|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klær
Uh-oh, viktig reminder! Jeg skal straks ut og shoppe meg ny jobbgarderobe og har som vanlig lyst på schtilige blyantskjørt og stive bluser. Men da må jeg jo stryke. Og det vil jeg ikke.
![]() |
#122 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klærJeg slenger ofte skjorter sammen og vasker med litt lavere sentrifugering. henger opp til tørk på henger og så rett inn i skapet. Det er mer enn bra nok til hverdags, som regel til fest også.
![]() |
#123 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Strykefritt.
![]() |
#124 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klærSender dere kidza avgårde med skrukkete klær?
![]() |
#125 |
Mother of Dragons
|
![]() |
#126 |
Prettiest mess ever seen
|
Erru gærn. Og i "rene" inkluderer jeg "vasket, om enn med flekker som aldri kommer til å gå bort".
![]() |
#127 |
Superbasinella
|
Nå fikk jeg lyst til å klemme deg. Jeg hadde nemlig en gang en rød duk i skittentøyskurven i ett år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klærJeg sorterer i mørk 40, lys 60 og en 90 i ny og ned med håndklær. Fungerer finfint.
![]() |
#129 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klærMen trusene mine er jo sorte!
![]() |
#130 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klærHar åtte kurver; kokvask, undertøy 60, svart/rødt 40, hvitt 40 (også stripete), grønn/blå/grå 40, rosa/lilla 40, ull, annet. Alle er ansvarlige for å legge sitt skitne tøy i riktig kurv. Systemet er relativt idiotsikkert (merket med labelmaskin), men jeg ser jo over innimellom for at ting ikke havner feil. Litjtausa har klesvask i sin liste over ting hun kan tjene ukepenger for, men det er husbonden som setter på mesteparten av maskinene.
![]() |
#133 |
Bedreviter
|
Ja, men hva så? De blir jo ikke mer ubehagelige eller mindre praktiske av den grunn. Det er jo rent kosmetisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Har tro på forbedring
|
Jeg er god å ha om man føler seg utilstrekkelig. Jeg har mange svakhetspunkt
![]() |
#136 |
En Som Trener
|
Atte, hæh!? Jeg synes jeg sorterer mer enn nok jeg når jeg har 40 grader lyst, 40 grader mørkt og 60 grader til håndklær/truser/sokker osv.
Jada, og det meste av ull er like fint på 40 grader sammen med det andre tøyet, også uten ullvaskemiddel gitt! Det som ikke skulle tåle det er ikke verdt pengene.
![]() |
#138 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klærMed unntak av penskjorter til guttene unngår jeg å kjøpe klær som må strykes, det gidder jeg bare ikke bruke tid på.
![]() |
#140 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Det hoper seg opp med rene klærMen for å få med svaret på spørsmålet også: Her hoper det seg også opp med rene klær. Planen er jo egentlig klar, legge sammen etter hver gang man tar ut av trommelen. Men det passer jo aldri. Derfor blir baljen full, og fullere enn fullest utover uka. Så er det enten mannen som bretter etter frokost på lørdag mens jeg jogger (
![]() |
|
|