|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du verv i frivillighet/barns aktiviteter? | |||
| Har ikke hatt verv de siste årene/aldri hatt |
|
23 | 13,53% |
| Har ingen verv for tiden |
|
40 | 23,53% |
| Har ett verv verv |
|
50 | 29,41% |
| Har flere verv |
|
57 | 33,53% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter
Vi har hatt spillekveld. Alle har tatt med et brettspill de har fra før og kveldsmat til seg selv. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterTur i nærmijøet? Ta med matpakke og møte på skolen etter skoletid? Felles koldtbord og skitur? Oppdagelsesferd i lokalmiljøet? Samle inn telt og dra på overnatting i bushen? Sponsorer? Ta kontakt med forskjellige å høre om det er mulig å få låne en park en dag? Høre med foreldre hva de kan stille med av transport, utstyr eller annet (alle kjenner noen). Mannen har connections og kunne lånt bassenget gratis til klassen (noe vi planlegger). Rett og slett gjøre aktivitetene i tilknytning til skolen, gratis. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Ringskrømt
|
Glimrende idé. Jeg elsker ski- og skøytekveldene, hvor vi har med mat og aker eller står på skøyter, ski eller bare leker i snøen. De som har anledning kommer, og de som ikke kommer legger ikke ekstra press eller gir merarbeid til andre. Enkeltpenkelt. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Det har vi gjort og, flere ganger.
|
|
|
#125 |
|
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterSynes også at det ofte er de samme som stiller opp og de samme som ikke deltar. Jeg har ingenting i mot å gjøre mer sånn at de som har foreldre som ikke kan bidra allikevel kan være med. Men jeg tror altså at det er mange som ikke gidder eller prioriterer det i gruppa med foreldre som aldri deltar altså. Sånn var det da jeg vokste opp også. Der var det jo såpass få at det ble veldig gjennomsiktig og folk kjente hverandre rimelig godt. Så lenge nok bidrar så er det jo greit, men jeg tror faktisk ikke at alle skjønner at ting ikke bare blir til av seg selv. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterKlassen til Ville skal på tur torsdag ettermiddag. Ut i skogen, til et sted de av og til går tur med skolen, og lage bål. Alle tar med det de eventuelt vil grille.
|
|
|
#128 |
|
|
Det tror jeg også. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
By the Sea
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterDet finnes nok av folk som setter egne behov først alltid og som har et ubekymret forhold til at andre gjør ting for en hele tiden. Jeg tror bare ikke at de endrer seg av at folk sutrer over sånne som dem. For det første, så hører de vel ikke sutringen. Om de skulle høre den, så tar de det ikke til seg - og om de skulle ta det til seg, som i å skjønne at det er den selv det klages over, så ville de ikke bry seg.
|
|
|
#130 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg er enig med deg i at det er viktig å legge tilrette for deltakelse, Zoe, og i den aktiviteten jeg er med i ledelsen av, har vi laget en fadderordning for nye foreldre slik at de kan føle seg velkommen og være trygge på hvilke oppgaver de skal ha ansvar for og hvordan de kan løses. Ergo er det ikke mye sutring fra meg, altså. Selv om jeg altså skrev at jeg har kjent på irritasjon over unnasluntrere, så betyr virkelig ikke det at jeg klager høylytt over unnasluntring eller baktaler folk som driver med slik. Langt i fra. Det går an å tenke en slik tanke uten at den er styrende hverken for hvordan jeg forholder meg til folk eller hvordan jeg omtaler dem.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 05-10-13 kl 21:19. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterNår det gjelder ting man gjør med klassene til ungene så synes jeg det er mer mas om penger fra yngste sin klasse enn eldste. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Men altså, at klassen skal på leir til 1000 kroner per hode, er jo ikke noe FAU bestemmer.
|
|
|
#133 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Jeg baker gjerne kaker jeg, det er noe av det enkleste å si ja til - men jeg syns som skremmern at man i større grad kan legge opp til billigere aktiviteter og turer for barna. De er ikke så inkluderende som man tror. Har da sittet på min andel foreldremøter opp gjennom årene og overhørt diskusjoner om "hva man skal gjøre med de foreldrene som ikke bidrar". Og "skal bare de barna (les: foreldrene) som har bidratt få være med?" |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Usedvanlig begavet
Treffer du ofte baksnakkende foreldre som albuer seg frem til verv som klassekontakt og foreldrerepresentant, for å styrke egen selvfølelse og selvtilllit, Zoe? Hvordan kan du være så sikker på at det er derfor de tar vervene? Det er nemlig et helt, helt fremmed fenomen for meg, og ikke noe jeg egentlig hverken selv har erfart eller hørt om hos venner som er lærere eller andre foreldre.
|
|
|
#135 |
|
Glamorøs
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg har slett ingen martyrtendenser og engasjerer meg fordi jeg er oppriktig interessert i barnet mitt, nærmiljø og at det skal være gode fritidstilbud tilgjengelig. Samtidig skulle jeg virkelig ønske at flere hadde samme interesse. Jeg syns det er intet mindre enn frekt å mene at man stiller opp for å fremheve seg selv og baksnakke andre.
|
|
|
#136 |
|
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg har i løpet av mine 10 år som barnehage/skole-forelder aldri opplevd foreldre som albuer seg fram og higer etter å få verv i skolesammenheng. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Usedvanlig begavet
Jeg er ikke uenig i at det sikkert er i overkant med nesten 30 000 på trinnet. Hos oss kostet ikke leirskolen noen ting, den var 2 netter og det eneste vi foreldrene måtte gjøre, var hente og bringe (samme folka som vanligvis kjører til aktiviteter også, så dette er vi vant til...).
|
|
|
#139 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Leirskolen skal strengt tatt være gratis - inklusive transporten. Er den ikke gratis så bør man presse rektor ganske kraftig på det. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
By the Sea
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterBilla, slike foreldre har jeg truffet på flere ganger i årenes løp (hvorfor skulle det ikke også finnes slike?) og jeg nevner det som en del av det store bildet - og slett ikke som hele. Foreldre (og folk) flest er verken albuende sutrere eller unnasluntrere - det vanligste er at folk bidrar litt her og der og ikke har annen motivasjon enn å bidra og å gjøre noe meningsfullt for seg selv og felleskapet i samme slengen.
|
![]() |
|
|