|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Akkurat nå holder jeg på å spy av planleggingsprosessen på sommeravslutningen. Og den innebærer menn, kvinner OG barn! Og til og med en og annen hund. Nei takke meg til en uformell aften på terrassen hos Bomull, uten at man skal legge så mye i det.
|
|
|
#2 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!
Jeg planlegger og. Pappaer og mammaer og ekser og bonusforeldre og søsken og det som er. Tønnegriller på skolen, bake en kake, alle tar med det de vil spise og drikke. Ferdig. Regner det får vi låne gymsalen eller et klasserom, grillene kan settes under tak om det trengs. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!For meg er det ikke antall kvinner og menn i en forsamling som avgjør om det er kjedelig eller ikke, det kommer jo helt an på settingen, og framfor alt menneskene. Jeg synes det er litt fordomsfult å si at noe er kjedelig fordi det bare er kvinner eller menn til stede. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Rockesøster
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Litt sent inn i diskusjonen her, men jeg prøver meg likevel. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Når det gjelde private initiativ synes jeg det meste er positivt, jeg. Her hvor jeg bor er det "pappafotball" for de menn (med og uten barn) som vil delta, var noen barnehageappaer som dri det i gang, og så har det utartet seg en del. Vet også at det i fjor ble arrangert mammatreff for mødre til de som begynte i 1. klasse. Pappatelttur i skogen med barna. Alt i privat regi. Så får man takke jeg og nei ettersom man ha lyst og mulighet.
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Det handler jo litt om premissene. Et barseltreff legger til grunn at det man har til felles er spedbarn. Et utdrikningslag legger til grunn at det handler om bruden. Et mammatreff at det eneste man vet man har til felles, er at man har barn i samme klasse. Det er sjelden at det vil være f.eks. politikk eller musikk eller kunsthistorie som er de første, naturlige samtaleemnene når man ikke kjenner hverandre på slike treff.
|
|
|
#7 |
|
Unik
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Politiet her ivrer for eksempel svært for at foreldre bør danne uformelle nettverk, av kriminalitetsforebyggende grunner. Det burde jo være vel så relevant som barseltreff for ganske mange, vil jeg tro - det gjelder jo våre barns oppvekstvilkår. Kjenner man en forelder (uavhengig kjønn) er det ofte enklere å bli kjent med den andre forelderen også, synes jeg å erfare.
|
|
|
#8 |
|
Rockesøster
|
Jeg har deltatt i slike foreldrenettverk med alle våre 2-3 unger, helt uten å ha vært på mødretreff. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Unik
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 29-05-13 kl 22:30. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Jeg får litt grøsninger av tanken på å skulle gå på mammatreff. Ikke fordi jeg har noe i mot damer, jeg er en selv. Jeg har bare aldri forstått at jeg skulle ha mer til felles med en hvilken som helst dame enn hvilken som helst mann. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Interessant å se hvor ulike vi er. Jeg jobber også i en mannsdominert bransje, og trives meget godt med det. Allikevel har jeg satt pris at vi en sjelden gang har hatt jentekvelder med vin og sånn, selv om det aller meste av det sosiale selvsagt har vært for alle. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Jeg trives faktisk i dameselskap jeg altså. På mannen sin jobb pleier de å invitere til damekveld en gang i året. Jeg har ikke noe mer til felles med de damene der enn at vi har menn som jobber i samme bedrift (og et par damer jobber i bedriften selv). Men de er hyggelige for det. Jeg har ingen problemer med det over hodet. Jeg hadde ikke hatt noe problem med mammatreff heller, hvertfall ikke hvis de greide å finne et bedre ord, men jeg vil ikke være med på at det er rene kjønnsdelte sammenhenger som skal drive klassemiljøet. Det ønsker jeg at skal skje på tvers av kjønn. Jeg oppfatter pappatreff som hakket mindre dumt i den sammenhengen, og det er nok fordi det tradisjonelt er kvinner som tildeles rollen som den som fikser ungene. Hvis det da faktisk er pappatreff tåles det mammatreff også på et vis, selv om jeg aller helst vil ha mikset populasjon, nettopp fordi jeg ønsker å kjenne foreldre av begge kjønn. Gi meg gjerne sosiale damesammenkomster med interessante damer, men helst ikke som miljøtiltak på skolen.
|
|
|
#13 |
|
This is normal!
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!For meg er det å invitere til jentekveld veldig rart. Det kan hende det er fordi jeg har ganske lik fordeling av kvinner og menn blant venner og bekjente? Og hvis jeg inviterte Mari, Kari og Kari-Mari så ville det være fordi jeg hadde lyst på en trivelig kveld med champagne og limpistolliming, og det var de tre vennene jeg visste ville være med på det. At det tilfeldigvis var tre kvinner hadde jeg ikke tenkt på. Så jeg ville heller kalt det en champagne- og limpistolkveld enn en jentekveld hvis jeg hadde behov for å sette en merkelapp på kvelden.
|
|
|
|
#14 |
|
Ringskrømt
|
Jeg snakker generelt. Jeg har mer til felles med kvinner enn menn, det betyr ikke at jeg har mer til felles med alle kvinner og ingen menn. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
This is normal!
|
Og det er der vi er forskjellige. Jeg opplever ikke at jeg har mer til felles med kvinner enn menn.
|
|
|
|
#17 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Akkurat det har vi snakket om også, ikke nødvendigvis for å forebygge jentemobbing, men for å gjøre noe hyggelig sammen med ungene. Det er vage planer (såpass vage at ingen har giddet å organisere) om at jentene skal ha teltovernatting i en hage, og mødrene skal drikke vin ( |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Jeg er dame, og jeg synes det at en annen person også er dame og har unger på min alder er et vel så godt utgangspunkt for å møtes som mye annet. Det å ta kontakt med andre, invitere andre foreldre enten hjem til seg eller annet kan aldri bli noe negativt i mine øyne. Jeg har mer til felles med mine kvinnlige venner enn mine mannlige - om det nå er biologisk eller kulturet er ikke så viktig. Jeg er egentlig ikke intressert i å skaffe meg mannlige (nære) venner på det stadiet jeg er i livet nå, og de mannlige vennene jeg (og mannen) har, besøker vi som oftest sammen. Jeg inviterer til venninnetreff uten menn, det samme gjør mine venninner, så å hoppe i det og invitere kvinner fra klassen og forhåpentligvis ha kjemi med noen av dem, anser jeg som en utelukkende positivt. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Rockesøster
|
Seriøst? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ringskrømt
|
Definitivt! Og vi snakker ikke om formelle settinger, så ekskludering har ingenting med dette å gjøre. |
|
|
|
![]() |
|
|