Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Innesnødd - far vil ikke låne bort traktoren for da kan han risikere at det også blir

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-13, 15:47   #121
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innesnødd - far vil ikke låne bort traktoren for da kan han risikere at det også

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Selvfølgelig ikke. Jeg prøver bare å beskrive hva som skjer i mitt halvsnobbete hode når innlegg skiller seg veldig ut fra det man ser mest av her.

Og jeg synes du beskrev det godt.

Gammel 30-01-13, 15:47   #122
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innesnødd - far vil ikke låne bort traktoren for da kan han risikere at det også

Jeg valgte å ta HI seriøst i denne omgang, men i lys av forrige innlegg og svarene i denne tråden, så tenker jeg at jeg neppe trenger å bruke tid på å svare i tredje runde.

Gammel 30-01-13, 16:03   #123
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes man skal være høflig mot nybegynnere, men samtidig så ønsker jeg virkelig ikke et forum hvor det er mange tråder som hun her har kommet med, det er jo ikke noe spørsmål om hjelp, eller noe som kan skape en god diskusjon.

Dette er et diskusjonsforum først og fremst. Ikke ser jeg verdien av åvære spesielt inkluderende heller, den dagen FP er for alle så blir det et forum som alle andre.

Tråder som bare er ute etter sympati på problemstillinger og ikke løsninger er bare fordummende for forumet. Men jeg må si at jeg skulle ønske at tråden hadde stoppet ette 007 sitt innlegg. Det var høflig men kort, ikke noe mer å diskutere.

Gammel 30-01-13, 16:08   #124
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

All den tid det gikk fram i HI at det var økonomiske problemer forbundet med det å flytte og at hun ikke var frisk, synes jeg kanskje ikke 007 sitt forslag var spesielt fruktbart. Man hadde vel heller aldri svart en etablert bruker med litt forskjellige problemstillinger rundt hus og familie med "bare flytt, da vel!"
Jeg har ikke svart HI her seriøst, så jeg skal ikke sette meg på min høye hest, men hvis det er meningen å ta henne seriøst, bør man komme med noe annet enn "flytt", mener jeg.
Jeg er ellers enig i det andre du skriver, Esme, selv om det kanskje er litt snobbete.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 16:11   #125
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er sjelden det ikke er økonomiske ulemper ved å flytte. Å være syk og bo et sted der man er avhengig av andres velvilje for å få brøytet veien, det tror jeg kanskje man må regne med å få høre at ikke er det ideelle.

Gammel 30-01-13, 16:22   #126
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

All den tid det gikk fram i HI at det var økonomiske problemer forbundet med det å flytte og at hun ikke var frisk, synes jeg kanskje ikke 007 sitt forslag var spesielt fruktbart. Man hadde vel heller aldri svart en etablert bruker med litt forskjellige problemstillinger rundt hus og familie med "bare flytt, da vel!"

Hadde du eller Esme eller Madicken skrevet dette hovedinnlegget hadde jeg svart dere akkurat på samme måten: Finn deg et annet sted og bo. (Som er et annet svar enn "Bare flytt, da vel.") En må jo bli gal av irritasjon av å bo så nære usympatiske naboer/familiemedlemmer og hadde rådet alle jeg kjenner til å flytte der i fra snarest.

Jeg fikk ikke med meg at hun var økonomisk avhengig av å bo der hun bor, ei heller at hun bodde der av helsemessige årsaker.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 16:39   #127
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

, men synes det finnes mer elegante måter å lokke eventuelle troll ut av skapet enn det som har vært demonstrert i disse to trådene.

Jeg synes at du både i denne tråden og sånn ellers er såpass belærende og bedrevitende at det er på sin plass at du nå avslører for oss noksagter hvordan man lokker eventuelle troll ut på en _elegant_ måte. Få høre, da.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 16:41   #128
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg synes at du både i denne tråden og sånn ellers er såpass belærende og bedrevitende at det er på sin plass at du nå avslører for oss noksagter hvordan man lokker eventuelle troll ut på en _elegant_ måte. Få høre, da.

Jeg er ikke spesielt interessert i å fortsette en diskusjon på disse premissene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 16:43   #129
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Forventer du at jeg skal ta deg seriøst når du ordlegger deg på den måten?

Det var muligens litt uelegant, men du hever deg over det, du?

Gammel 30-01-13, 16:45   #130
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Jeg er ikke spesielt interessert i å fortsette en diskusjon på disse premissene.

Greit. Og så er det mulig at jeg forsøker igjen når jeg er litt mindre sur.

Gammel 30-01-13, 17:19   #131
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg får litt assosiasjonar til pappa02-bloggen som er diskutert tidlegare. Det er ikkje det at nokon legg ut om private problem på internett per se, som får meg til å rynke på nasen. Men det er mangelen på konsistens i innlegga. Når ein i same innlegg seier at ein har kutta kontakten med familien tvert samtidig som ein beklager at dei ikkje hjelp til, er det noko som skurrer.

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg brukar meg sjølv som referanse her - det er noko med nivået på det meste som blir lagt ut her som gjer at ein reagerer på slike tråder. Eg tenkjer i mitt stille sinn at dette er er eit uddanningsinntellektuelt snobbeforum

Eg og! Og eg tenker at eg liker det!

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 17:23   #132
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Jeg innrømmer glatt at det skal mer til for å gjøre inntrykk på meg, om utgangspunktet er dårlig språk og merkelig formulerte innlegg. Det har da lite med snobberi å gjøre. Form og innhold er jo begge deler med på å gi et inntrykk av forfatteren.

Gammel 30-01-13, 18:20   #133
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg innrømmer glatt at det skal mer til for å gjøre inntrykk på meg, om utgangspunktet er dårlig språk og merkelig formulerte innlegg. Det har da lite med snobberi å gjøre. Form og innhold er jo begge deler med på å gi et inntrykk av forfatteren.

Ja men det er det eg meiner og, niobe. Og min definisjon på snobberi i denne samanhengen er jo nettopp det at dei fleste innlegga er skrive av menneske som veit å formulere seg godt, som har eit innhald som er truverdig og ofte sakleg.

Gammel 30-01-13, 19:40   #134
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da spår jeg at vi får flere innlegg av denne typen fra din kant.

Ja det kan jo bli spennende det.

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Akk. Livet er for kort.
Ikke hadde jeg giddet å kaste det bort på å leve i konflikt, og det er knapt så jeg gidder å kaste bort disse sekundene på å svare her.

Det var de sekundene vi ikke får igjen.

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Den ultimate hevnen må jo være å gå sammen med konfliktnaboen og lage en avtale om brøyting.

Ja! Ja! Og så dumpe all snøen i DERES gårdsrom!

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Når du snakker om hevn, skjønner jeg plutselig det andre har fortalt meg om et eple og en stamme.

Du kan så si.

Opprinnelig lagt inn av anjaro, her.

Jeg har forøvrig også skrevet samme innlegg i Kg og det som slår meg , er, bortsett fra noen få kloke hoder her, hvor mye mere intellegente svar jeg har fått der.

Hvis klok er synonymt med at du får svar du ønsker så er jo veien til klok forholdsvis enkel for oss alle, vi bare gidder ikke. Og hvis KG er så grådig mye bedre enn FP hvorfor fortsetter du poste her da? Jeg bare spør, siden man her inne tydeligvis er mobbere OG mindre innteligente.

Gammel 30-01-13, 20:26   #135
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Men det er jo fantastiske problemstillinger. Akkurat her ville jeg prøvd å leie traktoren slik at man dekker slitasje og drivstoff. Eller inngått avtale med nabo.
Eller flytta. Jo. Aller helst flytta.

Gammel 30-01-13, 21:09   #136
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden, og den forrige, er virkelig et studie i mobb-dynamikk!

Ellers: Don't feed the troll! (Hvis man tror det er det det er)

Gammel 30-01-13, 21:09   #137
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Likevel kan man kanskje ikke kreve av brukerne at de har en normal familie og en høy utdannelse for å få lov å henge her.

Gi i alle fall beskjed om det blir et krav da, for jeg har hverken mange år på skolebenken eller en særlig normal familie. Faktisk er de ganske skrudd, jeg også innimellom.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 22:10   #138
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Faktisk er de ganske skrudd, jeg også innimellom.

Det er jeg også, enda jeg har mange år på skolebenken.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 08:49   #139
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Hadde tenkt å overse diskusjonen, men så er det noe med det feige i å ikke si noe. Kjenner at jeg ikke liker fp så veldig godt lenger når jeg leser en del av svarene her. Er det nødvendig å være slemme?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 09:14   #140
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Er det nødvendig å være slemme?

Nei, det er ikke det, og jeg bør bli flinkere til å motstå fristelsen. Men det er virkelig ikke meningen å være slem, altså, jeg glemmer bare at terskelen for hva som oppfattes som slemt, og hvor mye man tåler av spøk, er så forskjellig.

Og bare så det er sagt; i det virkelige liv tror jeg at jeg regnes for å være kjempesnill.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.