Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hyacinths hundetråd

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-13, 23:39   #121
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Hva gjør dere når hun piper etter de andre som bor i huset? Han piperen vår gjør det, og får beskjed om å legge seg. Fortsetter han pipingen da, så må han opp å legge seg. Fortsetter han der også (noe han sjelden gjør) så overses vi helt. Han er jo voksen, men likevel; han begynte jo med dette som valp. Jeg ville aldri tilrettelagt for en piper, og piper han vår så skjer det motsatte om du skjønner.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 07:20   #122
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Je skulle overse og berømme så fort hun sluttet pipingen, prøv å huske det hver gang.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 08:22   #123
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Hva gjør dere når hun piper etter de andre som bor i huset? Han piperen vår gjør det, og får beskjed om å legge seg. Fortsetter han pipingen da, så må han opp å legge seg. Fortsetter han der også (noe han sjelden gjør) så overses vi helt. Han er jo voksen, men likevel; han begynte jo med dette som valp. Jeg ville aldri tilrettelagt for en piper, og piper han vår så skjer det motsatte om du skjønner.

Vi ignorerer henne. Helt. Men jeg aner ikke hvorfor hun piper, da. Har ingen peiling. Hun piper hele tiden, bortsett fra hvis jeg setter med ned i sofaen. Og det gjør jeg nesten aldri.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 08:23   #124
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil jo heller ikke tilrettelegge for piping, håper jeg ikke ga inntrykk av det. Men jeg vet altså ikke hva vi bør gjøre.

Vi belønner forresten når hun er rolig.

Gammel 25-01-13, 10:51   #125
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi var på et stort islagt vann her om dagen. Valpen min og hennes mor fikk løpe løs, eller valpen hadde halvlang line på seg. Det var to ungdomsskoleklasser på isen også men vi holdt oss unna dem, det var god plass til alle uten at hundene var til bry for noen. Plutselig er det en gutt på skøyter som roper og lokker på valpen min og vil ha hennes oppmerksomhet. I det hun kommer bort til han reiser han seg opp og brøler til henne og løper etter henne på skøyter. Hun løp litt bort men stoppet for å se hva som skjedde. Han fortsatte å løpe etter henne og da løp hun langt avgårde bort til jentene mine.

Jeg ble godt irritert for å si det mildt, og trakk pusten dypt og gikk rett bort til gutten som sto sammen med en jente og en annen gutt. Jeg spurte hvilken hensikt han hadde ved å skremme valpen min på den måten. Han svarte selvsagt at "det har jeg ikke gjort". Jeg sa jeg hadde sett han løpe etter henne, etter å ha først lokket henne til seg, og at jeg syns det var skikkelig råttent gjort mot en liten hund. Kompisen hans sa eplekjekt at jeg måtte revurdere begrepet "løpe" hvis det var det jeg syns han hadde gjort.

Jaja, han beklaget hvis jeg hadde forstått det sånn at han ville skremme hunden, for han ville bare leke. Han liker hunder veldig godt, nemlig. Jeg spurte da om han ville lekt en sånn lek med en stor hund som schæfer eller rottweiler. Så gikk jeg.

Uff. Håper ikke hun har fått en skikkelig nedtur nå. Hun virker trygg og tillitsfull, men dette likte jeg IKKE! Sorry for å skrive langt i tråden din, Hyacinth men dette er liksom hundetråden som er i gang her inne.

Gammel 25-01-13, 11:12   #126
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Bare skriv, Sola. Jeg liker at det er liv i tråden.

Gammel 25-01-13, 11:13   #127
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Herregud for en dust!

Gammel 25-01-13, 11:19   #128
Sola

Sola sin avatar

Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja jeg ble mildt sagt forbanna! Men i går var hun med på ungene sin fotballtrening og storkoste seg. Viktig med sosialisering.

Gammel 25-01-13, 12:47   #129
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uff det der KAN ødelegge en liten totalt.
Høres ut som det gikk fint, men prøv for sikkerthetsskyld og utsett hun for gutten i hans alder igjen ganske fort. Så du ikke sitter med en som er redd for gutten i den alderen.

Når det kommer til noen "barns" håndtering av hunder, så slutter jeg aldri å bli sjokkert.

Gammel 25-01-13, 18:30   #130
Sola

Sola sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Uff det der KAN ødelegge en liten totalt.
Høres ut som det gikk fint, men prøv for sikkerthetsskyld og utsett hun for gutten i hans alder igjen ganske fort. Så du ikke sitter med en som er redd for gutten i den alderen.

Når det kommer til noen "barns" håndtering av hunder, så slutter jeg aldri å bli sjokkert.

Ja det er utrolig synd når sånt skjer. Her prøver vi alt vi kan for å få en trygg og stødig hund, tar henne med oss overalt og legger mye tid og krefter i sosialisering og oppdragelse og så skjer noe sånt.

Gammel 25-01-13, 18:51   #131
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan går det med dere, Hyacinth?

Gammel 25-01-13, 21:44   #132
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Uffda, får helt vondt her nå. Vi fikk også valp før jul, og det går strålende. Utrolig hvor forskjell det er på hunder hører jeg. Jeg har fått en tibbetansk spaniel jente. Hun lot vi være alene allerede første uken, rett og slett for å prøve. Jeg var uten med henne om natten de 5 første dagene. Siden har hun ikke vært ute en eneste natt. Hun sover i buret sitt hele natten uten en eneste lyd. Om helgen like lenge som oss. Hun er alene 5-6 timer når jeg er på jobb og mannen i Nordsjøen. Nå jobber heldigvis ikke jeg fullt. Så vi er mye hjemme også. Hun kan pipe litt når hun blir satt iburet sitt om morgenen, men det varer ikke lenge. Vi har folk i kjelleren, og de hører ingenting når hun er alene. Har fått en til å lufte henne litt etter ca 3 timer, da blir det ikke sammenhengende i buret i 6 timer. Tror egentlig hun sover mesteparten av tiden. Hun er nå snart 15 uker. Hun dilter litt etter oss i huset, men ikke mye. Piper ALDRI, kun hvis hun må ut. Er snart helt stueren, men kan tisse når hun blir veldig oppspilt og glad. Skjønner vi har vært heldig med henne det eneste jeg synes er vanskelig er å få henne til å komme når jeg roper på henne, hun ignorerer oss totalt. Ikke så glad i gå på tur enda heller. Hvertfall ikke på asfalt. Ellers er hun veldig sosial, her år og kommer unger her hele tiden, og hun er lik trygg på alle. Det må være veldig fortvilende når valpen er ekstremt krevende. Jeg var forberedt på nattevakt i mnd' vis,kan nesten ikke tro at ting har vært så enkelt. Klart hun er krevende,og det har vært mye gulvvask, hun biter på alt og alle, det er litt styrete, men vet jo at det vil gå over. Masse lykke til, hold ut. Plutselig går det seg til. Jeg vil anbefale dere å ta henne i buret og gå ut så dere slipper å høre henne, det blir for tøft.. Vær borte 10 min, neste gang 20 min osv.. Gør det 2-3 ganger for dagen. Til slutt vil hun finne roen og skjønne at dere faktisk kommer tilbake. Jeg har troen på å ha dem i bur, (jeg var egentlig motstander av det) men ser at det etterhvert blir et fristed og en trygg hule som er valpens eget. Vi har et pleid over buret, de liker det litt trygt og lunt. Gode tepper inni, og leker hun kjenner til.

Gammel 25-01-13, 22:17   #133
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Takk, Avatar, det går bra! Jeg hadde skrevet en lang utlegning, mrn den forsvant. I korte trekk går det bra. Forventer ikke så mye heller, kanskje, vet ikke, men er glad for at hun legger seg fint om kvelden og sover uavbrutt til et sted mellom 4-6. Da er det morgen. Det er greit å si at vi må overhørte henne, men hun er uthvilt og ferdigsovet.

Gammel 25-01-13, 22:51   #134
Nå også i farger

Standard

Sover hun mye på kvelden?

Gammel 25-01-13, 23:06   #135
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Sover hun mye på kvelden?

Njæh, ikke mer enn ellers på dagen. Men det er begrenset hvor mange timer hun klarer å være våken om gangen. Men det er jo store fremskritt om natta. Før våknet hun i ett sett. Nå er det tyst i buret kl 23. Og stille til i gjennomsnitt klokka 5. Har slått til med halv seks også noen gsnger. Dette har skjedd de siste dagene. Og piping er det nesten helt slutt på. Ikke spesielt mye dilting heller.

Gammel 25-01-13, 23:22   #136
Nå også i farger

Standard

Wow, så bra!

Tenkte om hun som mye på kvelden, så kunne dere holde henne våken litt ( akkurat som å ha baby i hus igjen ). Men hun er vel bare uthvilt da. Kommer seg nok etterhvert.

Gammel 25-01-13, 23:43   #137
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hyacinth: Har du bilder?

Gammel 26-01-13, 04:32   #138
Sola

Sola sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

Klart hun er krevende,og det har vært mye gulvvask, hun biter på alt og alle, det er litt styrete, men vet jo at det vil gå over.

Min mor hadde en tibbe for mange år siden. Jeg husker vi satt med beina på bordet da hun var valp. Hun var helt gal etter beina våre, hun bet skikkelig! Glemmer aldri synet av en gammel tante vi hadde som måtte sitte med beina på bordet pga. hunden. Tibber er herlige hunder.

Gammel 26-01-13, 07:20   #139
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hyacinth: Har du bilder?

Ja, men bare på MMS. Kan ikke legge inn her..

Gammel 26-01-13, 07:58   #140
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Min mor hadde en tibbe for mange år siden. Jeg husker vi satt med beina på bordet da hun var valp. Hun var helt gal etter beina våre, hun bet skikkelig! Glemmer aldri synet av en gammel tante vi hadde som måtte sitte med beina på bordet pga. hunden. Tibber er herlige hunder.

Hehehe, ja det er akkurat sånn det er. Nakne tær er visst best

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.