Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du Skappel-genseren?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor begeistret er du over Skappelgenseren?
1 - lite begeistret 100 43,29%
2 46 19,91%
3 44 19,05%
4 29 12,55%
5 - veldig begeistret 12 5,19%
Deltakere: 231. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-12, 09:19   #121
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Vi har sett for mykje Trinny og Susannah. Men seriøst: Når en ikkje er så veldig slank er det oftast mest kledelig å kle seg smalere. Smal topp med jakke over til dømes. Og sjølvsagt v-hals. Alltid v-hals. Og når eg snakke om kledelig for min egen del så likar eg å kle meg slik at eg ikkje ser enda større ut enn eg er.

Jepp, jeg er helt med på den - men skjønner ikke helt hvorfor det skal være annerledes for slanke. Generelt synes jeg stort sett alle kler å kle seg litt figurnært. Antakelig er jeg for gammel (og for skadd av 80-tallets "one-size-fits-all") til å greie å se det fine i denne Skappel-aktige moten.

Gammel 07-09-12, 10:26   #122
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er fint med løse, avslappede plagg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 10:28   #123
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*Har ikke lest, så for alt jeg vet diskuterer dere limpistoler akkurat nå*

Jeg syns genseren ser god ut, men litt kjedelig? Jeg ville ikke hatt den. Jeg kan ikke ha slike formløse klær. Blir ikke pent.

Også syns jeg den type plagg er aldeles vakkernydelig på slanke damer, med bare bein og med te-kopp i hånden. Og litt sånn klassiskvakkert ansikt.

Gammel 07-09-12, 10:34   #124
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ser flere skriver det samme, og jeg skjønner ikke dette, jeg. Hvorfor skal man kle for store klær bare fordi man er slank?

Nei, altså, det er jo bare en personlig preferanse og ikke noe orakelsvar.
Men det er noe med at inni en slik stor genser så vil man på et vis se en slankere siluett (og slanke bein, en liten skulder som stikker ut).
Det gjør noe med synsinntrykket.

Jeg er ikke veldig tjukk, men er over 180 cm høy, og har brede skuldre. Jeg bygger på en måte bare ut en slik genser, selv om den selvsagt er større enn meg.
Mitt stakkarslige forsøk på å forklare. Må tilføye at jeg snakker om meg her, det er ikke sånn at jeg reagerer viss en som ikke er veldig slank bruker denne genseren, virkelig ikke!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 11:17   #125
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Også syns jeg den type plagg er aldeles vakkernydelig på slanke damer, med bare bein og med te-kopp i hånden. Og litt sånn klassiskvakkert ansikt.

.. og selvsagt sommerbrune, nakne bein som det naturligste følget i verden til ullsekk, ref. bildet i hovedinnlegget.

Gammel 07-09-12, 11:35   #126
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.. og selvsagt sommerbrune, nakne bein som det naturligste følget i verden til ullsekk, ref. bildet i hovedinnlegget.

Jah!

Gammel 07-09-12, 11:43   #127
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så klart!

(I mitt hode er det faktisk litt "så klart". Ikke nødvendigvis sommerbrune ben, men å tusle rundt i en varm, myk, god, svær genser og ikke noe annet er absolutt høyt på trivselslista.)

Gammel 07-09-12, 11:47   #128
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mav: Det gjorde at jeg bestilte garn, jeg kom plutselig på at jeg er i permisjon og kan laffe rundt sånn hele tiden!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 11:48   #129
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Så klart!

(I mitt hode er det faktisk litt "så klart". Ikke nødvendigvis sommerbrune ben, men å tusle rundt i en varm, myk, god, svær genser og ikke noe annet er absolutt høyt på trivselslista.)

Ikke sant?

Det var ei på jobb her i dag som hadde en sånn genser, den så deilig ut. Vurderer å spørre veldig pent om hun kan tenke seg å strikke en til som jeg kan kjøpe av henne.

Gammel 07-09-12, 11:52   #130
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Ser flere skriver det samme, og jeg skjønner ikke dette, jeg. Hvorfor skal man kle for store klær bare fordi man er slank?

Eg synes ikkje nødvendigvis slank/overvektig er saken her, men meir kort/lang. Eg er relativt kort (165 cm) og relativt slank, og den gensaren ville sett ut som eit telt på meg. Særleg ettersom eg har lang rygg og korte bein. Men no synes eg ikkje den er direkte fin uansett, men den er finare på dei som er litt høgare.

Gammel 07-09-12, 11:54   #131
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Så klart!

Jeg klør meg halvt i hjel bare ved tanken.

Gammel 07-09-12, 11:54   #132
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil jo tro at hvordan den ser ut avhenger mye av personen inni, som mange klær gjør. Uansett er vel ikke poenget med den å flashe på byen, men å sulle rundt peisen med tekopp, er det ikke?

(jeg skal ikke strikke den, nei)

Gammel 07-09-12, 11:58   #133
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er egentlig mest fascinert over at noen strikker egne plagg til å henge rundt i hjemme. Jeg bruker stort sett litt slitte gensere til det, eventuelt de samme gensrene jeg bruker ute. Noen strikker tydeligvis veldig mye forterere enn meg.

Og, til diskusjonen om hvem den kler. Jeg synes at den er kjedelig uansett kroppsformen på den som går med den.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 12:00   #134
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg er egentlig mest fascinert over at noen strikker egne plagg til å henge rundt i hjemme.

Det gjør jeg ikke det!

Gammel 07-09-12, 12:02   #135
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg er egentlig mest fascinert over at noen strikker egne plagg til å henge rundt i hjemme. Jeg bruker stort sett litt slitte gensere til det, eventuelt de samme gensrene jeg bruker ute. Noen strikker tydeligvis veldig mye forterere enn meg.

Og, til diskusjonen om hvem den kler. Jeg synes at den er kjedelig uansett kroppsformen på den som går med den.

Hah, jeg kan jo ikke strikke selv! Men hadde glatt gått med en slik offentlig også. Pen, grønn farge, svarte tights, svarte høyhælte sko/støvletter, store gullringer i ørene, utslått hår, eventuelt satt opp i stram knute - nice!

Gammel 07-09-12, 12:10   #136
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg innser at eg har manglar i mi garderobe; kose rundt heime-klær. Korleis gjer dokke det, skifte etter jobb liksom?

Gammel 07-09-12, 12:24   #137
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Eg innser at eg har manglar i mi garderobe; kose rundt heime-klær. Korleis gjer dokke det, skifte etter jobb liksom?

Dersom jeg hadde en sånn genser hadde jeg brukt den hvor som helst. Dersom jeg hadde streng kleskode på jobb hadde jeg nok skiftet etter jobb ser jeg for meg. Både om det var pen dress eller kjeledress som var jobbantrekket.

Gammel 07-09-12, 12:31   #138
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Skifter til "sofa-potet-klærne" når jeg kommer hjem og vet jeg bare skal være hjemme resten av dagen.

Gammel 07-09-12, 12:36   #139
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes den er kjedelig og formløs, og kan ikke se for meg at det finnes et eneste menneske som faktisk kler denne. Men den er sikkert myk og god og varm, og kunne sikkert fungert greit som kosegenser hjemme.

Gammel 07-09-12, 12:37   #140
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Nope. Jeg er nesten alltid pynta til daglig (på jobb og for så vidt ellers), men aldri i ubehagelige og stramme klær som ikke enkelt kan vaskes, så jeg skifter ikke om ettermiddagen.

En "kosebukse" og morgenkåpe har jeg riktig nok, men det brukes bare lørdag og søndag morgen samt kanskje en og annen sein kveld etter trening.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.