Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-12, 20:15   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Da er det vel meningen at man skal spise sine "5 om dagen" de timene man ikke er på jobb eller skole da? Er det det de mener?
Og at barn spiser mest frukt og grønt når det er oppskåret og tilgjengelig - som er det rådet man får for å få i barn mer frukt og grønt - det gjelder egentlig ikke i skoletida? Gud forby om man skjærer opp litt frukt og grønt da, lsm, da ødelegger man de stakkars små og deres matvaner?
Sunt og variert kosthold - det er sånn til helgemat og til nød middag?

Nei, jeg skjønner meg ikke på dette.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 20:03   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bryr meg lite om hvordan maten ser ut. Jeg gidder ikke å pynte maten til mine egne unger heller. Men kjenner at det er helt uproblematisk at andre bruker tid og energi på å få matpakkene til å se kule/fine ut. Vi har alle våre greier.

Gammel 06-09-12, 12:44   #3
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg bryr meg lite om hvordan maten ser ut. Jeg gidder ikke å pynte maten til mine egne unger heller. Men kjenner at det er helt uproblematisk at andre bruker tid og energi på å få matpakkene til å se kule/fine ut. Vi har alle våre greier.

I second that. Maten her er ikke fancy. Jeg eier ikke genet, og jeg fikser ikke scrapbooking heller. Men jeg slenger gjerne med middagsrester og annet dill, selv om det ikke er pent dandert. Og hva andre gjør, gir jeg balla i.

Men jeg er porschefancy eller hva det nå var det het.

Gammel 06-09-12, 12:48   #4
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde gjerne dillet mer med matpakkene om jeg hadde hatt barn som satt pris på det - de ønsker seg kun kjedelige brødskiver (jeg synes brødskiver er et dårlig alternativ til mye annet) - gjerne med fargeløst pålegg som leverpostei, og så skal de klappes sammen og deles i to. That's it. Sånt noe egner seg dessverre dårlig til FB-publisering.

Gammel 05-09-12, 20:10   #5
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg "diller" definitivt med matpakkene fordi jeg syns det er morsomt selv. Mannen syns ikke det er morsomt å lage, men han vil så absolutt ha.

Gammel 05-09-12, 20:14   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er virkelig ikke ille i det hele tatt.

Vurderer tema-matpakker til mannen nå. Dexter, Breaking Bad ... Nok å ta av. Fantasien løper løpsk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 20:18   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Vurderer tema-matpakker til mannen nå. Dexter, Breaking Bad ... Nok å ta av. Fantasien løper løpsk.

Ricin-matpakke?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 20:19   #8
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Ricin-matpakke?

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 20:20   #9
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rå kjøttdeig pakket i plast, med ketchup

Gammel 05-09-12, 20:22   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lagde jo den grusifulle kjøttdeig-hånden til Halloween en gang, den er vel mest egnet for voksne som ønsker å gå ned i vekt egentlig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 20:59   #11
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Mødre er eksperter på dårlig samvittighet og jo mere slike diller vi blir pålagt jo mer dårlig samvittighet får vi. Jeg synes opprinnelig synd på enkelte mødre som tror de gjøre alt dette for å få lykkelige barn.

Klart, ønsker man dette og faktisk liker slikt, ja så flott, men man er overhode ikke en bedre mor. Kun en mer kreativ matpakkelager.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 21:44   #12
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Klart, ønsker man dette og faktisk liker slikt, ja så flott, men man er overhode ikke en bedre mor. Kun en mer kreativ matpakkelager.

Gammel 05-09-12, 21:57   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mødre er eksperter på dårlig samvittighet og jo mere slike diller vi blir pålagt jo mer dårlig samvittighet får vi.

Neisj. Sånne teite generaliseringer synes jeg vi skal binde en stein rundt halsen på og hive på sjøen.

Gammel 05-09-12, 22:00   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neisj. Sånne teite generaliseringer synes jeg vi skal binde en stein rundt halsen på og hive på sjøen.

Hear, hear!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 22:56   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 06-09-12, 00:10   #16
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Generaliseringer oppstår sjeldent uten grunn. Heller ikke denne. Det er vel ikke generaliseringen i seg selv man burde gjøre noe med, men årsaken til at den oppsto.

Gammel 06-09-12, 07:48   #17
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Generaliseringer oppstår sjeldent uten grunn. Heller ikke denne. Det er vel ikke generaliseringen i seg selv man burde gjøre noe med, men årsaken til at den oppsto.

Jeg mener det hjelper veldig bra å droppe å gå rundt og tenke «Jeg er en liten kvinne, og vi små kvinner, vi har så dårlig samvittighet, vi, og når andre gjør noe jeg ikke gjør, så må jeg derfor få dårlig samvittighet for det.»

Gammel 06-09-12, 08:09   #18
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Standard

Jeg mener det hjelper veldig bra å droppe å gå rundt og tenke «Jeg er en liten kvinne, og vi små kvinner, vi har så dårlig samvittighet, vi, og når andre gjør noe jeg ikke gjør, så må jeg derfor få dårlig samvittighet for det.»

Så du mener kvinner med dårlig samvittihet ser på seg selv som små kvinner og du som ikke lider av denne samvittigheten er en bedre kvinne, en stor og sterk en? Det var da måte på å se ned på andre.

Gammel 05-09-12, 22:56   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lagde min egen matpakke fra første klasse, men levde på ingenting, tørre nudler og en hvetebolle i ny og ne gjennom ungdomsskolen like fullt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 22:59   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg lagde min egen matpakke fra første klasse, men levde på ingenting, tørre nudler og en hvetebolle i ny og ne gjennom ungdomsskolen like fullt.

Jepp. Og videregående. Og spaghetti med ost, og pølsesnadder på skysskroa.

Det var virkelig ikke kunnskapen om hvordan en matpakke bør være det sto på.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.