Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Skrekkelige Oslo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-12, 11:12   #121
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.263
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Jeg er enig med Fnatten: Dette r et nasjonalt problem, og jeg lurer veldig på hvor det er det går galt, når vi har så store narkotikaproblemer som vi har.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 11:15   #122
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Men har vi flere narkomane en andre land vi kan sammenligne oss med? Er ikke problemet at konsentrasjonen av narkomane skjer på forholdsvis små konsentrerte områder i Oslo?

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 11:16   #123
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.263
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Lisa: Det er veldig trist. Nå har jeg bodd i denne byen i 17 år, både øst og vest, og det området du nevner er et område man med jevne mellomrom må inn og "ta tilbake". Renske opp i dopsalget, rydde i infrastrukturen (lys og gode gangstier, for eksempel), man har gått inn med private vektere i perioder, innbyggere har selv startet "ta elva tilbake"-initiativer der de går hyppige turer og bruker området, men i flokk.

Men det er som skvalderkål, altså. Så snart man slipper det litt, så kryper problemene tilbake opp langs elva. Jeg vet ikke om det er sant at politikerne aksepterer det fordi det er i øst, altså. Det handler mer om rent praktiske ting, som at elva er så nær sentrum, at det er broer og steder å gjemme seg bort, osv.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 11:16   #124
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.263
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men har vi flere narkomane en andre land vi kan sammenligne oss med? Er ikke problemet at konsentrasjonen av narkomane skjer på forholdsvis små konsentrerte områder i Oslo?

Jeg mener det har vært oppe mange ganger at vi i hvert fall har enormt mange flere overdosedødsfall enn andre land.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 11:17   #125
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Man kommer kort og godt ingen vei med rusproblematikk før man begynner å ta barns oppvekstvilkår på alvor. Det vokser opp en del unger i Norge som ikke har sjans i havet til noe som helst. Etterhvert ender de jo åpenbart opp et sted.

  Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 11:19   #126
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Lisa: Det er veldig trist. Nå har jeg bodd i denne byen i 17 år, både øst og vest, og det området du nevner er et område man med jevne mellomrom må inn og "ta tilbake". Renske opp i dopsalget, rydde i infrastrukturen (lys og gode gangstier, for eksempel), man har gått inn med private vektere i perioder, innbyggere har selv startet "ta elva tilbake"-initiativer der de går hyppige turer og bruker området, men i flokk.

Men det er som skvalderkål, altså. Så snart man slipper det litt, så kryper problemene tilbake opp langs elva. Jeg vet ikke om det er sant at politikerne aksepterer det fordi det er i øst, altså. Det handler mer om rent praktiske ting, som at elva er så nær sentrum, at det er broer og steder å gjemme seg bort, osv.

Sorry men jeg nekter å tro at et så flott område som det tross alt er rundt Botanisk ville blitt så nedprioritert hvis det hadde skjedd rundt Frognerparken som også ligger sentralt. Folk bor i biler, avføring i skolegård, søppel overalt (fra mennesker som bor i biler), eldre folk ferdes knapt i Botanisk lenger selv midt på dagen .... det er virkelig ille men det er ingen vilje til å ta tak i problemet. Forfallet her får bare skje, og jo verre det blir jo flere gode grunner får byrådet til å flytte Munch museet ....


Sist redigert av Lisa : 08-08-12 kl 11:42.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 11:19   #127
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.263
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Man kommer kort og godt ingen vei med rusproblematikk før man begynner å ta barns oppvekstvilkår på alvor. Det vokser opp en del unger i Norge som ikke har sjans i havet til noe som helst. Etterhvert ender de jo åpenbart opp et sted.


Jamen helvete, da. Vi har en "skole for alle". Vi har et (relativt) sterkt barnevern. Vi har fantastisk gode trygdeordninger for folk som faller utenfor. Hvor er det vi snubler hen??

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 11:21   #128
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.263
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

For ordens skyld, det var en frustrert "helvete" over at jeg jo ser at det vokser opp en haug med unger som ikke har det godt, og det virker jo helt sinnsykt. "I verdens rikeste land". Den var ikke til deg, SF.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 11:29   #129
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jamen helvete, da. Vi har en "skole for alle". Vi har et (relativt) sterkt barnevern. Vi har fantastisk gode trygdeordninger for folk som faller utenfor. Hvor er det vi snubler hen??

Snubler vi fordi vi alle tror (led to believe) at vi har en skole for alle, sterkt barnevern og gode trygdeordninger? Den erfaring jeg ser fra skolen er i alle fall at den definitivt ikke er for alle (synes den bare forsterker forskjeller) og har vi et barnevern som beskytter barn mot udugelige foreldre som fører egne barn ut i evig liv av fattigdom eller ikke? Står ikke foreldreprinsippet ufattelig sterkt i Norge?

Godt mulig vi scorer bedre en mange land på sosial mobilitet med med tanke på de ordninger vi har (høyere utdanning til alle uavhengig av foreldres inntekt osv) men vi reproduserer jo fattigdom til den store gullmedaljen. Kanskje på tide vi begynner å snakke om klasse i Norge også og ta utgangspunkt i en del utfordringer ut fra klasseteorier om sosial ulikhet? Dette sitter så langt inne i sosialdemokratiet Norge.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 11:36   #130
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.263
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Vi BRUKER jo i hvert fall masse penger på skole og velferd. Noen spør jo om vi får nok igjen for det...

Ellers: Godt mulig du har poeng ang øst og vest, altså. Det HAR hendt seg at jeg er i overkant naiv.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 11:42   #131
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.189
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For ordens skyld, det var en frustrert "helvete" over at jeg jo ser at det vokser opp en haug med unger som ikke har det godt, og det virker jo helt sinnsykt. "I verdens rikeste land".

Jeg antar det vokser opp enda flere i mindre rike land? Vill gjetting fra min side, altså.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 12:09   #132
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.263
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Jamen hvorfor er det da her de driver med heroin og dør mye mer av det enn i andre land?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 12:31   #133
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Det må jo være systemsvikt et eller annet sted? Eller har det med ideologisk tilnærming til hvordan vi ser på rusmisbrukere i Norge? Hvis en negativ utvikling ikke snur tross nye initiativ og ny politikk, - hva gjør man da?

Det samme gjelder jo skolen. Det står jo ikke på bevilgninger men på hvordan man prioriterer og organiserer skolen. Må man bare innse at det faktisk er slik at mye av ansvaret for barns læring kommer hjemmefra og jobbe ut fra det? Det betyr jo da at en stor gruppe barn har helt spesielle utfordringer det må tas tak i. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få skrevet det korrekt men det jeg ser ut fra vår skole, hvor det er en veldig blandet elevgruppe, er at jeg synes foreldre slipper unna for lett. Det følger et ansvar med å ha barn, alle har forskjellige forutsetninger for å klare den oppgaven men hvis det er klart og tydelig at dette ansvaret ikke følges opp må barna få enda mer hjelp uten at det blir sett på som stigmatiserende.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 12:35   #134
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.189
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jamen hvorfor er det da her de driver med heroin og dør mye mer av det enn i andre land?

Det finnes det jo mange teorier om. Man driver med heroin mange andre steder også, men da røykes den stort sett.

Om det dør mange flere her enn i andre land vet jeg ikke. Dog har vi gode statistikker på dødsfall, noe jeg betviler at mange mindre heldig stilte land har.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 13:48   #135
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Dette med hvorfor vi har flere overdosedødsfall i Norge har jeg lært om på ymse ruskonferanser i den tiden jeg jobbet mye med rusproblematikk, og nå har jeg glemt hva man argumenterte med. Men en av årsakene husker jeg, og det er som Pelle nevner at i en del land med mer heroin og færre dødsfall så er det en god del som røyker heroinet. Og da er vel dødsfaren så godt som ikke-eksisterende.

Når det gjelder dette med at vi er et rikt land med mye penger og bra skole og den slags, så tenker jeg at det at man bor i et rikt land ikke nødvendigvis er noen vaksine mot sosiale problemer. Rusproblematikk, psykiske problemer, folk som har lav intelligens og/eller sosial kompetanse, folk som ikke klarer å komme seg gjennom fagarbeiderutdanninger eller høyere utdanninger - jeg kan ikke forstå at masse penger nødvendigvis skal løse disse typene utfordringer? Joda, til en viss grad - ved at man faktisk kan ha noen tilbud. Samtidig så blir jo de som faller ordentlig utenfor i et rikt land uten så tydelige klasseskiller som man ser i andre land (segregerte boligstrøk for fattige, hvor man kanskje ikke i like stor grad omgås folk fra andre sosiale lag i det daglige) mer eksponert for rikdommen de ikke får ta en del i.

Når jeg tenker på alle de menneskene jeg har møtt med f.eks rusproblematikk eller dobbeltdiagnose opp i gjennom åra, hvor vanvittig mye penger det har gått til metadon, akuttinnleggelser, avrusningsplasser, behandlingsopphold på institusjoner over flere år, samarbeidsmøter, legeoppfølging, bolig og hospits, (det er snakk om STORE penger, altså - for ti år siden betalte vi vel gjerne rundt 14 000,- per måned på hospits, og mange hundre tusen for enkelte behandlingsplasser per år) - og hvor det i overveldende flertall ikke fører noe steds hen - annet enn nye år med samme runddans, så sier det seg selv at landets rikdom ikke nødvendigvis løser problemene i seg selv. Etter at man hadde helsereformen som inkluderte rusmisbrukere i større grad ifht. rettigheter og fastlege på banen og sånt (kjempebra!), så begynte man samtidig å snakke om kostnader til liggedøgn og den slags - og vips fjernet man en stor andel av langtidsbehandling på institusjon fordi det var for kostbart, selv om dette er noe som gjerne må til for å kunne bli helt rusfri, og alternativene kanskje også er svært kostbare.

Men nå snakker jeg meg helt bort, faktisk. Det var vel egentlig et forsøk på å si noen ord om at jeg tror at metodebruk kan være vel så viktig som at man bruker mye penger. Og at jeg tror at man alltid vil ha folk som faller utenom uansett hvor god skole vi har, og uansett hvor mye penger vi har. Forebyggende arbeid er selvfølgigelig kjempeviktig, men jeg tenker også at det er viktig at vi har et system som ivaretar mennesker som faller utenfor på et anstendig vis, det vil være forebyggende for ytterligere forverring av aktuell problematikk. Og da synes jeg ikke tankegangen "Jeg tror at vi skal få som vi gir, og hver og en er sin lykkes smed" (hentet fra FrP sin elskede sang med Christian Ingebrigtsen) er et steg i riktig retning.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 14:09   #136
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.263
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Man kan jo ikke betale seg ut av alle sosiale problemer, men om vi hadde hatt en KNALLGOD skole, som hadde ressurser til å følge opp alle de som henger etter, stimulert de som spinner rundt seg selv av kjedsomhet, sosiallærere nok til å faktisk ta tak i dem som trenger mer.... Da tror jeg utrolig mye hadde vært gjort. Utdanning er nøkkel til mye, altså.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 14:12   #137
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

De som faller utenfor i dette landet faller ufattelig langt vekk fra de som ikke er utenfor. Det er en av grunnene til at det går så til de grader galt.

Også har vi åtte prosent av alle barn som opplever vold i hjemmet sitt, vi har prosenten som utsettes for overgrep. Vi har ungene som ikke lærer å lese på skolen. Vi har de som ikke får den hjelpen de trenger for å kunne nyttegjøre seg hverken utdannelse eller annet. De faller faktisk utenfor. Mange av dem fullstendig. Jeg kjenner flere sånne som sitter gatelangs i Oslo.

  Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 14:15   #138
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg er glad i sentrum, jeg. OK, akkurat nedre Karl Johan er vanskelig å elske, men jeg liker faktisk Torggata og Storgata i alt sitt skrammel, og Operaen har gjort Jernbanetorg-området mye bedre. Og øvre Karl Johan, Rådhusplassen og Vika, universitetskvartalet og St. Olavs plass, jeg liker dem, jeg. Jeg gikk på sentrumsskole, så Akersgata, nedre del av Ullevålsveien og Universitetsgata er fulle av nostalgi for meg, dessuten.


Åh, ja. Jeg elsker Torggata, Brugata, Storgata, Grønlandsleiret. Bor jo selv i drabant, men det meste av min arbeidstid foregår i sentrum-sentrum, og jeg liker'e!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 14:15   #139
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Utdanning er nøkkel til mye, altså.

Jepp. Forskning (Frønes og Strømme) tyder på at grunnskolen er den primære marginaliseringsgeneratoren (forskernes ord og knakende godt formulert). Det du får med deg (eller ikke får med deg) fra grunnskolen er utrolig viktig for hvordan du klarer deg videre i livet. Av 24-åringer som har ulike sosiale hjelpetiltak fra NAV, er det 20 % som ikke har fullført vgs. Av 24-åringene som har fullført vgs er det bare 3 % som får slik støtte. Skole er så utrolig viktig. Jo bedre (ikke nødvendigvis flere) lærere vi har, jo flere barn vil få et godt liv.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 14:40   #140
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.602
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrekkelige Oslo

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Tåpelig, jeg orker heller ikke hisse meg så veldig opp over bønder i by´n.

Ehe?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no