Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hunder som går løs med eier

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-12, 16:05   #1
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Vi hadde alltid hunden i bånd, annet enn på fjellet i områder vi var sikker på at vi var alene i området.

Jeg har sett i denne diskusjonen og ellers at flere synes det er greit å slippe hunder løs i skogen eller fjellet der det ikke er folk. Jeg går ut fra at dette ikke gjelder i perioden 1. april til 20. august da det er absloutt båndtvang. Uansett skal hundeeier har kontroll over hunden til enhver tid og ikke bare la den løpe av sted.

Denne er også viktig:

Sitat:

Den som holder en hund i bånd, skal være i stand til å ha kontroll med hunden, hvis de ikke blir ledsaget av noen som har slik kontroll.

Hundeholderen skal påse at hunden ikke farer mot, hopper på, forfølger eller stiller seg i veien for folk som ikke godtar dette. Har en hund dette for vane, skal den bli holdt i bånd på steder som er åpne for allmenn ferdsel.

Begge disse syndes det mye mot, særlig i skiløypene.

Gammel 08-03-12, 16:13   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg har sett i denne diskusjonen og ellers at flere synes det er greit å slippe hunder løs i skogen eller fjellet der det ikke er folk. Jeg går ut fra at dette ikke gjelder i perioden 1. april til 20. august da det er absloutt båndtvang.

Sykling, svømming (og skigåing) er ypperlig trim, også for hunder.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 16:21   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Absloutt! Og jeg smiler blidt til fornuftige hundeeiere i løypene, men har også blitt rasende på en i vinter som holdt på å dra oss over ende med en virrete hund med altfor lang line.

Gammel 09-03-12, 01:36   #4
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Aiai. Jeg forstår at lydighetstrening har kommet til et nytt nivå når man trener hunder opp til skigåing og ikke minst sykling!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 11:17   #5
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Aiai. Jeg forstår at lydighetstrening har kommet til et nytt nivå når man trener hunder opp til skigåing og ikke minst sykling!

- du skjønte hva jeg mente. Det var så rart, det gikk en skikkelig aha-opplevelse opp for meg da hunden min døde. Jeg trodde jo at jeg var litt kjapp på ski, sant? Jeg hadde jo hatt personlig motor i strikk foran meg, og måtte innse at egne evner slett ikke var så gode som antatt

Og a propos ski - en vinter passet jeg en flat, i tillegg til min egen. To spinnville, godt fysisk trente flat coated retrievere. Slike må få trim for å ikke ta helt av. Hva bedre enn skitur i tospann, eller hur? Jeps, spente på pulk, meg bak i strikk og de to gale foran i tospanndrag eller hva det heter. Juhu det var turen sin, det!! Neste gang hadde jeg oppi et vinterdekk i pulken så det i det minste ble litt motstand for fytti grisen, det gikk fort. Og nedoverbakker er gøy vuttu, for da kan man løpe _enda_ fortere - og m^2 som er så sjempeglad i fart og spenning og full fart i nedoverbakkene - not
(men det _var_ veldig gøy, sånn egentlig!)

Og et tips før man prøver det samme selv - sett den hunden som kan stopp, høyre og venstre _først_ i draget

Gammel 09-03-12, 11:27   #6
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hunder i skiløype har vært tema her i kommunen, særlig fordi de bæsjer ut løypene.

Der jeg har bodd har de skilt mellom løyper med lov til hund og løyper der det ikke er lov til hund. Det synes jeg er lurt på mange måter

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.