|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?Jeg skjønner at jeg har gutter som er spesielt lite opptatt av klær. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?
Mine gutter er lite opptatt av klær, men niåringen fikk en genser med Angry Birds på til jul som venninnen min hadde kjøpt i London. Det ble faktisk årets beste gave, genser'n tok han på med en gang og den var veldig vanskelig å få av igjen.
|
|
|
#3 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?Det er faktisk ikke noe koselig når man merker at besteforeldre ikke gidder engang å finne noe ok som gave. Et år ble alle gavene fra farfaren og kona hans til barnebarn ble levert til den ene svogeren min. De hadde innbrudd i boden og alle gavene ble tatt, men de fant igjen alle gavene. Det var noe ræl som ikke engang tyvene ville ha....
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?Synes dere skal være fornøyde med at besteforeldrene i det hele tatt kjøper gaver jeg. Her dukka det aldri opp gaver til unga fra farmor i år... Vi fikk et julekort hvor det stod: Kjære *mannen*, *meg* + alle 4 unga (Ja ikke engang navnene til unga gadd hu å skrive) Ønsker dere en god jul. Hører jo aldri fra dere. Hilsen *navnet hennes og gubben*
|
|
|
#5 |
|
saftig
|
Trist å høre at dine barns farmor er så dårlig til å bry seg, men det betyr altså ikke at andre ikke har lov til å mene noe om julegaver de får.
|
|
|
#6 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?Får slettes ikke byttet alltid! Barna våre får alltid klær fra en i nær familie her, det er som regel kjøpt på tilbud gjennom året og alle lapper er klippet. Det meste største får passer til yngste, så hun får jo noe, resten må vi gi bort. Jeg skjønner faktisk at eldste hos oss blir litt lei seg for det altså. Nytter ikke å si noe, selv om jeg har forsøkt på en veldig hyggelig måte. Så i år kompenserte jeg litt ved å kjøpe noe mer klær til eldste, og det viste seg å være fint. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?Mine barn fikk mange gaver til jul. Det får de alltid. De likte absolutt alt, og absolutt alt var riktig merke, riktig størrelse og akkurat som de ønsket. |
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
jeg har ikke sagt at jeg ikke snakket med dem om det!!!!!! Vi snakket mye om det. Men når 5 av 7 gaver inndras pga bytte er det vel ikke unormalt at en 3-åring gråter. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Travelt opptatt
|
Du kan gjerne sende meg ønskeliste i forbindelse med neste bursdag eller jul, jeg garanterer at det blir i feil størrelse, feil farge, og at pakken kommer to uker for seint. Hvis jeg får ånden over meg kan det til og med hende at jeg strikker noe selv. Siden jeg aldri strikker etter oppskrift blir det som regel meget underholdende plagg. For eksempel sprader litjtausa rundt i en ullkjole jeg strikket som barselsgave til ei venninne. Den er litt vid i halsen, men veldig fin.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?Jeg syns de overreagerer veldig. Særlig når de haddevellykket gavefest dagen før. Mulig din til med mange utropstegn gjør at jeg tolker det du beskriver mer kraftig enn du mener. |
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?Jo, jeg synes det er litt unormalt.
|
|
|
|
#12 |
|
Søt og rar
|
Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?Jeg tenker at det har å gjøre med hvor nært forhold man har til de man får gavene fra.
|
|
|
#13 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?Vi hadde gaveåpning i går, og stort sett passet det meste, det eneste var genseren storebror fikk fra oldefar som gjerne kunne vært en størrelse større. Det er ingen stor krise, men det er litt dumt at lapper er tatt av slik at å bytte er umulig. Men pytt, pytt, storebror har en lillebror som kan arve. Mine barn får ikke gråteanfall av at noen av klærne ikke passer, jeg tror de ikke tenker så mye over det rett og slett.
|
|
|
|
#14 |
|
lider av tastleksi
|
Der har jeg bomma ett år også, det viste seg at 12-åringen faktisk skulle ha 44 (eller i alle fall en helt merkelig str, husker ikke hva det var nå), for hun hadde bestemt seg for at alle klær skulle være digre og baggy. Ikke helt enkelt bestandig, men jeg sørger i det minste for at ting kan byttes.
|
![]() |
|
|