Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Fikk du noe fint til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-11, 21:12   #121
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk du noe fint til jul?

Forresten fikk gutta våre en flott gave fra den ene brodern som er like mye gave til oss: helaften med de med restaurantbesøk, kino og overnatting.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 22:04   #122
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Jeg fikk denne Georg Jensen lysestaken fra mannen.

I tillegg fikk jeg Bergans ytterjakke fra barna.

Kosebukse, kopper, skåler, mugge, rammer og julepynt.

Fra mine foreldre fikk vi ny ovn til sommerhuset + penger til ny ytterdør.
Av svigerforeldrene fikk vi også penger som skal legger i sommerhuset.

Minstejenta hadde laget kalender og julepynt på skolen som hun hadde pakket inn, det er så kjekt, spesielt å se hvor stolt hun er av gavene hun har laget.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 22:38   #123
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det litt på kanten å spørre om hva som er "normal" sum å få fra foreldre? Jeg ser at det ser vanlig ut å få dyre ting. Jeg (og mannen) får 1000 kr av mine foreldre hvert år og synes vel egentlig det er ganske mye til å være en gave.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 22:39   #124
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år har jeg fått gave for en drøy tusenlapp av mamma og pappa.

Gammel 25-12-11, 22:41   #125
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg og mannen får kr 1000,- fra mine foreldre.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 22:41   #126
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste i en eller annen tabloidavis at hver eneste nordmann har brukt 9900 kr på julegaver. Høres helsprøtt ut.

Gammel 25-12-11, 22:44   #127
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er det litt på kanten å spørre om hva som er "normal" sum å få fra foreldre?

Vi får kanskje i snitt for 1500 til sammen fra mannens foreldre, men det hender de kliner til med mer hvis det er noen spesielle ting. Fra mine foreldre vanker det som regel en del mer - kanskje 3000 totalt. I år fikk vi en nesten pinlig pengebeløp i tillegg.

Gammel 25-12-11, 22:47   #128
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser at det er mange her som får svært mye dyrere presanger av sine foreldre enn jeg gjør. Mine er skilte og har vært det i 30 år. I år fikk jeg en bok og forskremt fra pappa med kone og ulltrøye og en flaske vin fra mamma (og 3,5 kilo klippfisk fra samboeren hennes ). De har mange å kjøpe til så jeg har stor forståelse for en viss moderasjon.

Gammel 25-12-11, 22:54   #129
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er veldig variabelt hva man får fra sine foreldre. Jeg får typisk 5000 fra mine (og blir like sjokkert hver gang), mannen får 500 fra sine og jeg tror begge deler er innenfor normalen.

Gammel 25-12-11, 22:54   #130
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det litt på kanten å spørre om hva som er "normal" sum å få fra foreldre? Jeg ser at det ser vanlig ut å få dyre ting. Jeg (og mannen) får 1000 kr av mine foreldre hvert år og synes vel egentlig det er ganske mye til å være en gave.

Vi får for ca 2500,- fra svigers og 1000 kr fra mamma og pappa.

Jeg leste i en eller annen tabloidavis at hver eneste nordmann har brukt 9900 kr på julegaver. Høres helsprøtt ut.

Hver eneste nordmann? Og da er barn inkludert i regnskapet?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 22:54   #131
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Fra svigermor fikk vi en gave for 3-400 kr tilsammen. Foreldrene mine gav mannen like mye som meg, ca 1000 kr. De har i tillegg brukt ca 1500 pr barnebarn som teller seks stk. Svigermor bruker 500 kr pr barnebarn som teller 7 stk.

Gammel 25-12-11, 22:55   #132
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg mener at det var det det stod. Og det hørtes sykt ut.

Gammel 25-12-11, 22:55   #133
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

I år fikk jeg en bok og forskremt fra pappa (...)

Interessant

Tror vår familie ligger over snittet, men det er ikke helt uanstendig heller.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 22:56   #134
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

I år fikk jeg Liza Marklund bok, sjokoladepose, ullundertøysett, 3 håndkler, ullvotter og veske (ønsket meg det av mannen, men påpekte at han ikke trengte å kjøpe det fordi jeg visste veldig godt hva jeg ville ha, og ville ikke ha en DYR en. Fant tilfeldigvis en på HM til 250kr og tipset han likevel om denne. Klarte han komme med den? Neida, en rar tingest som sikkert kostet det dobbelte...Men tanken var god og vesken er sikkert in i tiden). Sammen fikk vi 20 L kjele, gps, metallboks til telys, juleverkstedpose, en slags lampe på batteri fra Ikea, en snøkrystall i tinn til juletreet og 3 konfektesker. Og så fikk vi rettighetene til bildene hos fotografen av mamma, men pleier ikke få så dyrt av henne, tvert imot. JEg får av kusinen min, mamma, svigers, tanten til mannen, et vennepar, kusinen til mannen og noen ukjente i familen til mannen, som vi aldri har gitt til, men som fortsetter kjøpe til oss...ses aldri. I år fikk vi også fra noen som mannen har hjulpet.
Fra svigers har gavene ligget på rundt 1000kr. I år synes jeg de har brukt mer på oss alle og det er ikke nødvendig. Vi får alle likt fra de på krona og etter hva jeg kan se fikk minsten for over 1000kr.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 22:57   #135
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener at det var det det stod. Og det hørtes sykt ut.

Vi er 5 i familien, men har heldigvis ikke et gavebudskjett på nesten 50 000 kr. Det er jo hele sommerferiebudskjettet.

Gammel 25-12-11, 23:03   #136
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kom vel tilsammen på rundt 10 laken i julegave shopping vil jeg tippe. Nok. Mere enn nok.

Gammel 25-12-11, 23:06   #137
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår familie på 5 har også et julegavebudsjett på rundt 10000 kr tilsammen.

Gammel 25-12-11, 23:09   #138
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi får for 3500 fra mamma og pappa. Og fra svigers får vi ca 1500-1800 kr. Vi har ikke så gamle foreldre, så de har forsåvidt godt med penger.

Vi bruker totalt ca 14-15 000 i gaver.

Gammel 25-12-11, 23:14   #139
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vår familie på 5 har også et julegavebudsjett på rundt 10000 kr tilsammen.

Jeg har ikke regnet på det, men vi kom nok ut på ca 5000kr. Vet ikke helt hva gaven til meg fra mannen kostet. Det er da 25 gaver om jeg har husket alle.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 23:15   #140
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Vi får for 3500 fra mamma og pappa. Og fra svigers får vi ca 1500-1800 kr. Vi har ikke så gamle foreldre, så de har forsåvidt godt med penger.

Vi bruker totalt ca 14-15 000 i gaver.

I år droppet vi gaver til hverandre og havnet et sted mellom 12 og 15. (Bare ungene slukte 9000,- av disse.)

Edit: Mannen har regnet: Ca 15000,-

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.