|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fikk du noe fint til jul?Forresten fikk gutta våre en flott gave fra den ene brodern som er like mye gave til oss: helaften med de med restaurantbesøk, kino og overnatting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Jordbærpiken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fikk du noe fint til jul?Jeg fikk denne Georg Jensen lysestaken fra mannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Fikk du noe fint til jul?Er det litt på kanten å spørre om hva som er "normal" sum å få fra foreldre? Jeg ser at det ser vanlig ut å få dyre ting. Jeg (og mannen) får 1000 kr av mine foreldre hvert år og synes vel egentlig det er ganske mye til å være en gave. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
![]() Sv: Fikk du noe fint til jul?I år har jeg fått gave for en drøy tusenlapp av mamma og pappa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fikk du noe fint til jul?Jeg og mannen får kr 1000,- fra mine foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Fikk du noe fint til jul?Jeg leste i en eller annen tabloidavis at hver eneste nordmann har brukt 9900 kr på julegaver. Høres helsprøtt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
intro
|
![]() Sv: Fikk du noe fint til jul?
Vi får kanskje i snitt for 1500 til sammen fra mannens foreldre, men det hender de kliner til med mer hvis det er noen spesielle ting. Fra mine foreldre vanker det som regel en del mer - kanskje 3000 totalt. I år fikk vi en nesten pinlig pengebeløp i tillegg.
![]() |
![]() |
#128 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Fikk du noe fint til jul?Jeg ser at det er mange her som får svært mye dyrere presanger av sine foreldre enn jeg gjør. Mine er skilte og har vært det i 30 år. I år fikk jeg en bok og forskremt fra pappa med kone og ulltrøye og en flaske vin fra mamma (og 3,5 kilo klippfisk fra samboeren hennes
![]() |
![]() |
#129 |
maler
|
![]() Sv: Fikk du noe fint til jul?Jeg tror det er veldig variabelt hva man får fra sine foreldre. Jeg får typisk 5000 fra mine (og blir like sjokkert hver gang), mannen får 500 fra sine og jeg tror begge deler er innenfor normalen.
![]() |
#130 |
© All rights reserved
|
Vi får for ca 2500,- fra svigers og 1000 kr fra mamma og pappa.
Hver eneste nordmann? Og da er barn inkludert i regnskapet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
![]() Sv: Fikk du noe fint til jul?Fra svigermor fikk vi en gave for 3-400 kr tilsammen. Foreldrene mine gav mannen like mye som meg, ca 1000 kr. De har i tillegg brukt ca 1500 pr barnebarn som teller seks stk. Svigermor bruker 500 kr pr barnebarn som teller 7 stk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Fikk du noe fint til jul?Jeg mener at det var det det stod. Og det hørtes sykt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Interessant
![]() |
#134 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Fikk du noe fint til jul?I år fikk jeg Liza Marklund bok, sjokoladepose, ullundertøysett, 3 håndkler, ullvotter og veske (ønsket meg det av mannen, men påpekte at han ikke trengte å kjøpe det fordi jeg visste veldig godt hva jeg ville ha, og ville ikke ha en DYR en. Fant tilfeldigvis en på HM til 250kr og tipset han likevel om denne. Klarte han komme med den? Neida, en rar tingest som sikkert kostet det dobbelte...Men tanken var god og vesken er sikkert in i tiden). Sammen fikk vi 20 L kjele, gps, metallboks til telys, juleverkstedpose, en slags lampe på batteri fra Ikea, en snøkrystall i tinn til juletreet og 3 konfektesker. Og så fikk vi rettighetene til bildene hos fotografen av mamma, men pleier ikke få så dyrt av henne, tvert imot. JEg får av kusinen min, mamma, svigers, tanten til mannen, et vennepar, kusinen til mannen og noen ukjente i familen til mannen, som vi aldri har gitt til, men som fortsetter kjøpe til oss...ses aldri. I år fikk vi også fra noen som mannen har hjulpet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fikk du noe fint til jul?Vi kom vel tilsammen på rundt 10 laken i julegave shopping vil jeg tippe. Nok. Mere enn nok.
![]() |
#138 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Fikk du noe fint til jul?Vi får for 3500 fra mamma og pappa. Og fra svigers får vi ca 1500-1800 kr. Vi har ikke så gamle foreldre, så de har forsåvidt godt med penger.
![]() |
#139 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Jeg har ikke regnet på det, men vi kom nok ut på ca 5000kr. Vet ikke helt hva gaven til meg fra mannen kostet. Det er da 25 gaver om jeg har husket alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
© All rights reserved
|
I år droppet vi gaver til hverandre og havnet et sted mellom 12 og 15. (Bare ungene slukte 9000,- av disse.) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|