|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ekvilist
|
Sv: Julaftenproblem
Har du lest tråden? Planene var ikke å feire hos foreldrene, det er presisert opp til flere ganger i tråden. Apropos det siste, hvorfor er det interessant hva du ser vil gi en kaosjul, hvis HI har erfaring og en opplevelse av noe annet? Hvorfor det oppleves slik har hun også beskrevet ganske utførlig.
|
|
|
#2 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: JulaftenproblemJeg skjønner ditt dilemma. Det er vel få andre ting (annet enn arv) som kan skape så store problemer i en familie som hvordan en skal pusle sammen familie-julen. Alle svarene i denne tråden (mitt inkludert) viser hvilket engasjement dette medfører. Og hvor mange ulike meninger det er og hvor mange hensyn en ”bør” ta. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulaftenproblemGodt nyttår. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Sv: JulaftenproblemJeg hadde feiret alle sammen. Er snakk om en kveld i året og det blir veldig vanskelig om alle skal gjøre det på "sin måte". Vær fleksibel og tenk at det blir koselig. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulaftenproblemJa, hvilken løsning valgte dere til slutt?
|
|
|
#6 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: JulaftenproblemJeg ville feiret med fullt hus, med søster hos foreldre, siden det tydeligvis ikke er så ofte dere får sjansen til.
|
|
|
|
#7 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
By the Sea
|
Med mindre det er noen utrivelige konflikter i familien, så er det sånn jeg ser på slike problemsrillinger også.
|
|
|
#10 |
|
Ekvilist
|
Så HI bør si til foreldrene at de ikke får lov til å komme hjem til dem på julaften slik det har blitt avtalt, fordi det kan skape et inntrykk av at de "vil ha foreldrene for seg selv", selv om årsaken egentlig måtte være en helt annen, f.eks at de ønsker å feire jul med begrenset med gjester?
|
![]() |
|
|