Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-11, 16:54   #121
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Ooops... Disse juletrådene fikk meg til å plutselig bestille julekort. Jeg skulle jo ikke styre med det i år, jo. Nå ble det riktignok sommerbilder på, men like fullt... Tror vi må ha en ny tråd for oss som lager jul etter innfallsmetoden, gitt.

(Det gjenstår å se om jeg klarer å putte i konvolutter, om jeg finner adresselisten, om jeg surrer meg til å skrive på adressene, og om kortene havner i posten før jul, men se, det er en annen sak. )

En mann tok penn, papir og blekk
og skrev den hele aften vekk.
Og da hans brev til slutt var slutt
han stappet det i konvolutt.
Han limte den igjen og skrev
adressen på det tykke brev.
Frimerke tok han også med.
Det eneste han glemte - for det er noen slem til
det var at få det sendt avsted.

Jeg kjenner igjen problemet og det minnet meg om denne sangen som vi sang i pikekoret da jeg var mye yngre enn jeg er nå.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 19:29   #122
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Jeg endrer trådtittelen, for det ble så slitsomt å skulle være julesjuskemoderator. Målet med tråden var jo sløve sammen, ikke putte folk i riktig juleboks. Men dette er ikke tråden for å fortelle om alt man har gjort altså! Bare hvis det er gjort på en veldig sjuskete måte.

Gammel 17-11-11, 19:31   #123
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Stalltips: Start (gjerne imaginær) oppussing rundt 30. november. Litt tape her og der, og et og annet brukt malingsspann (kan sikkert fås billig på loppemarked?) Vips, så har man en perfekt unnskyldning når svigermor eller hæppijulebloggevenner kommer på "hyggelig", spontant besøk.

Jeg har hatt maling stående i gangen i flere uker allerede. Egentlig til en ekte oppussing, men jeg får visst ikke ut fingeren. Kanskje jeg bare skal la de stå til neste år?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 19:31   #124
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde du sett hjemmet vårt nå, så hadde du gitt meg tittelen Æres Sjuske.
Og jeg frykter det ikke blir mye bedre før ca. 23.desember ...

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 19:36   #125
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Alle kaker bør bakes veldig nært opp til jul, da er de mye bedre.

Forsåvidt enig, men det aller beste er jo å spise dem i adventstiden. Det er da de smaker aller best. Enig i at "gamle" julekaker ikke er godt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 19:44   #126
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vil så gjerne være julesjuske, men så skrives det så mye rundt omkring om jul og jeg får helt angst! Leser egentlig ikke så mye om det tror jeg, men på et eller annet vis sniker det seg inn. Jeg blir fysisk syyyyk! Vondt i magen. Jeg tenker at jeg ikke orker å styre sånn, og at lillegutt på to og et halvt sikkert kan fortsette å være en glad gutt selv om jeg ikke orker tanken på å skulle bake pepperkaker f.eks. Hvorfor kan jeg ikke føle det samme som jeg tenker? Hjelp meg å bli en julesjuske fra innerst til ytterst!

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 19:57   #127
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis noen vil endre trådtittelen så bør noen innrapportere tråden OG fortelle hva trådtittel skal være. Hvis noen glemmer å fortelle hva trådtittel skal være så er det ikke noen vits.

Gammel 17-11-11, 20:02   #128
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvis noen vil endre trådtittelen så bør noen innrapportere tråden OG fortelle hva trådtittel skal være. Hvis noen glemmer å fortelle hva trådtittel skal være så er det ikke noen vits.

Det kan hende noen kan klare det etter 20. desember.

Gammel 17-11-11, 20:10   #129
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det kan hende noen kan klare det etter 20. desember.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 10:21   #130
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hm... Bekjennelse på gang...
JEg har nettopp sendt melding til en kollega/venn, at jeg har klar presangen til henne som hun skulle fått i fjor.
Håper ikke jeg har tråkket meg ut av denne sinke-tråden for det, selv om jeg nevnte det for henne før 20.desember?? (jeg har for ordens skyld i dette sekund bestemt meg for å droppe presang til kollegaer i år, blø.a. fordi jeg er i permisjon...)
Bedre Seint Enn Aldri TM

Gammel 19-11-11, 10:32   #131
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høyt&Lavt, her.

Hm... Bekjennelse på gang...
JEg har nettopp sendt melding til en kollega/venn, at jeg har klar presangen til henne som hun skulle fått i fjor.
Håper ikke jeg har tråkket meg ut av denne sinke-tråden for det, selv om jeg nevnte det for henne før 20.desember?? (jeg har for ordens skyld i dette sekund bestemt meg for å droppe presang til kollegaer i år, blø.a. fordi jeg er i permisjon...)
Bedre Seint Enn Aldri TM

Presanger til kollegaer?! For en sjuske som meg som knapt nok klarer å dra i havn det jeg må til familien, står det for meg som et mareritt. Jeg kunne nok strekke meg til et glass med julegodt/kaker som jeg som regel finner tid til å bake uti desember en gang, men å handle gaver til flere enn jeg må, kommer jeg aldri til å gjøre. Jeg er veldig glad for at ingen av mine venner (eller barnas venner) insisterer på julegavegiving.

Gammel 19-11-11, 15:39   #132
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Gave til kolleger har jeg aldri tenkt på. Vi er ganske nær på jobben, men overhodet ikke der at vi gir julegaver. Ikke gir jeg til venner heller. Da vil jeg heller gi bursdagsgave.

Jeg er også totalt avhengig av at folk gir meg ønskeliste. Jeg kan klare å være kreativ og personlig til noen, men ikke til alle alltid. :svett:

Gammel 19-11-11, 22:44   #133
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

er vel 3 av de første smileyene jeg virkelig føler beskriver nettopp det med presanger til kollegaer.
For ikke å snakke om den kjipe følelsen det har vært de gangene jeg har trodd at ingen kollegaer skulle gi meg noe, og jeg derfor ikke har hatt noe til dem.

Jeg er på nippet til å ville avskaffe hele jula om dagen...

Gammel 19-11-11, 23:17   #134
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Så da overlot jeg julekortansvaret til ham jeg.

Dette gjorde jeg også i fjor. Dermed ble bilde av ungene tatt den 19. desember. Vi satt og skrev adresser 1. juledag.

Men det var ikke viktig for meg at det ble sendt kort. Egentlig trodde jeg vel at det ikke kom til å skje siden jeg overlot ansvaret til ham. Men det ble kort; bare litt senere enn normalen.

Gammel 19-11-11, 23:20   #135
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Enda en juletråd? Jeg gidder ikke å lese, men jeg vet jeg hører hjemme her.

Gammel 27-11-11, 18:48   #136
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Lite aktivitet her, som seg hør og bør for sånne som oss.
Har julesinkesjuskene fått på plass noen adventsting da? Jeg har hengt opp julestjerna, men mangler krok i vinduet i år som i fjor, så den er slengt over gardinstanga. Adventstaken kom på bordet til middag, men med bare ett hvitt lys i - jeg har glemt å kjøpe lilla.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 18:57   #137
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Høres bra ut det skyfri

Ca samme status her: Jeg har faktisk hengt opp adventstjerne.

Letet etter lys og fant tilslutt 4 stk hvite, to litt kortere enn de to andre
Men mann og barn var storfornøyde, så da er det fint nok for meg.

Måtte bare de neste fire ukene gå sakte....hjelp det er snart jul IGJEN.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 18:58   #138
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er vanskelig å holde live i en tråd som ikke skal handle om temaet den er startet med referanse til.

Gammel 27-11-11, 19:03   #139
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke noe juleaktivitet her i gården, igrunn. Men jeg har vært i bursdag i dag og sett et lilla lys bli tent, mens noen sang en sang som handlet om akkurat det. Det får vel holde?

Gammel 27-11-11, 19:14   #140
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Det er vanskelig å holde live i en tråd som ikke skal handle om temaet den er startet med referanse til.

Hårfin balanse dette.

Jeg fikk kjøpt lilla lys i går. Overraskende, for det pleier å være utsolgt når jeg kommer på at jeg vil ha det. Adventsstaken sto på peishylla fra i fjor. Den bar preg av at stuen har vært igjennom totalrenovering. En rask spyling under vasken fikk vekk en del sparkel. Hvitmalingen kan vi late som er snø. Veldig vakkert.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:27.