|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
This is normal!
|
Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?
Etter norske forhold tror jeg eksemplet ditt er litt søkt, for dette er vel lovregulert, tror jeg.
|
|
|
|
#2 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Det er vel helst der vi strander, ja. Jeg synes at et begrep som "sjokkerende" skal forbeholdes de alvorligste sakene.
|
|
|
#3 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mulig det er et annet begrep som bedre dekker reaksjonen min, men jeg kommer egentlig ikke på noe akkurat nå. Så jeg står ved sjokkert. jepp.
|
|
|
#4 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Jeg betaler for Spotify, serier mm. er en annen ting.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Sammenligningen for min del blir mellom at jeg laster ned serien jeg vil se eller ser den på tv når den dukker opp der utenom betaligskanalene. Jeg ville altså ikke betalt direkte for å se en serie uansett. Det jeg stjeler blir dermed min tid som kanalen ønsket at jeg skulle sett på reklame. Jeg er en særdeles lite påvirkelig forbruker så der er det let penger å hente fra meg der også. Da er det igrunnen mer penger i at jeg laster ned og anbefaler det jeg liker videre til andre som kanskje er mer truende til å forbruke ekstra av reklame enn meg selv. |
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Det er det som gjør det litt mer uklart, ikke sant? Det er ofte ikke egentlig de som har laget verket vi stjeler fra, de har jo solgt til til et studio eller et TV-selskap (jada, noen har også commision) - det er denne 3. personen som lever av å videreformidle som ikke får pengene sine. Og det er deres forsøk på å styre vår kjøpsatferd som de fleste reagerer på. Det er fremdeles ulovlig, og i sluttsummen går det antagelig oftest utover kunstneren også. Men det er ikke der protesten, i den grad den er reell, ligger.
|
|
|
#7 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Er watchseries.eu ulovlig å laste ned/se på?
|
|
|
#9 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Det som irriterer fletta av meg, er idiotiske "du ville ikke stjålet en bil"-meldinger i starten av DVD-ene jeg har kjøpt. KJØPT! Jeg har KJØPT den forbannede DVD-en. Å hver eneste gang jeg ser DVD-en bli bombardert med meldinger rettet mot folk som ikke har kjøpt DVD-en gjør meg eitrende forbanna.
|
|
|
#10 |
|
Leser
|
*ha* *ha* Ja, det tenker jeg også. Og så må jeg lide meg gjennom mannen min som alltid sier: "Nei, det er faktisk ikke det samme som å stjele en bil!" - like sur hver gang er han også.
|
|
|
#11 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Det er det vel ikke. Jeg kjøper haugevis med dvder, jeg, og ser den videoen ofte.
|
|
|
#12 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Mest mulig lovlig, men en del utenlandsk musikk kan ikke lastes ned lovlig herfra, så da kan jeg finne på å ta turen til et ulovlig sted. Alle film kjøpes på DVD fra Amazon.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, her handler det nok om å endre i takt med teknologisk utvikling. Gjennom tjenester som Spotify ser man at forbrukerene er villige til å betale når musikken er tilgjengeliggjort gjennom en praktisk og brukervennlig løsning - og "the price is right". Men tv-studioene, og kanskje spesielt ovenfor europa, har prøvd å tviholde på gamle løsninger. Europa for de amerikanske aktørene er "litt farlig" kan det virke som - de må gi slipp på "mer kontroll" kanskje på en måte. Men de ender opp med tapet av sitt eget spill?
|
|
|
#14 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Denne diskusjonen minner meg litt om denne scenen:
|
|
|
#15 |
|
flisespikker
|
Ja, nettopp, det var jo det Lille meg sa. Man ser bare den videoen på DVD-er man har kjøpt - ser man en piratkopi, er typisk den biten ikke tatt med.
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Vi som downloader er heldigvis forskånet fra dette. |
|
|
|
#17 |
|
<*(((<
|
Mm, men Meissas poeng var kanskje at også de som ikke er lovlydige også kjøper og ser lovlige DVD-er iblant (og dermed ser filmen)?
|
|
|
#18 |
|
Hertuginne
|
Haha, en spøk som gikk Skilpadda hus forbi!
|
|
|
#19 |
|
Leser
|
Driver faktisk disse kjeltringene og er lovlydige innimellom!?
|
|
|
#20 |
|
Audacious
|
Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?Jeg betaler for spotify, og ettersom jeg bor i USA har jeg netflix hvor jeg betaler et månedsabonnement for å streame ubegrenset med serier og filmer. Jeg kommer til å savne det når jeg reiser hjem! De nyeste seriene er ikke der, men kanalene har dem jo ofte liggende ute på nett noen uker.
|
![]() |
|
|