|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
maler
|
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Jeg er julesjuske mer enn julesinke tror jeg. Jeg gjør i grunnen det jeg har tenkt i god nok tid, men jeg gjør ikke så mye utav det. Litt mer enn min mor som ikke gjør noe som helst før julaften (jeg bruker fortsatt å pynte treet der. Gjerne etter midnatt natt til julaften etter noen timers stillingskrig). Men jeg gjør fint lite egentlig. Jeg henger kanskje opp noen mørkere gardiner en eller annen gang i løpet av høsten. Og setter kanskje frem noen julefigurer. Av og til har vi til og med juletre, panikkinnkjøpt etter at vi skjønner at det begynner å bli tomt. Vi vasker ikke til jul, det er normalt rent. Og jeg lager julepynt og julekaker i den grad jeg må for å ha noen tradisjoner med ungene, men det er bare koselig. Vi snakker da ferdig pepperkakedeig, pepperkakehus i byggesett og kanskje noen cookies.
|
|
|
#122 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Aha! Jeg er en julesjuske! Takk, Katta! Det er derfor jeg ikke passer inn i hverken juleskinke- eller juleplanleggertråden. Åh, så deilig å ha funnet sin plass.
|
|
|
#123 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Jeg vasker heller ikke til jul. Trodde det var noe de drev med i gamle dager. Her er det alltid normalt rent. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
maler
|
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Jeg kjenner mange som vasker rundt til jul og enda flere som snakker veldig om at de burde vaske rundt til jul.
|
|
|
#126 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Hva vil det si å vaske rundt? Hvis vi feirer jul hos oss, vasker jeg alle gulv + bad og tørker støv sånn litt her og der. Hvis vi skal bort i julen, tar jeg enda lettere på det. Rundt, er det tak og vegger også? |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Kontrollfrik
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?
Jeg også, egentlig, og jeg ler litt av dem i mitt stille sinn...: ond: |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Som en sinke har jeg nå blitt inspirert av denne tråden til å komme i gang litt tidlig. Har vært på loftet og hentet adventspynten. Og kalenderen til ungene. Da gjenstår det å få tak i noe å ha i den...
|
|
|
#130 |
|
Kontrollfrik
Vett kje. Men i dette huset er det mannen som vasker. Hver uke støvsuger vi, vasker do og vask og kanskje et par golv. Innimellom vasker jeg badekar, tørker litt støv etter behov. Vi gjør ikke noe mer enn dette til jul. Vegger og tak vaskes aldri. Hva er vitsen? |
|
|
|
|
|
#131 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Jeg har aldri skjønt hvorfor man skal vaske til jul. Det er jo den tiden på året hvor støv og skitne vinduer synes minst. Det mørkt, vi fyller huset med nips og naps og granbar og alt er badet i stemningsskapende stearinlysskinn hele tiden - ingen grunn til å vaske.
|
|
|
#132 |
|
Halloen!
Det må være de som ikke jobber, eller jobber deltid. Jeg nekter å tro at fulltidsarbeidene mennesker med unger og juleavslutninger annenhver dag fra medio november til julaften har tid til å vaske kjøkkenskap og vinduer i tillegg til alt det andre som må gjøres i julen. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Vegger og tak males, ikke vaskes... |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Jeg benyttet en sykt barn dag til å vaske kjøkkenskapene innvendig, i slutten av oktober. Og det er jeg umåtelig stolt av enda! |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Jepp. Jeg har alltid senere sagt at når det ble jul det året, så blir det jul hvert år.
|
|
|
|
#136 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?HAHAHA - ANER det ikke!!! |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Finn et OK bilde, bestill kort på www.elitefoto.no (tilbud nå, halv pris) og send ut. Trenger ikke å være mer stress enn det. De fleste kort jeg får er ferdigtrykte, få av mine venner skriver på dem.
|
|
|
#138 |
|
En som trener
|
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Jeg kjenner også at jeg blir stressa av denne tråden. Selv om jeg legger lista ca der Candy Darling har den, eller kanskje til og med under. Eneste planene mine er å kjøpe ribbe, kjøpe plastjuletre, steke medisterkaker og trykke ut figurer av en pakke ferdiglaget pepperkakedeig. Ja, også julegaver da, de har jeg ikke begynt med. Satser på nettshopping som vanlig. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Julesinker - skal vi forene oss?Vasker heller ikke til jul. Jeg tror jeg er litt som Katta, jeg. Gjør koselige ting, mest fordi jeg vil det selv, ikke fordi jeg må noe som helst. Barna vil nok bake pepperkaker, men jeg pleier å lage deigen selv. Så skal vi nok pynte et ferdigkjøpt pepperkakehus og bake serinakaker. Mulig vi lager marsipan i år, ferdigkjøpt i så fall. Med litt pynt, noenlunde rent hus og mye røde lys blir det alltid jul.
|
|
|
#140 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Er ikke det svindel? |
|