Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lurer du på hva du skal stemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-11, 13:22   #121
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lurer du på hva du skal stemme?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Den stemte ikke. Og jeg testet ut på vegne av partiet og svarte med partiprogrammet i hånd.

Riktignok foreslo den de Grønne og det er jo et koselig parti, men allikevel, da?!

Det er i følge nrk noen tastefeil som særlig slo feil ut i noen byer og i fht små partier som MDP, Pensjonistpartiet, Demokratene og by & bygdeister. Det er også noe med at lokale partier og saker vektes tyngre enn nasjonale spørsmål.

Dette er faktisk ganske interessant! Jeg fikk også De Grønne på førsteplass. Det var ikke store forskjellen, men likevel. Jeg ser at de har plukket ut noen få sitater fra de ulike partiprogrammene som man skal si seg enig eller uenig i. Men jeg fikk da ikke si hva jeg mente om resten av programmet. Spennende metode de bruker, men jeg tror ikke den er direkte "vitenskapelig"...

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 13:26   #122
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 182
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk ingen overraskelse med denne. Ikke ante jeg at Venstre og Arbeiderpartiet er så like, men jeg kan ikke stemme på venstre hvis det gjør at høyresiden (og dermed frp) får flertall i bystyret.

Egentlig synes jeg at Fabian Stang er en utmerket snor-klipper. Det skal han ha.

Gammel 17-08-11, 14:15   #123
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nhikki, her.

Hvis de fleste her har et verdisyn som ikke har noe til felles med frp, da burde vel også faren for å bli forbundet med frp være liten. Jeg synes bare det så veldig rart ut at alle har behov for å ta avstand fra frp, når de sier at de stemmer sv eller rødt.

Er det rart? Å ville si og vise at man tar avstand fra Frp?

Gammel 17-08-11, 14:23   #124
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Stemte på meg.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 15:05   #125
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Egentlig synes jeg at Fabian Stang er en utmerket snor-klipper. Det skal han ha.

Jeg synes også han er en super snorklipper og god til å vinke, hilse og åpne ting mens han holder champagneglass.

Herman Friele er også litt god til sånt.

Men når H (ganske ansvarlige) har giftet seg med FrP (Luksusfelle), så går det ikke.

Gammel 17-08-11, 15:31   #126
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Stemte på meg.

Er det lov å stemme på seg selv da?

Gammel 17-08-11, 15:38   #127
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ikke trofast mot noe parti. Et lett bytte for politikere på stand, siden jeg er enkel å overbevise om så og si hva som helst.

Valgomaten: Fikk Venstre, Senterpartiet og KRF på toppen, religiøs bondeelskende lærer som jeg er. Kommer til å stemme på en av de to første.

(SV nederst - det overrasket meg litt).

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 15:49   #128
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Jeg fikk bekreftet at jeg stemmer riktig parti.

Gammel 17-08-11, 16:33   #129
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Stemte fint for meg. Og FrP kom nederst, som seg hør og bør.

Gammel 17-08-11, 17:10   #130
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Testen viser omtrent den rekkefølgen på partiene som jeg regnet med. AP og SV på topp, FrP deilig og betryggende på absolutt sisteplass.
Jeg benytter dessuten også skamløst enhver mulighet til å markere min avstand til FrP.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 18:28   #131
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Er det lov å stemme på seg selv da?

Ja vi har hemmelig valg i Norge, så det er lov. Jeg tror egentlig folk hadde begynt å stusse hvis du sto på liste for et parti, men stemte på et annet.

Gammel 17-08-11, 18:31   #132
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Ja vi har hemmelig valg i Norge, så det er lov. Jeg tror egentlig folk hadde begynt å stusse hvis du sto på liste for et parti, men stemte på et annet.

Det har du rett i.

Forresten synes jeg alle skal stemme på noen og ingen skal stemme på FrP.

Gammel 17-08-11, 18:54   #133
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor påpeker alle at de er så uenige med frp? Er det en intern statusgreie?

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 19:00   #134
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 182
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg synes også han er en super snorklipper og god til å vinke, hilse og åpne ting mens han holder champagneglass.

Herman Friele er også litt god til sånt.

Men når H (ganske ansvarlige) har giftet seg med FrP (Luksusfelle), så går det ikke.

Jeg vet ikke enormt mye om ordførerens rolle, men slik det fremstår for meg så er ordføreren en snorklipper mens det er byrådslederen som driver det politiske arbeidet. Sånn sett får ordføreren litt samme rolle som kongen. Og det er fint med en ordfører som bryr seg om folk og som liker å vise seg frem i byen sin. For min del kunne vi da gjerne hatt separate ordførervalg og beholdt Fabian Stang som ordfører.

Ellers er jeg enig i dine karakteristikker av Høyre og Frp.

Gammel 17-08-11, 19:18   #135
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg trodde stemte for meg også.

Acsa og Milfrid. Når jeg stemte i regeringsvalget til Sverige så kunne jeg postrøste, noe jeg gjorde. Men da hadde jeg fått stemmekort.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 19:22   #136
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Hvorfor påpeker alle at de er så uenige med frp? Er det en intern statusgreie?

Ja.

Gammel 19-08-11, 15:32   #137
Nhikki
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2011
Nhikki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Er det rart? Å ville si og vise at man tar avstand fra Frp?

Nei, det er ikke rart, men det var heller ikke poenget mitt. Jeg synes det fortsatt det er rart at de som stemmer sv, rødt eller ap føler behovet for å si at de ikke er enige med frp. Det er liksom en del av pakka.

Nhikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 15:36   #138
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Nei, det er ikke rart, men det var heller ikke poenget mitt. Jeg synes det fortsatt det er rart at de som stemmer sv, rødt eller ap føler behovet for å si at de ikke er enige med frp. Det er liksom en del av pakka.

For min del var ikke poenget så mye at jeg ikke er enig med FrP - det sier seg jo selv, som du sier - poenget var at det var viktig for meg at det partiet kom nederst. Hvis ikke hadde ikke verden vært helt i vater.

Gammel 19-08-11, 16:29   #139
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Byluftslisten eller venstre, altså? Det ante meg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 16:45   #140
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har nok bestemt meg. Tror jeg...... Men det er stor forskjell på lokalpolitikk og sentral politikk!

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.