|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Forbanna debattanter
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forbanna debattanterEn kollega kom med følgende uttalelse her om dagen: "Det er sikkert ikke sånn at alle som stemmer FrP er tjukke i huet, men alle som er tjukke i huet stemmer FrP!
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Forbanna debattanterHjelpe meg. Carl I er intervjuet a VG og tar selvsagt frem martyrminen. "Denne saken er blitt så stor fordi det handler om FrP", sier han. Hjelpe meg, den mannen er en løs kanon. Han omtaler dette som et "lite, etisk glipp".
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Metallica!!
|
Vel, blir han ordføreren i Gudbransdalen som har misbrukt en mindreårig over flere år hengt ut med navn og bilde?
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Svaret er sikkert nei, for jeg kjenner ikke til det. |
|
|
|
#6 |
|
Ekvilist
|
Dette er begrunnelsen, ja. Iallefall fra VG sin side. Hoksrud har tilstått og stått fram åpent i TV2, og det er ingen mindreårige ofre inne i bildet som lett og ufrivillig kan identifiseres. De to sakene er ganske forskjellige, Interference.
|
|
|
#7 |
|
Metallica!!
|
Jupp, jeg tenkte mer på for eksempel Trond Birkedal saken og andre lignende saker.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Forbanna debattanterTV2 har gått langt over streken. Det som gjør meg mest kvalm er allikevel alle gribbene som godter seg over dette på Facebook og ellers. Blodtåke blinder. Jeg kjenner mange FrP-ere som er fine folk (og jeg er ikke en selv), og synes at polemikken i samfunnet, initiert av avisene er at det er stuerent å mobbe, så lenge man kan hekte et FrP-stempel på det. Ja, ikke for dét. Det er stuerent her på FP også. (Kilde: youtube.com) |
|
|
|
#9 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er jeg _så_ enig i. Ikke at jeg kjenner så mange politikere hverken herfra eller derfra, men at det tydeligvis er helt stuerent å mobbe og snakke nedsettende om enkeltgrupper og enkeltmennesker. Karakterisere andre som idioter...
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Forbanna debattanterOg som Morgenbladets redaktør Christian Friele sa det, når han nektet å henge ut en politisk motstander for å drive med usedelighet: Kjønnsdriften er noenlunde likelig fordelt mellom partiene. |
|
|
|
#11 |
|
Metallica!!
|
Hihi, det var igrunn ganske treffende sagt.
|
|
|
#12 |
|
Ekvilist
|
Men holdningene til seksualitet er åpenbart ganske forskjellige i de ulike partiene.
Jammen er det ikke kun jamring det går i fra FrP-kanten i dag også, og full støtte til Hoksrud fra alle kanter. Av det jeg har sett har få FrPere tatt klar avstand fra selve lovbruddet, det er en definert fillesak (f.eks i følge Carl I. Hagen) at en representant fra en lovgivende makt, som til og med har vært fullt og helt til stede da loven ble bestemt, ærlig og oppriktig bryter den. Lurt i en felle, liksom.
Med den logikken så er det vel også formildende at en pedofil mener at pedofile handlinger burde være lovlige? Det gjør lovbruddet litt mer forståelig, liksom?
|
|
|
#13 |
|
Metallica!!
|
Sv: Forbanna debattanterJeg er helt enig med deg altså Irma, bare for å understreke det. Man har et særlig ansvar som folkevalgt/offentlig person. Og man bryter ikke loven bare fordi man er i mot den.
|
|
|
#14 |
|
Shake it out!
|
Jeg er også helt enig i at man ikke skal bryte lover, selv om man er mot dem. Loven er loven.
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Hvordan handler denne saken om kjønnsdrift? Handler den ikke om begåtte kriminelle handlinger? Er det en sammenheng mellom kjønnsdrift og sexkjøp, altså?
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
De er ikke overrepresenterte, men pressen har en veldig trang til å skrive om dem når galt skjer. I motsetning til andre partier. Derfor blir det bildet media serverer oss veldig, veldig skjevt. |
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
"De" som i FrP eller "de" som i innvandrere?
|
|
|
#20 |
|
Metallica!!
|
Det er mer riktig fokus liksom. Forsiden på vg er litt som å skyte spurv med kanoner.
|
![]() |
|
|