Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Reima eller PoP vinterdress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-11, 23:40   #121
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.249
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Sånn på siden..
Hvorfor har man snøring i livet? Dressen henger da på skuldrene og poenget med en baggy dress, slik jeg ser det, er jo at de skal være romslige, gi litt luft mellom lagene og være komfortable. Ikke at ungene må fylle den ut, eller at man må være stutt og kraftig for å gå med dem..?
Sønnemannen er både lang og slank, men jeg har aldri tenkt på at vi må ha snøring. Mest fordi jeg synes det ser så ukult ut :shallow:, men også pga. comfortargumentet.

Jeg tror det kommer litt an på bygning også. Hvis man er kort i overkroppen og lang i beina, blir fort sagginga i overkant da mange dresser er lange i livet. Plutt har det supert i de baggy babymodellene, da er han på et vis bevegelig inni dressen. Mens pop vårdress uten snøring ikke hadde fungert pga mykere materialer man ikke på samme vis er inni og sagging.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:41   #122
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.050
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Den brune T2H er så fin altså. Tror jeg har bestemt meg for den allerede jeg Turkise eller blåblått tilbehør.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:42   #123
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.460
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

på den engelske siden finner du vinterklærne i alle fall

Da er jeg seriøst blind, finner bare skall-klær der også.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:43   #124
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Ikke qoute da, dette er forresten tatt for 6 mnd siden og hun har vokst 5 cm

*tatt vekk bildet*

Sagger hun i denne? Hun er lang i beina.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!

Sist redigert av Daisy : 08-08-11 kl 08:51.
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:43   #125
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.050
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Du sier noe der Katta. Sønnemannen er lang i overkroppen v.s. beina så da har jeg ikke reflektert over den problemstillingen. Flaks

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:44   #126
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.460
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Den der har vi til Toern i str 134. Så den finnes.

Da gjelder det bare å finne den, for den var pen.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:46   #127
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.057
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Da er jeg seriøst blind, finner bare skall-klær der også.

http://www.polarnopyret.se/en/Store-...ionid=outdoors
Her er vinterkolleksjonen. Det står riktignok "shell", men de er foret med fleece inni likevel, og det er vinterdresser. Sjekket de ut i butikken i går

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:47   #128
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.249
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Da er jeg seriøst blind, finner bare skall-klær der også.

Hvis du går inn på plaggene, ser du at det står at det er avtagbart for. Dette er det som var i butikkene, og jeg ble forvirret, er dette virkelig vintertøyet eller er dette høst og så kommer det mer senere?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:48   #129
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.984
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvis du går inn på plaggene, ser du at det står at det er avtagbart for. Dette er det som var i butikkene, og jeg ble forvirret, er dette virkelig vintertøyet eller er dette høst og så kommer det mer senere?

Jeg tror det er vintertøyet. Men POP pleier å ha en dress med fast for også, tror nå det i alle fall. Ønsker meg i så fall den.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:50   #130
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.460
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

http://www.polarnopyret.se/en/Store-...ionid=outdoors
Her er vinterkolleksjonen. Det står riktignok "shell", men de er foret med fleece inni likevel, og det er vinterdresser. Sjekket de ut i butikken i går

Jøss. Det var ikke så fine farger, hvem vil ha lys rosa vinterdress? Rød utgår, har allerede rød vinterjakke fra P.OP, men mørk blå kan gå.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:51   #131
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.057
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Re: Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvis du går inn på plaggene, ser du at det står at det er avtagbart for. Dette er det som var i butikkene, og jeg ble forvirret, er dette virkelig vintertøyet eller er dette høst og så kommer det mer senere?

Mulig jeg ikke så godt nok etter, men de dressene som var i butikk her så ut som de hadde fast for. Var fleece på mage/rygg og armer og bein var glatt stoff.

Daisy: Hvor lang er jenta di og hvilken størrelse er det i den dressen?

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:54   #132
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Jenta mi er 98 cm og dressen er str 98 men det bildet er tatt for 6 mnd siden og hun har vokst 10 cm siste året, så jeg tror hun er rundt 93-94 cm der.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:54   #133
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.057
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jøss. Det var ikke så fine farger, hvem vil ha lys rosa vinterdress? Rød utgår, har allerede rød vinterjakke fra P.OP, men mørk blå kan gå.

Ja, hadde de hatt den i grønt hadde jeg kjøpt den. Syns de har så fin grønnfarge og guttungen er veldig glad i grønt. Og turkis. Men nå har han fått turkis tynndress.
Men den rosafargen der var utrolig blass og kjedelig i alle fall.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:54   #134
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.460
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvis du går inn på plaggene, ser du at det står at det er avtagbart for. Dette er det som var i butikkene, og jeg ble forvirret, er dette virkelig vintertøyet eller er dette høst og så kommer det mer senere?

Ser det nå, det er vel ikke noe lurt med avtagbart for? Jeg vil tro det kommer noe mer, er ikke disse ganske tynne, Geiterams? Vinterdressene fra i fjor var jo mye tykkere, så vidt jeg husker, men jeg kikket jo bare på dem.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:56   #135
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.057
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Syns ikke de var så veldig tynne. Men er jo lov å håpe at de kommer med noe bedre etterhvert

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:58   #136
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.460
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Denne tråden har mer engasjement enn FrP-tråden!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 00:03   #137
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.057
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Føler meg litt mettet på politikk og religion og sånt for tida
Godt å kunne tenke på noe helt overfladisk innimellom

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 07:54   #138
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.950
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Sånn på siden..
Hvorfor har man snøring i livet? Dressen henger da på skuldrene og poenget med en baggy dress, slik jeg ser det, er jo at de skal være romslige, gi litt luft mellom lagene og være komfortable. Ikke at ungene må fylle den ut, eller at man må være stutt og kraftig for å gå med dem..?
Sønnemannen er både lang og slank, men jeg har aldri tenkt på at vi må ha snøring. Mest fordi jeg synes det ser så ukult ut :shallow:, men også pga. comfortargumentet.

Som katta sier så blir det veldig baggy og ikke fint når man har lange bein og kort overkropp sånn som poden hadde. Men Ticket har fine dresser da,så vi har kjøpt både vinterdress(i tillegg til Isbjørn vinterdress) og høstdress derfra. Nå tror jeg kroppen hans har endret seg også, så det blir ikke så baggy lenger.


Denne fargen har jeg kjøpt. Luen har jeg ikke kjøpt.


Sist redigert av Chablis : 08-08-11 kl 08:00.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 08:11   #139
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Til en som er langbeint og smal, definitivt PoP. Kvalitetsmessig er det kjempebra, vi har hatt det to år på rad og fått skryt i bhg. Reima er vide i fasongen synes jeg, hvertfall til de aller minste.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 08:13   #140
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.950
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Til en som er langbeint og smal, definitivt PoP. Kvalitetsmessig er det kjempebra, vi har hatt det to år på rad og fått skryt i bhg. Reima er vide i fasongen synes jeg, hvertfall til de aller minste.

Reima kan vel strammes? Hvertfall til de store, vi hadde Reima i fjor, vi var veldig fornøyd.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no