|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: PannekakerJøje meg! Du må da selvsagt gjerne ønske at barnet ditt skal spise sunt, men det er ditt ansvar å sørge for det! Om du ikke er fornøyd med det han serveres andre steder, så får du holde på at han kun skal spise hjemme! Synd for gutten din, tenker jeg, siden måltider også har en viktig sosial funksjon.
|
|
|
#122 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: PannekakerVi lager nesten alltid næringsrik og riktig sammensatt mat. Men jeg må si at det er litt ekkelt når de små vennene som er på besøk sitter og priker i maten, og ikke blir mette på det som serveres. Særlig hvis de ikke vil ha brød heller (ungene mine får ikke tilbud om brødskiver hvis de ikke spiser middagen sin).
|
|
|
#123 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: PannekakerJeg er egentlig imponert over at så mange gidder å steke pannekaker til gjester.
|
|
|
#124 |
|
Borte
|
Sv: PannekakerJøje. Hvis det er så viktig for deg at gutten din spiser sunt til alle måltider hver dag, så syns jeg du skal gi han mat hjemme. Å si fra til venner av ungene at de ikke serverer sunn nok middag høres ikke særlig klokt eller hyggelig ut. Banning er heller ikke noe jeg ville sagt noe om.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 13-04-11 kl 12:18. |
|
|
|
|
#125 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PannekakerVi også har pannekaker kun når vi har besøk. Det som er litt morsomt er jo også at nå kan vesla og kompisene liksom lage det selv, litt stas for de.
|
|
#126 |
|
By the Sea
|
Sv: PannekakerSyltetøy og brunost er det såpass mye sukker i at når vi sen sjelden gang har pannekaker har jeg ikke en gang vurdert at litt sukker på skulle være vesensforskjellig fra de andre påleggstypene. :ubetydelig digresjon:
|
|
#127 |
|
heimføing
|
Sv: Pannekaker
Når i verden burde man si fra om noe som helst om andres livsførsel? Jeg hadde ledd meg ihjel om noen kom og sa til meg at ungene deres ikke fikk leke med min fordi jeg banner, bor i blokk, steker pannekaker, skriver tull på nettet eller hva som helst. Og det kunne ikke falle meg inn å si fra til foreldre som f.eks. røyker, ser på tv-nyhetene mens barna er tilstede, baktaler naboene, spiser smågodt på tirsdag, går på fylla en onsdag, eller whatever. |
|
|
|
|
#128 |
|
flisespikker
|
Nå leste jeg inspisere og ble veldig i stuss her.
|
|
#129 |
|
Glamorøs
|
Det kommer da helt an på både brunosten og syltetøyet. For egen del syns jeg det er en ganske diger forskjell på f.eks. 100 % sukker, og 8 % sukker. I tillegg har man signaleffekten, sukker er rett og slett ikke noe å ha på maten hos oss. Som sagt serverer vi ofte rene bær, gulost eller middagsrester på pannekakene også.
|
|
#130 |
|
Borte
|
Sv: PannekakerJeg syns i grunnen det er mye forlangt at en 7-åring skal være særlig opptatt av hva som er sunt for kroppen også. Å vite om at noe mat er sunnere enn annen mat - helt klart. Å være særlig opptatt av det - not so much. Kosthold er og blir ett voksent interessefelt. Jeg har mer tro på gode matvaner, måltidshygge og inkludere i måltidsplanlegging og tilberedning enn å predike om hva som er best for kroppen.
|
|
#131 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: PannekakerJeg synes du høres litt panisk kontrollerende ut. Før eller siden må du slippe ham litt. Jeg tenker ikke på pannekakene - der har vi vel kommet til enighet om at vi sikkert tenker ganske likt alle sammen. Men jeg reagerte på utsagnet ditt om å velge venner. Du vil gjerne at han skal være mest med de som har foreldre som sørger for ok mat og at barna ikke sitter og spiller hele tida mens de er sammen.
|
|
#132 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: PannekakerJeg kan trøste deg med -eller skremme deg med- at eldste datter her var nærmere 20 før hun ble veldig opptatt av sunn mat.
|
|
#133 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg tenker at det er flere ting du tar opp her, Nip, som gjør dette vanskelig for deg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 13-04-11 kl 12:33. Årsak: Lagt inn avsnitt for å bedre lesbarheten. |
|
|
|
|
#134 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: PannekakerJeg ble utsatt for en gutt på en 4-5 som var på "jeg liker BARE pølser" - kjøret. |
|
|
|
|
#135 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg gidder ikke.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#136 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mente jo ikke at han skal lese kostholdsbøker, men prøve å få han til å bli nyskjerrig på ny og spennende mat. Fordi jeg tror det kunne gi han mye... ikke fordi jeg ønsker at han skal vite kaloriinnhold eller noe annet. |
|
|
|
|
#137 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: PannekakerJeg skjønner poenget ditt, men jeg syns du burde legge det i boksen merket "sånn er det bare". Du har fått gode råd om hvordan du kan påvirke matserveringen på f.eks. SFO, og bortsett fra det syns jeg du enten bør servere middag hjemme, eller akseptere at han ikke spiser super-sunt akkurat de dagene han er borte. |
|
|
|
|
#138 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skjønner godt problemattiken. Her har taco blitt bare pirket i fordi kjøttet ikke var "kuttet" opp på riktig måte :S Da er det lettvindt. |
|
|
|
|
#139 |
|
By the Sea
|
![]() |
| Emneord |
| ugler |