Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjon/dåp og alkohol

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Er du vant med alkoholservering i konfirmasjon/dåp?
Er vant med alkohol i konfirmasjon men ikke i dåp. 10 5,00%
Er vant med alkohol i dåp men ikke konfirmasjon. 1 0,50%
Er vant med alkohol i både konfirmasjon og dåp. 23 11,50%
Er ikke vant med alkohol i dåp eller konfirmasjon. 140 70,00%
Har fått servert alkohol i dåp/konfirmasjon men vil ikke servere det selv. 18 9,00%
Har fått servert alkohol i dåp/konfirmasjon og serverer det selv. 9 4,50%
Har ikke fått alkohol i dåp/konfirmasjon men vil servere det selv. 2 1,00%
Dåp: Det varierer, alkoholfritt er mest vanlig. 17 8,50%
Konfirmasjon: Det varierer, alkoholfritt mest vanlig. 16 8,00%
Dåp: Det varierer, mest vanlig med alkoholservering. 4 2,00%
Konfirmasjon: Det varierer, mest vanlig med alkoholservering. 8 4,00%
Annet. 3 1,50%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 200. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-11, 13:36   #121
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

I følge diverse statistikker er det ikke helt uvanlig å kjøre bil etter man har drukket altså.

Jeg er aldeles klar over det, men det må likevel være lov til å påpeke at det faktisk finnes veldig mange miljøer (langt de flest, vil jeg anta), der det er absolutt nulltoleranse for slikt. Det er virkelig ikke slik at "alle egentlig" kjører etter et glass vin, men at man bare gjør seg bedre enn man er.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 13:36   #122
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Skilp.. Min kommentar var til dem som snakker om nulltoleranse og at de ikke kjenner noen som gjør sånt fra sin omgangskrets.

Jeg skjønner hverken hva du mener eller hva du blunker om, tror jeg. Jeg oppfattet kommentaren din om "selvsagt kjenner ingen på FP noen som gjør sånt" som ganske sarkastisk, og jeg ser fremdeles ikke helt hvem det er du mener å være sarkastisk overfor (eller hvorfor). Det hørtes ut som om du ikke stoler på vår virkelighetsbeskrivelse, og det liker jeg ikke - mente du noe annet, hører jeg gjerne en presisering.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 13:37   #123
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Jeg sjekket nettopp statistikken selv, av ren nysgjerrighet, og fant ut at risikoen for å kjøre i fylla er lav ved lav promille og stiger jevnt med promillestigningen. I tillegg gjaldt de samme risikofaktorene (mannlige, unge sjåfører mest utsatt) som for fyllekjøring generelt. Når man ser dette i sammenheng med ulykkesstatistikken så ser man den samme tendensen. Risiko for alkoholrelatert ulykke er lav ved lav promille og stiger kraftig når promillen er over 1.

Hvis man i tillegg har fulgt litt med på denne typen saker over noen år, så vet man at promillekjøring ofte har sammenheng med en ellers lemfeldig omgang med alkohol.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 13:41   #124
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Skilp.. Min kommentar var til dem som snakker om nulltoleranse og at de ikke kjenner noen som gjør sånt fra sin omgangskrets.

De kommentarene var et direkte svar til Maggie74's spørsmål om hvordan vi kom oss hjem fra selskap etter å ha tatt et glass vin til maten. Ikke en benektelse av fyllekjøring som et generelt samfunnsproblem.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 13:44   #125
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Jeg syns forøvrig det er helt absurd å dra frem fyllekjøring som en faktor i denne tråden.

"Jada, vi serverer alkohol i barnedåpen, vi. Også kjører vi hjem etterpå. Går så fint så"

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 13:49   #126
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Morsomt å se hvor personlig noen tar mine undringer.

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 13:50   #127
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Morsomt å se hvor personlig noen tar mine undringer.

Jeg tok dem overhodet ikke personlig, altså - jeg skjønner at du har dine egne erfaringer som ligger bak. Jeg prøvde bare å svare på spørsmålet ditt, og da selvsagt ut fra mine erfaringer.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 13:50   #128
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Morsomt å se hvor personlig noen tar mine undringer.

Jeg tar det ikke personlig i det hele tatt. Jeg er bare sjokkert over at noen tror det er automatisk likhetstrekk mellom å drikke vin til maten og å fyllekjøre. Det er opplagt at vi lever i totalt ulike verdner i så måte.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 13:53   #129
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Morsomt å se hvor personlig noen tar mine undringer.

Hvorfor tror du noen tar det personlig? Mente du å anklage noen?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 13:55   #130
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.941
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Morsomt å se hvor personlig noen tar mine undringer.

Det er vel mer en dyptfølt og litt sjokkert medfølelse over at noen har det forholdet til alkohol og alkoholbruk som du tydeligvis har. Og selvsagt litt irritasjon over å bli tillagt en oppførsel som jeg oppfatter som langt utenfor det akseptable. En irritasjon som forøvrig ikke blir mindre av å bli "snillet".

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 13:58   #131
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er bare sjokkert over at noen tror det er automatisk likhetstrekk mellom å drikke vin til maten og å fyllekjøre. Det er opplagt at vi lever i totalt ulike verdner i så måte.

Jeg kjenner ikke mange som drikker vin, men jeg kjenner mange som sier at de ikke blir fulle av et glass vin. Og veien fra å ikke bli/være full til å kjøre bil _kan_ være foruroligende kort.

Dessuten er det jo interessant å få vite hvilke holdninger folk har.

Selv lurte jeg bare generelt på hvor grensen gikk. Og det har jeg jo fått svar på.

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 13:59   #132
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Jeg sitter nuh her og lurer. Hvordan kommer disse hjem, disse som tar seg et glass vin til maten? (Og ikke kom her og si at alle tar taxi hjem!)

mistenker at det er MANGE som tror at de ikke har promille etter et glass vin eller øl, og kjører. Og dermed risikerer at jeg eller min familie blir skadet fordi de kjører i påvirket tilstand.

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Morsomt å se hvor personlig noen tar mine undringer.

Jeg synes ikke det var store undringen du foretok deg. Du mistenkte MANGE for å kjøre i påvirket tilstand og mente du og din familie risikerte å bli skadet fordi det ble servert alkoholholdig drikke i konfirmasjoner og barnedåper. Jadda.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 14:01   #133
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg synes ikke det var store undringen du foretok deg. Du mistenkte MANGE for å kjøre i påvirket tilstand og mente du og din familie risikerte å bli skadet fordi det ble servert alkoholholdig drikke i konfirmasjoner og barnedåper. Jadda.

Skriver IKKE spesifikk etter konfirmasjoner og barnedåp. Jeg skriver i generelthet.

men forøvrig er folk med på å risikere mitt liv og min families liv ved å snakke i mobiltelefon mens de kjører bil også. Det finnes folk der ute som er regelrett dumme og selvfikserte. Og da må man få undres.

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 14:02   #134
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Du ser ikke forskjellen mellom det å ikke bli full av et glass vin og det å få promille som tilsier at man ikke kan kjøre bil?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 14:03   #135
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Du ser ikke forskjellen mellom det å ikke bli full av et glass vin og det å få promille som tilsier at man ikke kan kjøre bil?

For veldig mange er det hårfine forskjeller. Noe de aller fleste ikke merker selv. (og her er det ikke snakk om flatfyll eller sørpefull)

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 14:07   #136
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Jeg kjenner ikke mange som drikker vin, men jeg kjenner mange som sier at de ikke blir fulle av et glass vin. Og veien fra å ikke bli/være full til å kjøre bil _kan_ være foruroligende kort.

Dessuten er det jo interessant å få vite hvilke holdninger folk har.

Selv lurte jeg bare generelt på hvor grensen gikk. Og det har jeg jo fått svar på.

I så fall kan jeg orientere om at jeg på ingen måte blir full av å drikke et glass vin, og at jeg på ingen måte er i kjørbar stand etter et glass vin. Og dette er en helt normal holdning å ha altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 14:11   #137
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Jeg kjenner ikke mange som drikker vin, men jeg kjenner mange som sier at de ikke blir fulle av et glass vin. Og veien fra å ikke bli/være full til å kjøre bil _kan_ være foruroligende kort.

Krajst. Hva slags sted og miljø kommer du fra egentlig? Er ikke normalt det der vet du.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 14:13   #138
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.482
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

I følge diverse statistikker er det ikke helt uvanlig å kjøre bil etter man har drukket altså.

Det er visst heller ikke bare et bygdefenomen har jeg hørt.

Jeg vet at det er mange som kjører etter at de har drukket. Det er ikke det samme som det Maggie insinuerte, med sin nudgenudgewinkwink-kommentar om at noen av oss her på FP, eller vår omgangskrets omtrent var nødt til å gjøre det, siden hun mener det tydeligvis er uvanlig å ta taxi.

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Morsomt å se hvor personlig noen tar mine undringer.

Undring? Jeg syns du hørtes ut som en litt sånn "Jassåja, jeg hører du sier det, men jeg tror ikke på deg"-dame.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

I så fall kan jeg orientere om at jeg på ingen måte blir full av å drikke et glass vin, og at jeg på ingen måte er i kjørbar stand etter et glass vin. Og dette er en helt normal holdning å ha altså.

Nettopp. Jeg kjenner ingen som ikke har denne holdningen. Det betyr selvsagt ikke at jeg tror at alle har den. Jeg tok f.eks. førerkort med en fyr som trodde man ble en bedre sjåfør av å drikke litt.

Kasias statistikk er før øvrig verdt å merke seg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 14:17   #139
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

I så fall kan jeg orientere om at jeg på ingen måte blir full av å drikke et glass vin, og at jeg på ingen måte er i kjørbar stand etter et glass vin. Og dette er en helt normal holdning å ha altså.

Sånn tenker vel de aller fleste vil jeg tro.

Jeg husker det ble baluba hjemme hos oss en gang i "gamle dager" fordi bestefar insisterte på et halvt glass lettøl til middag når han skulle kjøre hjem etterpå (før det fantes Munkholm og sånt). Den ølen kunne han se langt etter, for å si det sånn.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 14:25   #140
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Og en annen ting også, dette med "å ha alkoholfrie soner", det gir meg faktisk litt feil assosiasjoner i forhold til det er ment. Jeg synes det gir assosiasjoner til at man drikker for mye til vanlig.

Om man lever i en familie hvor det gjøres et poeng av at "akkurat nå på julaften eller dåpen eller konfirmasjonen, DA skal det ikke drikkes", da tenker jeg, hvordan er det til vanlig? For man skal jo faktisk aldri ha det sånn at barna er utrygge.

Jeg vil bare ikke gå med på at det å drikke vin og øl automatisk og nødvendigvis fører til traumer for barna. Mine barn merker faktisk ikke om mannen min (sånn for å påpeke det i forhold til de som ikke tror at man kan vurdere seg selv, så vurderer jeg mannen min) drikker en øl eller en munkholm eller mineralvann til soddmiddagen i en dåp altså. Ikke sjans.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no