|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVåre middager starter i 15-16 tida. Gjestene drar som regel i 19-20 tida, men så klart noen ganger har det blitt senere. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterDet er veldig hyggelig med voksenmiddag etter barnas leggetid, altså. Kan anbefales for de som ikke har prøvd det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterDet er ikke det at jeg ikke liker voksemiddager, men at jeg ikke liker å spise sent på kvelden. Og voksenmiddager er da ikke så viktig for meg at jeg syns det er et poeng at barna ikke er med på den. Vi skravler jo like mye uten mat på bordet, og det fortsetter etter barnas leggetid.
|
|
|
#4 |
|
Drømmer
|
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjester
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterJeg har ikke trodd at dere har dopet ungene og stappet dem til sengs klokka seks. Men siden jeg foretrekker å spise før klokken 20, så måtte jeg ha gjort det om jeg ønsket en barnefri middag.
|
|
|
#6 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterDet er svært sjelden vi har voksenmiddager uten unger tilstede.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterJeg kunne heller ikke bedt barnet mitt holde seg på rommet for at jeg skulle hatt alenetid, verken i selskap eller ellers. Jeg syns det er forskjell på å legge opp til at det er kulere å være på rommet under en fest (med godis, film, osv) og å si eksplisitt at de får holde seg på rommet. Førstnevnte syns jeg er helt greit, og noe jeg kan se for meg er det foretrukne alternativet for husets yngste medlem om han også hadde gjester.
|
|
|
#8 |
|
I mål
|
Det er jeg enig i, og da jeg var barn og mamma og pappa hadde selskap (dette skjedde mest fra jeg var rundt 10 år tipper jeg, og jeg hadde også en søster som selskap) følte jeg aldri at jeg ble "sendt på rommet", det var bare opplagt at vi koste oss et annet sted med litt ekstra. Vi fikk selvsagt også komme hvis det var noe - dersom vi hadde slått oss ned, hadde vi vel kanskje fått et tips om at festen ikke var beregnet for oss, men det var ikke noe issue, hadde aldri noe ønske om å delta i festen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterJa, det var nå ikke jeg som laget denne tråden, men. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterJeg kunne forresten kanskje innrede soverommet mitt som en voksenfrisone med tv eller noe. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
I mål
|
Jeg skjønner. Men da tenker jeg at ungene tydeligvis ikke tenker det samme som dere nødvendigvis, rundt bruke av eget rom, så da ville jeg lagd en sånn sone for meg selv isteden ja. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kontrollfrik
Nei, det har du rett i. Vi snakket senest om det her forleden, det at ungene ikke bruker de flotte rommene sine noe særlig, spesielt ikke om kvelden. Nå er vi velsignet med ekstremt sosiale og noe kranglete barn. Det hender det kan bli litt too much. Jeg synes leggetid er deilig og er ikke redd for å innrømme det. Det betyr ikke at jeg ikke liker å være sammen med dem. Å lage meg en egen sone er ikke så lett, det måtte i tilfelle vært soverommet vårt, og det er både kaldt og lite. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterJeg synes faktisk det er helt greit å bestemme at stue og tv er voksenareal etter et visst tidspunkt på kvelden. Kvelden blir jo kortere og kortere etterhvert som ungene blir større, men jeg kan på et vis ikke se for meg å ikke kunne se 21-nyhetene og voksenprogrammer fordi jeg har en våken 9-10-åring i stua. Når de er blitt store nok til å dele tv med meg om kvelden blir det annerledes. Barna har egne rom å boltre seg på med ting de driver med, jeg har ikke den luksusen.
|
|
|
#15 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterJeg er av dem som synes at voksne skal få bestemme tid og sted for når de ønsker å være litt for seg selv. Jeg er også av den oppfatning at det å være en familie ikke innebærer samvær 24/7, og at det enkelte ganger må være lov å si at jeg/vi trenger litt tid å snakke sammen/se noe på TV - UTEN barn tilstede.
|
|
|
#16 |
|
Kontrollfrik
Det er jeg også. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Hvor i all verden leser du dette? Det er vel ingen som påstår at en familie må være sammen 24/7, eller at man ikke har behov for voksentid.
|
|
|
#18 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterStrider mot mitt familieverdisyn. Fniis. Ja, så pompøst kan det jo også sies.
|
|
|
#19 |
|
I mål
|
Pompøst? Det må du gjerne kalle det, for meg er det reelt. |
|
|
|