Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ditt forhold til HC-plasser
Klart jeg parkerer på HC-plass, det er jo aldri noen som bruker den allikevel 1 0,41%
Parkerer der av og til om jeg har det travelt 1 0,41%
Nei, der parkerer jeg aldri 231 94,29%
Venter ofte på andre der, og flytter meg ikke om det kommer noen med HC-kort og skal parkere 0 0%
Venter ofte på andre der, men flytter meg om det kommer noen med HC-kort som skal parkere 6 2,45%
Jeg har HC-kort 6 2,45%
Annet (spesifiser i tråden ) 4 1,63%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 245. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-10, 15:52   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Men opplys meg. De som ikke bruker rulle stol kan jo også parkere andre steder. I vår nær butikk er det mange plasser som er nærmere en h c plassene hvorfor kan man ikke benytte seg av de? Jeg må innrømme at jeg når jeg gikk gravid og måtte handle alene , når jeg hadde problemer med å i det hele tatt gå inne i butikken så parkerte jeg nærmest inngang uansett hvilken plass men da trengte jeg det virkelig! jeg gråt når jeg skulle få varene til bilen. og det var kanon vondt!

Jeg har erfaring som hc-plassbruker både med og uten rullestol. Og det var i i perioden uten rullestol (og med/uten krykker) jeg hadde mest nytte av hc-plassene. Da jeg hadde rullestol kom jeg meg uansett ikke ut alene, siden jeg ikke klarte løfte inn-ut rullestolen av bilen. Hc-kortet har betydd mye for meg på mange vis. Sosialt sett, kanskje aller mest. At jeg har dristet meg ut på FP-treff og annen type sosialisering i Oslo f.eks, fordi det med hc-kort er et lite håp om å få parkering i nærheten av møtestedet. Eller at jeg har tatt sjansen på å handle i matbutikken, fordi jeg vet at jeg slipper å veive rundt med den tunge vogna ute på parkeringsplassen. Alternativet hadde vært at mannen min alltid måtte ha handlet. I overgangen fra rullestol til gående var det helt fantastisk å endelig kunne bidra litt i familien igjen, tørre å reise ut på egenhånd. Hc-kortet hadde definitivt en rolle her.

Slik jeg opplever det, så er det ikke nødvendigvis en automatisk logikk at de som ser mest mulig handicappet ut har størst nytte av hc-beviset.

Min erfaring er at hc-plassene er nærmest inngangen på sentere og ved butikker. Heldigvis, hvis ikke hadde det vært lite poeng med hc-plasser.

Gammel 16-12-10, 16:35   #2
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Men opplys meg. De som ikke bruker rulle stol kan jo også parkere andre steder. I vår nær butikk er det mange plasser som er nærmere en h c plassene hvorfor kan man ikke benytte seg av de? Jeg må innrømme at jeg når jeg gikk gravid og måtte handle alene , når jeg hadde problemer med å i det hele tatt gå inne i butikken så parkerte jeg nærmest inngang uansett hvilken plass men da trengte jeg det virkelig! jeg gråt når jeg skulle få varene til bilen. og det var kanon vondt!

I de periodene jeg prøver å gå på egne ben så må jeg bruke handikap-plassen fordi jeg trenger ekstra plass til å gå inn og ut av bilen. Da blir de vanlige plassene for trange. Døra må opp så lang det er mulig, setet må helt bak og det å komme seg ut av bilen skjer i flere akter. Jeg kommer meg faktisk ikke ut av bilen på en vanlig plass.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 15:02   #3
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Aldri i verden!

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 15:10   #4
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har to bein som fungerer aldeles utmerket, så jeg trenger ikke parkere på de plassene.
Er det de eneste plassene som er ledige i mils omkrets - vel, så kjørte jeg bomtur. Eller så venter jeg på at noen andre plasser skal bli ledige.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 15:12   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men i hine hårde dager da de bygde om på IKEA på Slependen så parkeringsplassen lå langt pokker i vold og jeg var supergravid på krykker og strengt tatt ikke burde nærmet meg IKEA i utgangspunktet, fikk jeg lov av vekterne å parkere på HC-plass uten bevis.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 23:43   #6
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Aldri.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 00:21   #7
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg aldri gjort.

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det er forøvrig også fantastisk irriterende med folk som ikke tar hensyn til klistremerket i bakruta: "Rullestolbruker. Vennligst ikke parker nærmere enn 2.5 m." Du hvor gøy det er å banke på ruta til folk som står klin oppi rumpa på bilen min og be dem flytte seg - ja om de er i bilen, da. Ofte må jeg inn i bilen min og flytte den før jeg kan buksere rullestolen på plass.

Øhm. Det tror jeg sikkert at jeg kunne ha oversett. Tror aldri jeg legger merke til klistremerkene folk har på bilene sine.

Gammel 31-12-10, 13:26   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Aldri!

Gammel 30-12-10, 20:34   #9
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har aldri gjort det, men mannen parkerte på HC-plass utenfor sykehuset da jeg skulle føde. Det var 13 minusgrader og jeg satt klissblaut i bilen med bukser og badehåndkle gjennomtrukket av fostervann.
Han hjalp meg opp på avdelingen og gikk deretter ned og flyttet bilen.

Det tror jeg kvalifiserer for bruk av HC-plass. I alle fall under enhver fornuftig tolkning av nødrett, lovens ånd vs. lovens bokstav osv osv...
(Jeg hadde i alle fall gjort det samme som mannen din uten å blunke.)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 30-12-10 kl 21:54.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 21:34   #10
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har aldri gjort det, men mannen parkerte på HC-plass utenfor sykehuset da jeg skulle føde. Det var 13 minusgrader og jeg satt klissblaut i bilen med bukser og badehåndkle gjennomtrukket av fostervann.
Han hjalp meg opp på avdelingen og gikk deretter ned og flyttet bilen.

Jeg tror kanskje jeg syns det var helt grei bruk av en HC-plass.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.