|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol på julaften?Når jeg tenker meg om så er det ikke alkoholen som skapte misstemning hos oss, men heller en dønn utslitt og sur mor. Hun skulle ikke begynne pynting før på kvelden lille julaften. Ikke akkurat den sinstilstanden der jeg anbefaler alkohol. Alkohol forsterker gjerne sinnstemninger. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Alkohol på julaften?1-2 enheter kan vi fint finne på å innta, men det stopper med det. Drikker ikke veldig mye ellers i året heller egentlig.
|
|
|
#124 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Alkohol på julaften?Dette blir min første jul som nyfrelst rødvinsdrikker, så ett glass god vin til maten skal jeg ha. Det skal mannen min og min mamma også. Når ungene er i seng tar vi frem hjemmelaget kirsebærlikør, et lite glass til hvert. Det holder for oss.
|
|
|
#125 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Alkohol på julaften?På julaften er jeg travel vertinne, så alkoholforbruket begrenser seg selv helt fint. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Alkohol på julaften?Ja, jeg åpner en rødvin til maten som jeg, mamma og svigermor drikker av. Overhode ikke noe fyll, nei.
|
|
|
|
#127 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol på julaften?Jeg drikker ikke, men noen drikker juleøl og akevitt til maten. Ingen som blir beruset, heldigvis.
|
|
|
#128 |
|
Textrovert
|
Sv: Alkohol på julaften?Når vi feirer hjemme hos oss selv, drikker vi litt vin. Det samme når vi er hos svigers. Når vi er hos mamma og stefaren min, serveres det ikke alkohol på julaften. Ganske enkelt fordi det ikke er viktig for dem. Og jeg synes begge deler er helt greit. Vi har ingen i familien som drikker mer enn de bør, så det med jul og alkohol er heldigvis problemfritt hos oss.
|
|
|
#129 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Alkohol på julaften?Ja, det nytes alkohol til maten. Men vi er ikke noe fullere på julaften enn ellers :fjaser:
|
|
|
#130 |
|
Passiv
|
Sv: Alkohol på julaften?Ja. Øl og akevitt til maten. Vin etter gaveåpningen. |
|
|
|
#131 |
|
Undrande
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: Alkohol på julaften?Gjerne eit glas vin til julemiddagen, viss eg ikkje må køyra heim om kvelden. Akevitt likar eg ikkje, men mannen drikk gjerne både øl og litt akevitt når det er min tur til å køyra. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Passiv
|
Sv: Alkohol på julaften?Drikker sjeldent alkohol noen av oss. Men en bitteliten aquavitt blir det vel til ribben. Men drikker mye heller hjemmebrygget(alkoholfritt) sitronøl til middagen enn vin og øl. |
|
|
|
#133 |
|
Passiv
|
Sv: Alkohol på julaften?Vi pleier å ha litt, men i år tror jeg kanskje vi dropper det. I tilfelle vi må ut og kjøre bil eller noe. Man vet aldri. |
|
|
|
#134 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Alkohol på julaften?Ja det gjør vi, men vi blir aldri fulle. Det er snakk om til maten, ikke noen som sitter og super hele kvelden altså |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Alkohol på julaften?Ja, i beherskede mengder. Øl / vin og akevitt til maten for de som vil ha det og er gamle nok, og så kanskje en likør til kaffen. Nå skal vi riktignok feire jul med min familie i år, der alle nå er over 18, så da er det vel bare jeg som av naturlige grunner kjører alkofritt. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Alkohol på julaften?jeg drikker ikke alkohol på julaften. (eller i år skal jeg ha et par glass vin etter minsten er i seng.. han er det eneste barnet i år.)
|
|
|
#137 |
|
saftig
|
Sv: Alkohol på julaften?
|
|
|
#138 |
|
Rockesøster
|
Sv: Alkohol på julaften?Har ingen dårlige assosiajoner med alko, verken på julaften eller andre dager. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Passiv
|
Sv: Alkohol på julaften?
Siden Poly var enig så måtte jeg finne ut hva Maxi skrev jeg også. |
|