Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjerteskjærende statuser på Facebook, hva er vitsen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 21:11   #121
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjerteskjærende statuser på Facebook, hva er vitsen?

Jeg har ingen med den teite og grusomme fb statusen på min neewsfeed. Ennå.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:13   #122
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg leste ikke noen av sangene. Men jeg er enig i at småbarn på søndagsskole fortjener å felles noen tårer for.

Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:14   #123
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fnis.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:15   #124
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

Jeg høyner med

Gamlemor og Vesleblakken

Denne er jo bare koselig.

Gammel 18-11-10, 21:16   #125
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker jeg var dødsfornærmet på foreldrene mine. Jeg fikk nemlig ikke lov å gå på søndagsskolen. Alle venninnene mine var på søndagsskolen, og de satt stolt og sammenliknet bøker med gullhjerter og glitterstjerner for oppmøtet.

Selv var jeg belemret med en teit mor og en like fæl far som mente at religion er en privatsak, og ikke noe som hører hjemme utenfor husets fire vegger.

Gammel 18-11-10, 21:17   #126
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg fikk lov å gå på søndagsskolen jeg. Så på den måten fikk jeg meg forklart at jeg ikke var like fin som de andre barna og ikke fikk gullstjerner i boka mi fordi jeg ikke hadde vært i kirken. Dessuten var mora mi gæren og det gjorde det dessverre også umulig for meg å få gullstjerne. Jeg strevde veldig, men nei, sorry.

Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:19   #127
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff, det var jo helt grusomt, smilefjes!

Gammel 18-11-10, 21:25   #128
Slettet bruker
Passiv

Standard

Neida. Det var helt greit det. Jeg lærte en hel masse om bedehuskultur der.

Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 22:02   #129
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Aldri så galt, osv.

Gammel 18-11-10, 22:06   #130
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Anna på søndagsskolen er en av de aller mest grusomme sangene jeg har hørt i mitt liv. Jeg orker ikke gå inn på linken engang, har prøvd å fortrenge den sangen i alle år. *hyl*

Og takk skal du f(piip) meg ha, Iset - for nå har jeg gaulet på denne sangen i timesvis, og det er til å bli sprø av!

Gammel 18-11-10, 22:37   #131
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

For noen forferdelige sanger dere linker til. Anna på søndagskolen har jeg aldri hørt om, heldigvis!!! Er det mulig å lage en mer grusom barnesang???

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 23:21   #132
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Siden dere er inne på triste sanger.

Min bestemor pleide alltid å spille Frem fra glemselen, og der var det en sang som het Anna på søndagsskolen. Den var trist den.

Nei fy for en grusom sang.

Gammel 18-11-10, 23:48   #133
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Og takk skal du f(piip) meg ha, Iset - for nå har jeg gaulet på denne sangen i timesvis, og det er til å bli sprø av!

Var ikke jeg som la den ut, for tenk.

Gammel 19-11-10, 00:28   #134
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

For noen forferdelige sanger dere linker til. Anna på søndagskolen har jeg aldri hørt om, heldigvis!!! Er det mulig å lage en mer grusom barnesang???

Helt enig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 00:59   #135
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

FB-skribleriene var teitfæle. Nok en grunn til ikke å bry tiden min med slikt.
Anna-sangen var skrekkelig.

Jeg har hang ups på tåredryppende viser, og lurer på om den gamle damen dør til slutt i Den store dagen. Det kan jo se ut til at det går an å få svar på slikt her.

Flere timer går forbi og dagen er blitt kveld
En trett gammel kvinne sovner inn
Hun sitter ensom mens livet utenfor vinker farvel
Mot en rødblomstret gardin: det som hun fryktet skulle skje,
Men nektet å forstå ble sannheten som hun måtte se
Da hennes datter ringte var det ikke mer å forstå
Da hadde lysene brent ned

Og så må jeg bidra i gråtekoret med farmors favoritt: Tullingen

1. Hvor skogstien bøyer mot Elvebakken ned,
    der lå en liten stue i aftensolens fred.
    De siste stråler spiller på dens tjærebrune vegg.
    Inn av vinduet dufter det av bjerk og av hegg.
  2. Der har sorg og savn hatt så mangt et alvorstak,
    men aldri er der kjempet så hårdt som i dag.
    Den onde barnefarsott kom fra byen også dit.
    Nå strider deres kjære gutt den siste store strid.
  3. Det var en liten klosset og underlig en.
    Så ærlig og trofast, så puslet og sen.
    Blant guttene i skolen var han alle til narr,
    dess mer han vokste hjertet fast hos mor og hos far.
  4. I lekser og lek bar det like galt avsted
    og alltid lød det: «Tullingen kan ikke være med».
    Og Tullingen sto stille og tenkte på mor,
    og gjemte i sitt hjerte de grusomme ord
  5. De visste jo ikke de tankeløse små
    hvor brennende og dype sår et sådant ord kan få.
    De så ei hvor han lengtet å komme dem nær
    og få sin del i barnets lek hvor de var ham kjær.
  6. Akk for hans siste tanke de sto i flokk og rad
    og de var i hans sinn da han den siste bønnen ba.
    Med møye og med smerte han hvisket det frem:
    «Gud la den onde sykdom ikke komme til dem».
  7. Nu bøyer mor seg over sin lette bleke gutt.
    Hun kysser ham ennu en gang for snart så er det slutt.
    - «Men gruer du da ikke for dødens mørke port?»
    - «Å nei da mor, en to-tre tak så er det verste gjort».
  8. Nå vil du nok gå fra oss det merker jeg for visst,
    å, ja du men hos Jesus, der samles vi til sist.
    Nå er det også over et smil på leppen ler:
    «Nå slipper de å kalle meg for Tullingen mer».

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 01:09   #136
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

FB-skribleriene var teitfæle. Nok en grunn til ikke å bry tiden min med slikt.
Anna-sangen var skrekkelig.

Jeg har hang ups på tåredryppende viser, og lurer på om den gamle damen dør til slutt i Den store dagen. Det kan jo se ut til at det går an å få svar på slikt her.

Flere timer går forbi og dagen er blitt kveld
En trett gammel kvinne sovner inn
Hun sitter ensom mens livet utenfor vinker farvel
Mot en rødblomstret gardin: det som hun fryktet skulle skje,
Men nektet å forstå ble sannheten som hun måtte se
Da hennes datter ringte var det ikke mer å forstå
Da hadde lysene brent ned

...

Ååå, den der husker jeg traff meg midt i magen da jeg hørte den på radio som 10 åring. Den var så uendelig trist, og jeg syntes så synd på den gamle damen.
Er det ikke det siste verset det der da? Jeg tolker iallefall at hun dør, helt ensom.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 10:20   #137
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Var ikke jeg som la den ut, for tenk.

Auda - beklager Iset. Ser nå at det er antakeligvis Luvi som trenger en våt fisk i fjeset fordi dagen min i går ble preget av små uskyldige jentebarn som blir slått til døde av sin alkholiserte far bare fordi hun forteller ham om Jesu nåde.

Så Luvi - løp!

Og så den sangen om tullingen, da... Takk og lov at jeg ikke kan melodien på den, kjenner jeg.

Gammel 19-11-10, 10:23   #138
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men ja, jeg har brukt et par Kleenex i løpet av tråden her ja. Spesielt de siste sangene over her, herregud altså.

Gammel 19-11-10, 10:41   #139
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Auda - beklager Iset. Ser nå at det er antakeligvis Luvi som trenger en våt fisk i fjeset fordi dagen min i går ble preget av små uskyldige jentebarn som blir slått til døde av sin alkholiserte far bare fordi hun forteller ham om Jesu nåde.

Ja, fyttirakkern for en sang!

Gammel 19-11-10, 12:02   #140
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg har tenåring på vennelista. Dermed får jeg det meste sånt.

Her også. Jeg prøver fortvilet å huske på at dette sikkert føles både viktig og seriøst for en 14-åring...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.