Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-10, 02:09   #121
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Gratulerer så mykje med sal av hus!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 14:08   #122
Albertine
Passiv

Standard

Takk for gratulasjoner! Det er nå tretten dager til vi tar over nyhuset og vi har vært der en liten snartur i dag for at ungene skal få se hvor vi skal bo. Det var litt rart å se det stå nærmest tomt, og jeg ser at det nok trenger litt mer TLC enn jeg opprinnelig trodde. Stua skal males og kjøkkenet skal rives ut, og vi har fått pappa til å gå med på å ta taket i stue/kjøkken. Mattmalt panel er ikke pent. Jeg skal ta alle vinduskarmer og dørkarmer i stue/kjøkken, og jentene er blitt lovet rosa rom. Men jeg tror sannelig at vi er nødt til å ta de to andre soverommene også, og da melder fargespørsmålet seg med en gang...

Det står et bjørkefarget PAX-skap der inne, og jeg tenker vi maler tak og karmer i samme farge som nede (helt hvit). Hva passer godt til et lite rom da? Vi vil ha en dus farge, liker ikke knæsj. Samme gjelder for storebrors rom, her blir det sikkert noe i blått, tenker jeg. Vil ta litt mer tid enn beregnet, jeg er stygt redd for at vi må feire jul i malingspann og pappesker.

Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 14:23   #123
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Hva med noen av disse, fra Farrow & Ball ()?

Borrowed Light

Parma Gray

Pale Powder

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 19:59   #124
Albertine
Passiv

Standard

Takk, Salt. Det blir nok noe litt spenstig, har veldig lyst på en grålilla variant. Det blir ikke mye farge likevel, det er skråtak som tar mye farge og den ene veggen er dekket av skap.

Skal ut og handle farger nå, kjekt å ha ting i hus når vi setter i gang for alvor!

Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 19:53   #125
Albertine
Passiv

Standard

Nå er det like før! I morgen får vi nøklene og kan sette i gang for fullt!

Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 20:03   #126
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wheeee! Det er så morsomt og spennende med ny kåk!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 20:28   #127
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så spennende!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 21:00   #128
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Åååh, det er jo så spennende!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 21:02   #129
Albertine
Passiv

Standard

Alle vinduene er nå malt hvite (karmene altså ) og paneltaket har fått et glanset strøk over det matte. Begge barnerommene er malt i henholdsvis blue denim og tryllestøvrosa, og stua har fått to strøk med Marrakesh fra Lady Pure Color. Fyttirakkern, så fint det blir! I morgen skal jeg male kjøkkenveggene før selve kjøkkenet blir levert, og så skal jeg se om jeg får tatt noe på vårt soverom. Har heldigvis fri, ellers ville det blitt knapt. Og her hjemme ser det ikke ut som om vi skal flytte om bare noen dager, gitt.

Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 03:26   #130
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir gøy å se det ferdige resultatet!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 12:57   #131
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Gammel 13-12-10, 12:59   #132
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Absalone.

Gammel 13-12-10, 13:01   #133
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Oi, du er jo en malegudinne! Jeg brukte evigheter på å male her - men så holdt vi på med mye annet samtidig da.

Gammel 15-12-10, 21:45   #134
Albertine
Passiv

Standard

Jeg er en malegudinne. Nå har jeg tatt siste strøk på soverommet vårt og Alberto tar siste strøk på taket til eldstemann. Deilig å være ferdig med malinga!

Og så har jeg fått nytt kjøkken!

Jeg skal legge inn bilder når ting blir litt roligere, jeg lover.

Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 21:55   #135
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gikk inn i tråden for å etterlyse bilder...

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 21:57   #136
Albertine
Passiv

Standard

Jeg skal se hva jeg kan få til.

Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 21:59   #137
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

bilder!!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 22:07   #138
Albertine
Passiv

Standard

Ikke de beste før-bildene, for her har jeg allerede malt de mørke, trehvite karmene og rotet er overveldende. Men dere får iallefall et bilde av hvordan stua er nå. I morgen skal jeg ta bilde av det nye kjøkkenet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 004.jpg (201,1 KB, 107 visninger)
Filtype: jpg 008.jpg (195,0 KB, 97 visninger)
Filtype: jpg 005.jpg (204,9 KB, 95 visninger)
Filtype: jpg 011.jpg (181,5 KB, 107 visninger)
  Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 22:26   #139
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjempefin farge på stua. Det blir så fint!

Gammel 15-12-10, 22:43   #140
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lekker farge!

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:28.