Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Får du middagen levert på døra?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Får du middagen levert på døra?
Ja. Jeg er godt fornøyd med ordningen. 42 26,09%
Ja. Jeg er ikke så fornøyd, vurderer å si opp/bytte 1 0,62%
Nei. Men jeg vurderer det sterkt 28 17,39%
Nei. Det er ikke noe for meg 77 47,83%
Har akkurat lagt inn min første bestilling, og gleder meg som en unge 3 1,86%
Brokkoli 10 6,21%
Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-15, 21:06   #121
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.915
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du middagen levert på døra?

Etter å ha revet meg frustrert i håret over manglende inspirasjon til middagen i dag, har vi bestilt adam's matkasse fra 16. januar. Tre ganger i uken, vi valgte standardkassen først. Pøbelprinsessen, sosm har vært ekstremkresen gjennom livet, vil gjerne prøve og da gjør vi det. Jeg like godt å lage mat, men synes det er et himla pes å skulle finne på meny. Jeg er veldig spent.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 21:07   #122
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.004
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du middagen levert på døra?

Jeg har og bestilt mat på døren. Valgte Godt levert sin ekspresskasse tre ganger i uken, annenhver uke. Gleder meg.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 21:09   #123
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.163
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du middagen levert på døra?

Vi hadde en stepp innom Adams før jul, men har nå gått tilbake til Godt levert. Jeg synes råvarende var dårligere hos Adam og likte ikke smakene så godt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 21:11   #124
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.915
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du middagen levert på døra?

Vi er enig rom å prøve en annen leverandør hvis ikke Adam funker. Vi bor heldigvis slik at det er godt utvalg i leverandører.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 21:14   #125
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.163
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du middagen levert på døra?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Vi er enig rom å prøve en annen leverandør hvis ikke Adam funker. Vi bor heldigvis slik at det er godt utvalg i leverandører.

Ja, det er lurt å prøve seg fram. Vet mange som liker Adam best!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 11:26   #126
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får du middagen levert på døra?

Vi vurderer å prøve Godt Levert nå, for å ha gjort det. Greit å orientere seg litt og heller kunne veksle ved behov, ettersom det ikke er bindingstid.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 11:29   #127
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.520
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du middagen levert på døra?

Vi hadde Adam før jul, og nå skal vi teste Godt Levert. Jeg syns det ble litt kjedelig i lengden, men Hiawata etterspurte det og syns det er stas så da prøver vi litt til. Fordelen med Godt levert er at de kan levere på flere tidspunkt hos oss, det gir oss litt mer kontroll.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 12:00   #128
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.786
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Får du middagen levert på døra?

Vi skal teste Godt levert fra neste uke (3 middager pr uke)

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 09:31   #129
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du middagen levert på døra?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.



Dette har jeg bedt om i aftenbønnen min de siste fem årene.

...og kolonial.no viste seg ved første levering å være just presis akkurat så fantastisk jeg hadde drømt om.

Tenk å komme hjem etter jobb, dønnsliten, og så står hele ukeshandlingen klar på kjøkkengulvet! Fantastisk! Pur lykke!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 09:31   #130
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du middagen levert på døra?

(Det at det sto på kjøkkengulvet fordret at det var barna som var hjemme og tok i mot og satte på kjøkkenet, da. But still!)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 12:28   #131
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Får du middagen levert på døra?

Har bestilt barnekassen til Adam tre dager annenhver uke fra 26. januar.
Er så lei av å finne på middager til to unger som ikke liker noe!
Er veldig spent.
Her vi bor, er det kun Adam som er alternativet.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 13:22   #132
MisterLudvigsen
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 15
MisterLudvigsen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Får du middagen levert på døra?

Prøvde Adams matkasse noen ukers tid.. Tenkte det kunne være en grei måte å variere middagene på, men følte istedenfor det ble mer ensporig. Kapers&tomatsalat opp i mente, mye sous vide-behandlet kjøtt..
I det hele tatt mye emballasje, pakker med 4 gulrøtter, 4 egg, etc..
Det var vel en grei vekker ift det å planlegge og gjøre planlagte innkjøp i større grad.

MisterLudvigsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 13:41   #133
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.520
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du middagen levert på døra?

Vi tester godt levert denne uken, etter å ha testet Adam noen uker før jul. Foreløpig virker det litt hipp som happ. Med Adam ble jeg litt lei av at de hang seg opp i smaker i perioder; fryktelig mye tomatiserte kjøttsauser med mye gulrot ble f.eks. avløst av en lang karriperiode.

Med svært tynt erfaringsgrunnlag virker det som Godt Levert baserer seg på at man har mer av grunnvarene selv, og pakker alt enkeltvis i plast. Der var Adam bedre. Adam har også mer lettfattelige menyhefter. Ellers har jeg et lite crush på Ole Martin Alfsen, så det taler jo til Godt Leverts fordel. En annen ting jeg liker med Godt levert er at de leverer flere ganger i uka, og har oversikt over menyen flere uker i forveien.

Jeg syns de begge kan bli bedre på renere råvarer; typ fiskekaker, pølser osv med mer enn 50% kjøtt, mer magert kjøtt og flere økologiske varer.

Vi har prøvd barnekassen, og Hiawata syns det er stas, så får vi se om det får ham til å utvide smaksrepertoaret sitt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 13:46   #134
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du middagen levert på døra?

Her kom ikke Godt levert i går som avtalt pga. leveringsproblemer pga. snøføre. Ikke ringte de for å si ifra heller, så jeg fikk vite det først kl 21.55 da jeg ringte for å etterlyse maten. Irriterende. Det var i går vi hadde tid til å storhandle middag til denne uken... Nå sier de at de kan levere i dag (mellom 14 og 16 - yeah right - akkurat som om vi er hjemme før ved 16-tiden...), men det er den matkassen som vi skulle fått i går.

Jeg er litt skeptisk til kvaliteten på maten når det har gått så lang tid siden den ble pakket. I går ble den kjørt rundt i bil (det ligger kjøleelementer i eskene), men hvilken temperatur de har stått i i natt, vet jeg ikke. Ville dere tatt imot?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 14:09   #135
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.520
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du middagen levert på døra?

Det hadde jeg vært litt skeptisk til, da ville jeg visst hvordan det var oppbevart i allefall.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 22:53   #136
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Får du middagen levert på døra?

Vi opplevde akkurat det samme med Adam de første ukene klarte de og levere en av tre kasser og vi fikk ingen beskjed . Rimelig ergelig å vente hele kvelden på mat som ikke kommer . Jeg opplevde også å få sms om at maten var levert og gikk ut på trappa og fant ingenting .

Når det gjelder emballasje på maten opplever jeg at begge pakker mye inn . Denne gangen fikk jeg en pakke med to tomater en pakke med tre tomater , et brett meg diverse ferdige skrellte løk , en hvitløk , en sitron og 5 gulrøtter . En pose med noen paprika , plastinnpakket urter , plastinnpakket salat X 2 . Men synes Adam pakker inn like mye .

Jeg synes de er ganske likeverdige mens Adam hadde mye kapers har godt levert mye tomat/løk salat . Noe som begge barna steiler på , en kan ikke forfra løk og den andre går omveier for å unngå å spise tomat .
Adams fisk var ofte såder , mye småbiter . Vi fikk 700 gram torsk fekk som skulle deles i porsjonsbiter , problemet var jo at pakken allerede inneholdt 8 biter ,en annengang var det noe sei som skulle ovnsbakes i porsjonstykker men de fileene vi fikk var så tynne at jeg endte med å rulle de for å få noe som kunne ovnsbakes .

Vi forsøker godt levert litt til , men er usikker om vi fortsetter etter at rabatten opphører .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 23:05   #137
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.701
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får du middagen levert på døra?

Vi holder fortsatt på kolonihagen. Definitivt verdt det for vår del, svært fornøyd med råvarer og oppskrifter. Men, for tiden er det mye purre. Mye purre.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 12:12   #138
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.832
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får du middagen levert på døra?

Vi har godt levert, og er fornøyd med middagene. Men syns det blir mye søppel av det, 2 kasser hver gang for eksempel. I tillegg denne kjøleelementgreia.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 12:16   #139
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får du middagen levert på døra?

Jeg er spent, vi har bestilt Adams Barnekasse tre dager i uken annenhver uke fra mandag av.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 12:18   #140
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.520
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du middagen levert på døra?

At kjøtt og fisk kommer i varierende biter gjør meg ingenting, det er vare bra de bruker hele fisken, tenker jeg. Men sous vide-poteter syns jeg er både vondt og unødvendig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no