Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Har du latt håret bli grått?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Har du latt håret blir grått?
Ja, og eg er under 40 5 4,59%
Ja, og eg er over førti 8 7,34%
Nei. Ikkje enno 53 48,62%
Nei, erru gærne? 43 39,45%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-14, 15:58   #121
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Jeg har noen grå hår og de er fremme i luggen. Men jeg er ganske lyst hår, så det er ikke så veldig synlig. Har drevet å farge håret (ikke pga de grå), men nå er det over 1 år siden sist. Jeg tror jeg kommer til å la det bli helt grått etterhvert. Men lett å si nå som de grå ikke plager meg

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 15:59   #122
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.911
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Blir ikke kvinne med grått hår synonymt med gammel dame når det ikke er damer under 70 år med grått hår, samtidig som menn i 40 årene med grått over ørene bare er kjekke?

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 16:10   #123
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Leverpostei som har stått åpen i kjøleskapet og blitt gråbrun.

Åja, litt sånn:



Tipper det er sånn håret mitt blir om noen få år, forhåpentligvis uten muggflekker.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 16:16   #124
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.926
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Jeg synes jeg har mye grått hår, mannen min bare fnyser av meg når jeg sier det. Men han er helgrå, så i forhold til han er jeg ikke grå. Jeg farger ikke håret, men er ikke spesielt glad i de gråe hårene heller. Men egentlig kan jeg nok ikke si har jeg har grått hår, tror jeg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 16:36   #125
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Litt mer sånn, egentlig. Uten rosa, tross alt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 16:36   #126
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Jeg sluttet å farge i mars i fjor, etter å ha farget håret en årrekke - da var jeg 42. Jeg var så lei både kostnad på farging og å måtte drive med det hele tiden, og håret mitt ble veldig tørt og slitt av hjemmefarging - og jeg har så tjukt hår at det koster en formue hos frisør. Fargingen begynte egentlig med at jeg hadde lyst på litt variasjon i fargen bare, men ettersom det grå kom til måtte jeg jo farge for å dekke over den grå etterveksten liksom.

Sånn så det ut nå for etpar måneder siden, IRL ser det mer ut som lyse striper enn grått. Og jeg liker fargen faktisk, og det er jo det viktigste
Men underveis har det vært ganske fælt, når jeg syntes jeg hadde en lysende hvit stripe mot det mørke håret jeg hadde fra før. "skunk phase" som de kaller det på engelsk - stadium 2 på bildet over her. For meg var det jo et poeng å rett og slett få slutt med fargingen, derfor valgte jeg "cold turkey"-metoden, og som damen på bildet - jobbet jeg heller med å dempe fargen i resten av håret over en lengre periode.


Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 18:13.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 16:42   #127
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.216
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Du har veldig pen farge på håret, m^2. Det tenkte jeg på sist jeg så deg i RL.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.

Sist redigert av Skilpadda : 27-10-14 kl 16:56.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 16:42   #128
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg tenker det samme som deg. Så jeg er stygg som en protest mot skjønnhetstyraniet vi har i dag.

Jeg er i grunnen helt enig, og liker det på mange måter ikke selv. Alle mulighetene for "forskjønnelse", som man selvsagt kan velge om man vil benytte seg av selv, men som endrer synet på hva som er normalt/pent etter hvert som "alle" gjør det ene og/eller andre. Og hvor skal grensen gå? For min egen del går den visst ved nål og kniv. Og spiler og hold-in forresten. Jeg liker komfort best.

Jeg bruker maskara fordi det har jeg vært vant til siden fjortisalderen, og jeg synes jeg ser så blass ut uten. Jeg blir ikke pen av å ha det på, men det er liksom blitt en del av ansiktet mitt. Hvis jeg hadde farget håret siden jeg var ung så ville det nok føles tilsvarende merkelig å slutte med det nå. Og så får vi se da, etter hvert som mine grå hår kommer mer og mer, om jeg synes det er helt greit. Jeg håper det og prøver å like de jeg allerede har fått.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 16:43   #129
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Det så veldig flott ut m^2!

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 16:43   #130
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Man trenger jo ikke stoppe cold turkey heller da. Det går jo an å stripe det og gjøre overgangen helt anderledes enn det hun på bildene har valgt.

Hun på bildet har valgt å gjøre det sånn fordi hun og "de fleste" som er på samme forum som henne, mener at når man farger og striper i overgangsperioden, vil dette gjøre det grå håret gult/oransje i lengden, fordi fargen sitter så veldig igjen i grått hår. Og at dette faktisk er enda styggere, og gjør overgangen mer langvarig. Derfor cold turkey, også heller bruke remedier til å få dempet innfargingen i håret - slik dere ser i stadium 3 (jeg er på samme spare-til-grått-hår-forum som henne )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 16:50   #131
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.486
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Den gulfargen kan en flink frisør få bukt med.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 17:12   #132
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Jeg vil ikke ha grått hår nå, jeg vil fortsette med Elvis-sort hår en god stund til.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 17:16   #133
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Jeg har foresten ikke sett snurten av min naturlige farge siden jeg var 15 år. Den er kjedelig og jeg ville ikke ha den da og heller ikke nå som jeg er 42.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 17:41   #134
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Jeg har såvidt startet med noen få grå og innrømmer at tanken " Hva f... gjør jeg nå?" har streifet meg. Jeg har i alle år sagt jeg skal eldes med stil, har knapt farget håret de siste 25 årene og jeg er mørkmørk brun. De hårene jeg har sett dukker opp fra intet og er sølvfarget, jeg har nappet dem ut, men på ett eller annet tidspunkt må jeg slutte å nappe - valget er farget, skallet eller grå. Jeg lurer på hvor mye eldre jeg vil bli seendes ut som grå, for med mine 42 år har jeg faktisk ikke noe ønske om å se ut som ei på 62, men ei heller som ei på 32.. Jeg har faktisk ikke tatt stilling til om jeg skal farge eller la det bli grått, men å nappe ut grå hår må jeg ihvertfall slutte med. Rynker har jeg ikke fått - enda.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 17:42   #135
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.158
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg tenker det samme som deg. Så jeg er stygg som en protest mot skjønnhetstyraniet vi har i dag.

Bruker du sminke for å forskjønne deg? 😊

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 17:42   #136
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.081
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg har forresten farget håret én gang i mitt liv, som ledd i en gave(!) fra ektemannen. Det å sitte der i frisørstolen og vente er noe av det kjedeligste jeg har vært med på. Jeg er forfengelig på mye, men akkurat håret gir jeg en god dag i - derfor tror jeg ikke jeg noen gang kommer til å farge det jevnlig.

Det er fint å lage prøver i folkedikting mens ein sit der. Det gjorde eg sist gong.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 17:43   #137
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.543
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg bare skjønner ikke hvordan du kan vite om folk farger håret for å se yngre ut eller for å se finere ut.

Jeg skjønner ikke hvordan dere ser at folk har farget håret i det hele tatt?
Ja, bortsett fra de som kommer med knallfarger da.

Jeg farger mitt i vanlige kjedelige brunfarger stort sett, men innimellom har jeg frisørrunder som gir mere utagerende resultat. Typisk til julebordet, da er det mørketid og man kan slå til med litt. Om sommeren har frisøren sagt at vi skal ikke bruke farge med rødt i, og jeg adlyder.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 17:45   #138
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Jeg begynte å få grått hår allerede i 30-årsalder. Nå er jeg halvveis i 40-årene og er mer grå enn mørk, og jeg gidder ikke styre med å farge det lenger. Og skulle jeg finne på å farge håret en gang i framtiden, så er det fordi jeg syns det er moro med forandring og ikke for å skjule gråfargen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 18:31   #139
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.081
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Dette er litt den sveisen eg har no, men mitt er kanskje litt kulere det eg er redd for, er at strukturen i håret mitt skal bli heilt annleis, at det skal bli stritt. Det vil eg ikkje, for krøllene er ein viktig del av identiteten min.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (22,0 KB, 42 visninger)
__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 18:54   #140
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.690
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Bruker du sminke for å forskjønne deg? 😊

Jeg bruker ikke sminke, men om jeg hadde gjort det, hadde det selvfølgelig vært for å "forskjønne" meg, hva skulle ellers være hensikten?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no