Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-13, 23:38   #121
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Mirasol: Uåpnede kremer og såper etc som jeg ikke bruker, gir jeg bort i gaver ved passende anledninger istedet for å kaste de. Passer bare på at de ikke havner hos personen jeg fikk de fra.

Apotekvarer skal vel leveres til apoteket og ikke kastes mener jeg å ha hørt/lest for lenge siden. Kanskje noen vet det bedre enn meg?

Det var det med å huske hvem man har fått det av da...

Også tenker jeg jo at "en dag, da skal jeg begynne å passe på huden min...bare ikke enda!"

Medisiner/rester skal til apoteket for destruering ja!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 23:52   #122
Joy Stark
Superduperaktiv
 
Joy Stark sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Innlegg: 574
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Jeg er med, men må ta det i litt annen rekkefølge. Jeg planlegger å ta rom for rom og har nettopp begynt på kjøkkenet. Det kommer til å ta tid ser jeg for jeg bor i et bitte lite hus og jeg må jobbe for å finne gode løsninger på oppbevaring. Satser på å få tatt ett rom i uka, rekker nok ikke noe mer enn det.

__________________
Poden (06), Tuppen og Lillemor (08) og Knerten (10)
Joy Stark er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 20:34   #123
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Dette høres ut som en gammel slanke-vits, men jeg starter på mandag.
Da skal alle kjøkkenskapene ryddes og rengjøres. Og mye skal kastes!!
Jeg har litt av ditt og litt av datt i kjøkkenskapene, og nå skal det byttes ut med hele sett.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 21:02   #124
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

At man kan ha så mye ræl i to kommoder. Det ble to poser med gamle kremer, ødelagte strømpebukser, tomme pillebokser og hullete truser.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 22:38   #125
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.231
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

En liten oppgave i dag, men som bonus dukket det opp en pose med noen brodder som mamma har etterlyst fra nyttårsaften. Hvorfor noen valgte å legge den posen i en krok av gangen, under en kåpe som ikke var i bruk, er en gåte for meg, men nå er den i hvert fall lokalisert, og eieren er informert.

1. Eldstes klesskap
2. Min kleshaug
3. Barnebokhylla
4. Kurvene i gangen
5. Kommoden i gangen
6. Knaggene i gangen
7. Vaskemidlene ol på vaskerommet
8. Kjøleskapet
9. Julestæsjet
10. Roteskuffen og skuffene på kjøkkenet
11. Endehyllene på kjøkkenet
12. Kjøkkenskapene over vasken
13. Kjøkkenskapene under/ved siden av vasken
14. Kjøkkenskapene ved siden av komfyren
15. Kjøkkenskapene over komfyren
16. Vinduskarmen i stua
17. Klokkehylla
18. Vitrineskapet (særlig skuffen)
19. Bokhylla del 1
20. Bokhylla del 2
21. Badeskapet
22. Skrivebordet til minstemann
23. Skapet til minstemann
24. Skrivebordet til eldste del 1
25. Skrivebordet til eldste del 2
26. Skrivebordet til eldste del 3
27. Brun og sort veske
28. Medisinskapet
29. Kjøkkenbenken[/quote]

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 22:42   #126
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.159
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Ferdig med punkt to.
I morgen skal jeg rydde under sengene. Jeg følger selvsagt listen fra første innlegg slavisk.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 22:42   #127
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.409
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Min liste:

  1. Medisinskap
  2. Jakkeskap
  3. Under sengene (kun barnas har noe under)
  4. Vaskerommet
  5. Under kjøkkenvasken
  6. Kjøleskap/fryser
  7. Kjøkkenskap
  8. Baderomsskapene
  9. Soveromsskapet
  10. Hobbyutstyret
  11. Stuen
  12. Kjeller
  13. Bilen
  14. Barnas rom
  15. Kommoden i gangen
  16. Under salongbordet

Jeg tenkte at jeg skulle rydde i skapene på badet i dag. Tittet inni, og så til min store forskrekkelse at det var ganske ryddig. Så kom jeg på det at jeg ryddet der en gang for ikke så altfor lenge siden, så da gadd jeg ikke å gjøre det igjen nå. Det er klart det kunne sikkert vært gått gjennom og sortert litt, men det er ikke et voldsomt stort behov for det, så da dropper jeg det like gjerne. (Utsett alltid det som kan utsettes, ikkesant?)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:11   #128
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Jeg har en lang liste, men skriver foreløpig bare de punktene som er unnagjort jeg.

1/1:
*Ryddet vitrineskap på stua og kjøkkenet, samt skap under TV'en.
2/1:
*Ryddet skap under vasken på badet og har herved bestemt at vi ikke skal gå til innkjøp av en eneste dusjsåpe eller håndsåpe før alle flasker som står der er oppbrukt! Fått mye ulike dusjsåper opp gjennom tidene til bursdag og jul gitt. For ikke å snakke om bodylotion gjerne med samme duft, men det bruker jeg jo aldri, men å kaste det...
*Ryddet flaske- og poseskapet på kjøkkenet, ble jammen god plass der gitt!
*Leverte masse til gjenvinning, bl.a. 10 bæreposer med glass- og metall ( det der da vel ikke såååå lenge siden sist jeg ryddet boden), 1 pose gamle medisiner til apoteket, brukte batterier, lyspærer og elektriske duppeditter til Expert og panteflasker på Rema. Å så deilig det var å bli kvitt det!
3/1:
*Ryddet i matskap på kjøkkenet. Herregud så mye varer som var utgått på dato! Mengder med krydder, mel (eldste gikk ut i 2007! ), sukkerfri jell-o (bestilt fra ebay under lavkarbokur i 2009!), og gud vet hva! Når jeg hadde ryddet vekk alt så fikk jeg ledig hylleplass også, slik at endel ræl fra kjøkkenbenken fikk plass i skapet!
*Ryddet i skuffene på kjøkkenet, endel gammelt bestikk i plast, samt noen elendige kniver gikk dukken, og jeg fikk plass til ALT Hardangerbestikket som jeg ryddet fram fra vitrineskapet 1/1.

Hva er det FP gjør med meg om dagen!? Jeg har en stor skuff med papirer og kvitteringer som må sorteres og ryddes i også, kanskje det blir helgesyssel?

Men en annen ting er all denne søpla denne ryddinga genererer. Når de i tillegg ikke har tømt søppel her på 3 uker, så sliter vi litt kan man si!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:15   #129
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Wow, mirasol! Du er virkelig godt igang.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:40   #130
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.869
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Har ryddet skjenken. Tok 10 minutt. Å rydde rotet som dermed havnet på spisebordet tar vi en annen dag.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 07:03   #131
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Har vaska alt som står i vitrineskapene, veldig godt å få det gjort

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 09:11   #132
Joy Stark
Superduperaktiv
 
Joy Stark sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Innlegg: 574
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Dere er veldig effektive, her går det trått fremover. Jeg har fått tatt 4 av kjøkkenskapene og er ikke halvveis engang. Kjøkkenbenken kan jeg såvidt se av alt stasjet jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av. Men de 4 kjøkkenskapene har blitt veldig godt organisert og er lett og finne frem i!

__________________
Poden (06), Tuppen og Lillemor (08) og Knerten (10)
Joy Stark er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 09:15   #133
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.934
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Jeg har ikke gjort noen ting, bortsett fra å samle sammen litt julepynt. Jeg har lang tidsperspektiv på den type rydding.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 13:14   #134
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvis du leser hovedinnlegget ser du at jeg har tenkt til å dele det opp over to måneder, og mange tilpasser sine egne lister. Men det er selvsagt helt frivillig.

Ja, det går an å sette opp en egen liste. Jeg skumleste bare hovedinnlegget. Regner en med hva jeg gjorde til jul og i romjula, har jeg gjort mye. Men jeg har bare håndskrevne lister på oppslagstavlen på kjøkkenet, det blir pes å legge inn på forum. Bare det blir minusgrader igjen skal jeg avise fryseren, så er halve kjelleren tatt. Men det som er igjen, må vente til det er bart ute så en kan kjøre med tilhenger uten å vakle på glattisen.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 13:38   #135
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.705
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

er det snakk om at man skal gjøre en ting pr dag? eller kan jeg bruke 21 mnd, liksom? Jeg bør definitivt, men det er noen steder det er mye å gripe tak i.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 13:41   #136
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

er det snakk om at man skal gjøre en ting pr dag? eller kan jeg bruke 21 mnd, liksom? Jeg bør definitivt, men det er noen steder det er mye å gripe tak i.

Du leste ikke hovedinnlegget du heller, nei? Jeg kommer som sagt til å spre det utover januar og februar.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 13:51   #137
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.705
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Lese? kanskje ikke så dumt det.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 15:04   #138
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.219
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Lese? kanskje ikke så dumt det.

Skriv det på listen!

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 15:04   #139
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 15:48   #140
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.159
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Skriv det på listen!

Ikke på originallisten!

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no