Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Billige familieferier?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-12, 12:14   #121
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

Katta: Vi har leid et hus innover i landet (nærheten av Gap), og tenker å ta noen turer båder på sykkel og til fots i området der ja. Det er også en innsjø som er fin å bade i, samtidig som vi har base i huset med basseng og boblebad. Reiser sammen med søster Spoon m/fam, så det blir nok bra! De andre dagene bor vi i nærheten av riveriaen.

Det høres ut som en fantastisk ferie! Jeg gleder meg til de minste er store nok til at de passer inn i et sånt opplegg. De trenger jo ikke være så veldig store heller, fordelen med småsøsken er at de er veldig vant til å være med på slep.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 12:24   #122
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Jeg får ikke feriepenger.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 14:36   #123
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige familieferier?

Jeg tror jeg er litt rar, jeg, men jeg er ikke så glad i ferie. Altså, jeg er glad i fri, men liker godt å være hjemme når det er fri, og slappe av, pusle i hus og hage, ta en tur på hytta osv. Tanken på å bruke 50000 kr på en ferie på bare en eller to uker gjør meg litt uvel, faktisk. Jeg kunne tatt fri fra jobb i to måneder for de pengene. Kjøpt nye sykler til hele familien. kjøpt utallige kjoler. kjøpt bil. pusset opp kjøkken.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 14:51   #124
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billige familieferier?

Men om man har hytte så har man på en måte en ferieplass.
For meg hadde det vært helt supert å feriert på hytten. Evt bodd litt landlig til med hagemuligheter.
Vi har ikke den muligheten, og når vi skviser oss inn i en alt for trang leilighet største delen av året er det helt fantastisk å reise ut på tur og føle at jeg puster!! DA slapper jeg av!
Jeg hadde død litt inni meg om jeg skulle ha sullet her i leiligheten i 3 uker og sett på alt rotet som aldri blir ryddig fordi vi ikke har nok plass å putte tingene på.

Men 50 000,- tror jeg de færreste kan svi av på en ferie ja.
Vi kjører stort sett lavbudsjett med telt store deler av ferien, blir penger av det og, men ikke de summene og vi puster. Jeg lever lenge på det.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 15:07   #125
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Billige familieferier?

50 000.- er veldig mye penger for oss og. Men vi sparer fast hele året, har ikke hytte- som og koster en del penger med vedlikhold med mer. Så når vi nå bruker 50 000.- på 4 ukers ferie på Mallorca så gjør jeg det med et smil.
Det er så verdt de pengene, late dager på stranden, vesla som svømmer og leker i vannet, garantert varme, ta dagsturer i småbyene på øya, kjøpe god mat som vi spiser på terassen med utsikt over strand og vann. Har jeg fortalt at jeg gleder meg?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 15:13   #126
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Jeg hadde dødd litt innvendig om jeg ikke fikk reist og opplevd verden. Jeg kunne nok ikke brukt 40-50.000 på en generisk sydenferie, med bamseklubb og all inclusive, men jeg betaler det gjerne for å bo i USA en måned, i Zambia eller Japan, kunne reise rundt, møte nye mennesker og kulturer, få impulser og nye inntrykk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 15:15   #127
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Å reise betyr en god del for meg. Jeg er mer på den når jeg ser i klesskapet mitt at "tenk hvor jeg kunne reist hvis jeg ikke hadde kjøpt så mye klær" enn "tenk hvor mange kjoler jeg kunne kjøpt". Likevel, 50000 er mye penger. Det er ikke hvert år vi har råd/tar oss råd til å dra på så dyr ferie. Men når vi gjør det, synes jeg det er verdt det. Jeg har gjerne fri hjemme også, men jeg synes det er veldig godt å komme seg litt ut og se verden.

Å ha hytte er heller ikke gratis med mindre man har tilgang på noe arvet/familiehytte. Vi har nedprioritert det blant annet for å ha råd til sommerferieturer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 15:45   #128
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg hadde dødd litt innvendig om jeg ikke fikk reist og opplevd verden. Jeg kunne nok ikke brukt 40-50.000 på en generisk sydenferie, med bamseklubb og all inclusive, men jeg betaler det gjerne for å bo i USA en måned, i Zambia eller Japan, kunne reise rundt, møte nye mennesker og kulturer, få impulser og nye inntrykk.

Jeg tror jeg kunne betalt en del for å slippe å bo en måned i Zambia. Jeg er veldig hjemmekjær. Og litt kjedelig, kanskje.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 16:17   #129
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg hadde dødd litt innvendig om jeg ikke fikk reist og opplevd verden. Jeg kunne nok ikke brukt 40-50.000 på en generisk sydenferie, med bamseklubb og all inclusive, men jeg betaler det gjerne for å bo i USA en måned, i Zambia eller Japan, kunne reise rundt, møte nye mennesker og kulturer, få impulser og nye inntrykk.

Jeg også. Lett. Trives mye bedre på tur med nye inntrykk enn å tråkke rundt hjemme hele sommeren. Frankrikeferien vår i 2010 hadde opplevelser fylt til randen, og jeg bare elsket hvert sekund av det (sett bortifra -stundene pga søskenkrangling).

Jeg liker IKKE charter, "syden", Bamseklubb eller strandliv (med mindre stranda er på Hawaii, da).

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 16:50   #130
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Jeg er veldig glad i å opplve når jeg reiser, og strandligging er ikke min greie... Når jeg først reiser på slike turer betaler/sparer jeg det det koster for å fÅ de gode opplevelsene Tibet , Florida på langs motorsykkel, Europa på kryss og tvers, Kina osvJeg gleder meg til jeg får råd til å kjøpe opplevelsesturer som er tilrettelagt så lillegutt kan være med!! Lukter på Thailand m/assistent for oss neste år - men da må jeg sponse reise for assistenten...

Men jeg tror også Norge er undervurdert som ferieland med opplevelser og muligheter i fleng for både voksne og barn, hvis man ikke er sprengvarmeavhengige. Fine strender finner man jo om det er det om å gjøre

Bare noe så, for mange eksotisk - for andre dgligsags, som krabbefangst med snor


Sist redigert av m^2 : 30-03-12 kl 16:58.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 16:55   #131
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.


Bare noe så, for mange eksotisk - for andre dgligsags, som krabbefangst med snor

Ja, det er dagligdags her. Det betyr ikke at det er nedvurdert som ferieaktivitet, men fjære og krabbefisking har vi noen minutter unna, og gjør mye av hele året.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 17:55   #132
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg hadde dødd litt innvendig om jeg ikke fikk reist og opplevd verden. Jeg kunne nok ikke brukt 40-50.000 på en generisk sydenferie, med bamseklubb og all inclusive, men jeg betaler det gjerne for å bo i USA en måned, i Zambia eller Japan, kunne reise rundt, møte nye mennesker og kulturer, få impulser og nye inntrykk.

Jeg dør også om jeg ikke får oppleve verden, jeg har DE planene fremover. Reising er kjekt! Jeg tar gjerne en charter i ny og ne, men skal også ta "ordentlige" reiser, spesielt sammen med barna (jeg reiser helst ikke uten dem uansett). Bo et sted i en måned er umulig for meg med tanke på jobb, skole osv, men et par-tre uker i USA, Thailand og lignende er på tapetet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 18:39   #133
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Vi ser på 1 uke i Gdansk nå, og det vil koste oss ca 10 −15 000 kr for 2 voksne og 2 barn, med fly og overnatting. I en leilighet.

Si fra om dere er der mellom 18 og 25 juli, så kan vi ta en kaffe.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 14:33   #134
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige familieferier?

Jeg syns også 50 000 for en ferie er mye og første gang vi brukte så mye på ferie så gjorde det nesten vondt langt inni sjela for en "gjerrigknark" som meg. Det jeg prøver å tenke på når vi bruker så mye er at vi er faktisk 6 stk. Vi kan ikke regne med å få en ferie med fly/hotell og lommepenger/mat til 20 000. Jeg har valgt å få mange barn og da har jeg også valgt at det blir dyrere å gjøre ting jeg liker.

Vi har hytte i tillegg til at vi bruker ganske mange tusen på reise i året. Jeg kunne aldri hatt hytte hvis det hadde betydd at jeg ikke kunne reise.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 17:48   #135
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige familieferier?

Vi betaler underkant av 30 000 for fly, leiebil og leilighet for oss tre i tre uker i Florida i sommer. Nå ser jeg jo, i denne tråden, at dette er veldig billig i forhold til hva man betaler for 14 dagers charter.

Totalen blir vel uansett stor når parker og alt annet regnes inn i sluttsummen. Reising og opplevelser har stor verdi for oss og jeg synes det er viktig å ta seg tid og råd til dette også, ikke bare hus, bil, møbler og klær, som budsjettet går til ellers i året.

Gøy og finvær er alltid well spent money i mine øyne.:leidepressivttrøndervær:

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 21:32   #136
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.540
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Vi betaler underkant av 30 000 for fly, leiebil og leilighet for oss tre i tre uker i Florida i sommer. Nå ser jeg jo, i denne tråden, at dette er veldig billig i forhold til hva man betaler for 14 dagers charter.

Gøy og finvær er alltid well spent money i mine øyne.:leidepressivttrøndervær:

Hvordan klarte dere å få det såpass "rimelig"?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 21:34   #137
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvordan klarte dere å få det såpass "rimelig"?

Sånn jeg ser det så er det en veldig vesentlig forskjell på å ha 1, 2 eller 3 barn. Barn nr. 2 og 3 utgjør mye i prisforskjell forhold til ett barn i mange tilfeller. Det blir mere riktig å regne pr. person.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 21:46   #138
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.080
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Vi har vært på typiske sydenferier og det koster sitt, men det er verdt det, synes jeg. I år skal vi leie et hus med noen venner og ha leiebil og fly rutefly - det gleder vi oss masse til, men prismessig blir det omtrent likt. Med flere enn 2 barn har jeg skjønt at sydenturene som er standardpakke fort blir ekstremdyre og da kan det nok lønne seg med annen organisering, men for dem som er færre tror jeg man fort kommer opp i akkurat samme sum. Så da blir det mer hva man liker mest.

Vi bruker en del penger på ferie hvert år, og jeg synes det er verdt det. Jeg er ikke spesielt opptatt av å oppleve verden, jeg har vært på tur i verden mange ganger før jeg fikk barn. Vi er mest opptatt av fin tid sammen som familie, og det kan man få både på ferie på hytta og i utlandet, det beste for oss er en kombinasjon. Jeg synes det er fint at ungene ser litt annet enn Norge, og det er sunt for oss å komme oss vekk fra alt som bør gjøres her hjemme.

Jeg synes forøvrig mange av dem som ikke liker standard sydenturer uttaler seg unødvendig nedverdigende om dem som synes det er en fin familieløsning. Alle får like det de vil, men det kan ikke være nødvendig å få det til og høres ut som om man er kulturelt molbo fordi man liker et lettvint konsept. Det har ikke vært noen uttalelser av den ekstremtypen i denne tråden, men det kommer jevnlig når slikt diskuteres her inne.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 22:59   #139
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes forøvrig mange av dem som ikke liker standard sydenturer uttaler seg unødvendig nedverdigende om dem som synes det er en fin familieløsning. Alle får like det de vil, men det kan ikke være nødvendig å få det til og høres ut som om man er kulturelt molbo fordi man liker et lettvint konsept. Det har ikke vært noen uttalelser av den ekstremtypen i denne tråden, men det kommer jevnlig når slikt diskuteres her inne.

Joda, og vi har vært på charter noen ganger selv og har barn som trives godt med det. Type hoppepå litt billigere når man har en ekstra ferieuke. Jeg ser ikke ned på de som drar på slik ferie, for det er en måte å slappe av på som passer mange. Men jeg har litt bismak av det, ofte er det store kjedehotell med klubb og mat og alt. Man støtter i liten grad lokalsamfunnet og det er turisme på en måte som ikke gir noe tilbake til de som bor dit man reiser. 99% går i lomma på store multinasjonale selskap, og Pedro på hjørnet må stenge for alle velter seg i all inclusivebuffeen som TUI, Ving eller andre håver inn på. Unntaket er underbetalte (ja, for det er de dessverre veldig ofte) lokale som vasker og serverer på hotellet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 23:02   #140
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.540
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes forøvrig mange av dem som ikke liker standard sydenturer uttaler seg unødvendig nedverdigende om dem som synes det er en fin familieløsning. Alle får like det de vil, men det kan ikke være nødvendig å få det til og høres ut som om man er kulturelt molbo fordi man liker et lettvint konsept. Det har ikke vært noen uttalelser av den ekstremtypen i denne tråden, men det kommer jevnlig når slikt diskuteres her inne.

Akkurat det er jeg enig med deg i, Apan! Vi er ulike og har ulike behov og preferanser. Selv er jeg veldig glad i sol, men barna har likevel ikke vært i Syden da jeg ikke helt ser for meg å dra alene med dem dit enda. Foreløpig må de klare seg med Sørlandet og Danmark.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no