Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken melk gir dere til barna?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvilken melk gir dere barna?
Hel 24 14,46%
Lett 68 40,96%
Ekstra lett 40 24,10%
Skumma 7 4,22%
Syrna melk (Biola, kefir, Cultura o.l.) 3 1,81%
Gir ikke melk/liker ikke melk 5 3,01%
Tåler ikke kumelk 10 6,02%
Annet 9 5,42%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-08, 17:42   #121
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken melk gir dere til barna?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tror ikke jeg hadde holdt ut å bo der du bor, med tanke på hvor lite normal mat man faktisk får tak i og at folk der ikke engang vet hva vårruller er for noe.

Hei, jeg vet hva vårruller er.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 18:04   #122
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken melk gir dere til barna?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Er vist masse vårruller i butikken men jeg har aldri sett etter det og aldri fått det servert.
Var jo bare nyskjærrig på hva det var for noe.


Og vi har Landest neste største rema i omsetning i året,og snart har vi landets største rema


Men sånne "rar" butikker tror jeg ikke vi har.


Og var på "nær" butikken vår i sta,bunnpris og de hadde ikke økologisk melk. De giddet ikke ta inn noe som ikke solgte.
Men de har vist det på rema.

Men vi ruker jo laktoseredusert melk i mat og kanskje 1liter ekstra lett melk i uka så er vel noe med det at jeg ikke ser om de finnes økologisk melk.
Når det ikke er laktoseredusert

Bunnpris der oppe er jo helt rævva. Priksen over gata er bedre.

Vi har jo ihvertfall en "rar" butikk, den i Kirkegata. :blunk:

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 18:06   #123
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken melk gir dere til barna?

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Hei sjøl! Ja, jeg kjenner vel igjen deg også, tror jeg..

Jeg er den samme som alltid, fra både her og der.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 19:45   #124
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken melk gir dere til barna?

Hun drikker biola og han drikker Nutramigen.

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 21:33   #125
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.242
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken melk gir dere til barna?

Skummet, for det drikker vi voksne. Det er sikkert galt, men vi er rause med fettet på for eksempel brødskiva, så jeg lar det stå til.

De er normalvektige/slanke.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 21:36   #126
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.085
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken melk gir dere til barna?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Her i huset brukes det helmelk og kulturmelk (som også er laget av helmelk). Ser ingen grunn til å bruke lettprodukter, spesielt ikke til ungene. Jeg foretrekker å redusere på sukker og raske karbohydrater framfor fett.

Jeg er kanskje rar, men jeg ser ikke på type skummet melk som et "lett" produkt. Det har bare mindre melkefett. Jeg synes det er noe helt annet enn å gi lightbrus og lettleverpostei feks; evt produkter som er kunstig søtet.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 08:25   #127
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.321
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken melk gir dere til barna?

Samtidig så er det større innhold i karbohydratinnhold når man reduserer på fettet i melken. Jo magrere produkt, jo mer karbohydrater.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 08:26   #128
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken melk gir dere til barna?

Her er det kun eldstemann som drikker melk og han drikker lettmelk.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 09:25   #129
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.830
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken melk gir dere til barna?

Vi drikker lettmelk til vanlig og Biola med smak i helgen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 09:51   #130
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.960
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken melk gir dere til barna?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er kanskje rar, men jeg ser ikke på type skummet melk som et "lett" produkt. Det har bare mindre melkefett. Jeg synes det er noe helt annet enn å gi lightbrus og lettleverpostei feks; evt produkter som er kunstig søtet.

Jeg er delvis enig, samtidig som fraværet av fett i melken nødvendigvis gjør noe med hele sammensetningen, det må bli mer proteiner og karbohydrater. Jeg tenker at det forskyver balansen på en måte (dette er dog ikke et sentralt poeng i livet mitt ).

Lett og skummet melk er kanskje som lettprodukter "light" å regne?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 11:53   #131
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.242
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken melk gir dere til barna?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Samtidig så er det større innhold i karbohydratinnhold når man reduserer på fettet i melken. Jo magrere produkt, jo mer karbohydrater.

Jeg tror faktisk ikke det. Jeg mener jeg sjekket på pakken, og det er vel bare mer vann, tror jeg. Det var ikke merkbart mer karbo, nei. Jeg skal sjekke igjen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 12:00   #132
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.321
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken melk gir dere til barna?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror faktisk ikke det. Jeg mener jeg sjekket på pakken, og det er vel bare mer vann, tror jeg. Det var ikke merkbart mer karbo, nei. Jeg skal sjekke igjen.

Jo, det er lavere innhold av proteiner og økt innhold av karber jo lettere melkeproduktet er.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 12:13   #133
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.242
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken melk gir dere til barna?

Helmelk:
Energi: 67 kcal
Protein: 3,4 g
Karb: 4,6 g
Fett: 3,9 g
Kalsium: 120 mg
Riboflavin: 0,15 mg

Skummet:
Energi: 33 kcal
Prot: 3,3 g
Karb: 4,8 g
Fett: 0,1 g
Kalsium: 115 mg
Riboflavin: 0,15 mg


Den forskjellen er jo helt mikroskopisk.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 12:22   #134
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.321
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken melk gir dere til barna?

Men det er en forskjell

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 12:24   #135
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.242
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken melk gir dere til barna?

Forskjellen er nok langt mer betydelig i "faste" melkeprodukter, som ost. Uten at jeg har oster liggende i kjøleskapet på jobben her, som kan sjekkes.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
fettinnhold, melk, melkefett


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no