Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva har dere i påskeegget?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-14, 15:52   #121
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.679
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I den tråden om sykemelding var det linket til en artikkel i Aftenposten som, i hvert fall i papirutgaven, uthevet dette avsnittet:

Det var der min assosiasjon kom. Det var ikke meningen å ødelegge en hyggelig tråd.

Aha! Ja, da forstår jeg. Ja, det andre på lista kan jeg jo forstå at man føler tårner seg opp. Men for min del er ikke det med fyll av påskeegg noe mer komplisert enn kjøp av pålegg, så akkurat det punktet hadde jeg strøket av lista, hvis jeg var henne.

Hva mine barns påskeegg angår så fyller jeg dem med godteri jeg vet ungene liker ja, og noen påsekrelaterte sjeldenheter, men ikke sjeldnere enn at de havner i handlevogna sammen med brød og leverpostei.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 15:58   #122
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.232
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Jeg burde ha vett til å ligge unna denne tråden en dag jeg absolutt ikke skal spise godteri også. :dum:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 16:03   #123
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

I påskeegget? Whatever som selges av godteri på nærmeste butikk.


Dvs jeg er såpass gjerrig at jeg kjører forbi nærmeste butikk og handler godterier billig på neste.

Ungene elsker å få påskeegg og hadde ikke blitt mer lykkelige om sjokoladen var formet som bare, egg eller Jesus.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 16:07   #124
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Jeg vet ikke om ungene mine blir lykkeligere om påskegodtet har spesiell utforming. Men jeg husker veldig godt at jeg opplevde det som magisk selv da jeg var liten, nettopp det at egget inneholdt noen spesielle ting som sjokoladehøner, harer, kyllinger eller egg i fine farger. Det var en stor del av gleden og det magiske ved påskeegget. Så det er derfor jeg vil at noe av innholdet skal skille seg fra et hvilket som helst helårs-lørdagsgodt. Det koster meg svært liten innsats å få til det.

Jeg ser ikke ned på folk som fyller påskeegget med helt vanlig smågodt fra Rema eller tenker at det er trist, det er bare ikke det som er påskegodt for meg. En velger jo selv sine tradisjoner. Vi har ikke bunader for eksempel, så det bruker jeg ikke energi eller penger på. Likevel skjønner jeg at det kan være viktig for mange.


Sist redigert av Filifjonka : 07-04-14 kl 16:14.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 16:12   #125
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Hos oss består magien i jakten på egget. Det er stor stas.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 16:13   #126
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.968
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Samme her Filifjonka. Selv om sjokoladen smaker likt er det noe spesielt med at den ser mer "påskete" ut og ikke bare er det vanlige lørdagsgodtet (selv om alt godteri gjør stor suksess her i huset), og jeg husker at storebror satte stor pris på det i fjor. Det er ikke akkurat krevende å få tak i heller.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 16:13   #127
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.968
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Her jaktes det ikke på det store påskeegget, men på mange små fargerike sjokoladeegg som er gjemt overalt i huset. Stor stas, og skikkelig skattejakt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 17:13   #128
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Det er sikkert enkelt å få tak i eggesjokolader og magiske harer og det er sikkert magisk å lage egenproduserte egg med utskårne figurer inni. Fadderen min syntes heller ikke det var annet enn morsomt å organisere påskeeggjakt med selvsydd harekostyme i nabolaget da jeg var liten.

Alt er fint og flott og unger vil vel (med mindre de er svært bortskjemte) se magien både i små pappegg fra Europris eller i egenproduserte spesialegg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 17:36   #129
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.870
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Noen som vet hvor i Oslo man får tak i sånne sjokoladeharer/sjokoladeegg da?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 17:38   #130
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.968
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Jeg har kjøpt en del på Nille, der har de både små fargerike sjokoladeegg og diverse påskehare-/kyllingsjokolade. Dagligvarebutikker selger i allefall Kinder-påskehare og samleposer med f.eks. marsipan- og sjokoladefigurer.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 18:21   #131
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Noen som vet hvor i Oslo man får tak i sånne sjokoladeharer/sjokoladeegg da?

Jeg fant fine harer på Smageriet på CCVest, små og store, flere varianter. (Og miniegg fra Valrhona. De blir til meg. )

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 18:58   #132
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.491
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Alt er fint og flott og unger vil vel (med mindre de er svært bortskjemte) se magien både i små pappegg fra Europris eller i egenproduserte spesialegg.

Ungene mine snakker fortsatt om den påsken vi kom opp på hytta og påskeharen hadde vært der og lagt igjen et egg midt på spisebordet og pyntet med en gul blomst ved siden av. Storebror har nok for lengst avslørt at det var tante Polyanna som hadde gjort det, men lillesøster nekter fortsatt for at det var noen andre enn påskeharen. Hun velger helt bevisst å tro på både julenisse, kalendernisse og påskehare og synes høytider er helt magisk.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 19:41   #133
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

10-åringen får litt smågodt og noen sjokoladeegg fra Nille. Sånne småegg. Og så en sjokoladepåskehare, også den fra Nille, men den er for stor til egget.

2-åringen får også noen små sjokoladeegg og litt smågodt, men ikke mye -logisk nok. Sånn 3-4 ting av hver kanskje. Hun får i tillegg en liten lekebil. Elsker biler og skal ha like stor samling som storebroren

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 20:00   #134
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Fyller dere på egget når det er tomt? Fleire eg har snakka med seier at dei gir egget på skjærtorsdagen, og fyller på det kvar dag. For meg ligg magien i å vakne påskeafta morgon, strekke seg så lang ein er og kjenne etter med tærne om det ligg eit egg i fotenden.
Det vanker litt godteri eller ekstra god kvelds ellers i påsken, men det er påskeafta som er "godtedagen".

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 20:03   #135
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Nei, jeg fyller ikke på egget.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 20:11   #136
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.968
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Jeg er vant til at det er 1. påskedag som er påskeeggdagen. Da stod vi opp til dekket bord og felles frokost, og et stort snopfylt påskeegg på tallerkenen. Jeg fyller ikke på igjen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 20:16   #137
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Eggejakt på påskeaften, ikke noe påfyll.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 20:19   #138
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.679
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Nei, vi har hatt leting etter egg påskeaften, og det har aldri vært aktuelt med påfyll. De klarer ikke så veldig mye godteri på en gang, så innholdet i egget har som regel vart også til lørdagsgodt lørdagen etter påske. Det er ikke slik at de spiser godteri hver dag i påska. Det blir vel gjerne en tursjokolade eller kjeks e.l., hvis vi er på skitur, men disse kommer ikke fra noe egg. Det er først og fremst påskeaften som er godteridagen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 20:40   #139
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.491
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Jeg må innrømme at det eneste påskeegget som får påfyll er mitt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 20:44   #140
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Godteriet skal vare hele påsken, ja. :enig:
Ungene mine får godteri fra Rema - gjerne noe litt "påskete" sammen med vanlig godteri jeg vet de liker. Kanskje supplert med et blad eller en pocketbok dersom det faller seg sånn. Null stress.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no