Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2011

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-11, 11:33   #121
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. Anne Holt & Even Holt: Flimmer
2. Alexandra Beverfjord: Kretsen
3. Mala Naveen: Desiland
4. Gaute Heivoll: Før jeg brenner ned
5. Trude Teige: En hjelpende hånd

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 12:23   #122
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. Åsne Seierstad - Bokhandleren i Kabul.
2. Cathleen Schine - Hund, han og henne i New York.
3. Pascal Mercier - Nattog til Lisboa.
4 Julie Buxbaum - Det motsatte av kjærlighet.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 12:42   #123
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1) Victoria Hishop; Hjemreisen: Veldig bra bok, kanskje ikke like bra som Øya, men likte den veldig godt.
2)Lars Kepler; Paganinikontrakten: Godt å lese krim igjen, og denne var like bra som Hypnotisøren.
3) Cecilia Samartin; Mofongo: Litt tung å komme i gang med, men tok seg bra opp etterhvert. Overraskende slutt for meg.
4) Kate Morton; Den glemte hagen: En fantastisk fin bok, fin balansegang mellom gammel og ny fortid og nåtid. Likte denne veldig godt.

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.

Sist redigert av Maysen : 30-01-11 kl 09:47.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 16:21   #124
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.947
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. Noah Gordon: The Physician. Historisk roman om en engelskmann som reiser til Persia for å studere medisin. Jeg leste den for mange år siden og likte den like godt denne gangen. En ordentlig "page turner".
2. Bill Bryson: Shakespeare. Ikke Brysons beste, bærer litt preg av å være et bestillingsverk. Men fremdeles lesverdig.
3. Camilla Läckberg: Isprinsessen. Litt på det jevne.
4. Lois McMaster Bujold: Cryoburn. Den svakeste Miles Vorkosiganboken så langt. Men bare det at det er en ny bok om ham er strålende.
5. Noah Gordon: The Shaman. Veldig frittstående fortsetter av The Physician. God, men ikke så god som den andre.
6. Alexander McCall Smith: The good husband of Zebra Drive.
7. Hanne Vibeke Holst: Thereses tilstand.
8. Alexander McCall Smith: The careful use of compliments.
9. Brandon Sanderson/Robert Jordan: The Towers of Midnight. Trettende bok i Wheel of Time serien. Nå er det bare en igjen og så er det slutt.
10. Alexander McCall Smith: The comfort of saturdays. Jeg liker Isabel Dalhousie.
11. Xiaolu Guo: A Concise Chinese-English Dictionary for Lovers. Fascinerende bok.

Lydbøker
1. Terry Pratchett: Sourcery
2. Rosamunde Pilcher: Snow in April. Suppete bok, men grei bilunderholdning.
3. JRR Tolkien: The Lord of the Rings. Praktfull BBC dramatisering.
4. P G Woodehouse: The adventures of Sally. Ikke særlig spennende eller morsom.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 17:55   #125
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.935
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. The Lost Symbol - Dan Brown. Typisk Brown!
2. On the Road - Jack Kerouac - likte denne veldig godt!
3. Fritt fall - Roderick Gordon og Brian Williams - dårligste av de Tunneler-bøkene hittil!
4. Engelens spill - Carlos Ruiz Zafrón - Vakker!
5. Percy Jackson, The Lightning Thief - Rick Riordan - Helt ok!
6. Løp hare løp - Harald Rosenløw Eeg - retrobok med handling lagt til 80-tallet. Nok en oppvekstbok, men i og for seg godt skrevet! Sånn midt på treet!
7. Små sitroner gule - Kajsa Ingermarsson - lettlest, morsom og koselig!
8. Ulvenatt - Tom Egeland - spennende, velskrevet og min første bok av forfatteren, men ikke den siste.
9. Salvadoreña - Cecilia Samartin - den dårligste av henne som jeg har lest.
10. Den lille prinsen - Antoine de Saint-Exupéry - nydelig og vekker mange tanker!
11. The Postcard Killers - Liza Marklund og James Patterson - helt grei krim, verken mer eller mindre
12. The Book Thief - Markus Zusak - godt skrevet, veldig trist!
13. Innsirkling - Carl Frode Tiller - morsom innfallsvinkel, godt skrevet og jeg gleder meg til bok 2.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 21:30   #126
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.907
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Wow, som dere leser! Jeg har ikke sjans til å få lest halvparten så mye som mange av dere, men ligger greit an mot målet på 50 bøker i 2011.

1. Odd W. Surén: For hva det er verdt (som alltid underfundig og morsomt, men historien trekker litt ned. 5/4)
2. Ian McEwan: Solar (velskrevet og litt treg begredelighetsskildring med innslag av komikk. 4.)
3. Martin Skjekkeland: Dialektlandet (veldig grunnleggende og lite nyskapende innføring i norsk dialektlandskap. 4/3.).
4. David Nicholls: One Day (seig og bare litt morsom, men gripende og minnefremkallende. 5/4.)
5. Ingvar Ambjørnsen: Galgenfrist (litt poengløs og hardkokt sjangerbastard, men drivende nok. 4.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 00:11   #127
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.456
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Jeg tror jeg henger meg på denne tråden. Veldig inspirerende å se hva andre har lest.

Målet mitt er 52 bøker i 2011. Har lest rundt 60 bøker pr år i 2010 og 2009

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 09:09   #128
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Tysteren av Jan Erik Fjell. Bra krim!

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 15:30   #129
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.801
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Wow, som dere leser! Jeg har ikke sjans til å få lest halvparten så mye som mange av dere, men ligger greit an mot målet på 50 bøker i 2011.

Men føler du ikke dette målet som et press? Jeg hadde blitt stresset og ikke tord å velge lange bøker, og så hadde jeg lest fort-fort og kanskje ikke fått med meg innholdet.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 17:08   #130
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Audrey Niffenegger: Den tidsreisendes kvinne. Jeg har sett filmen og elsket den. Syns boken var litt langdryg i starten, men den tok seg kraftig opp. Allikevel første gang jeg har likt en film bedre enn boken.
2. J.M. Coetzee: Vanære. En gripende bok fra Afrika om en professor som opplever å bli vanæret på flere områder.
3. Jamie Ford: Hotellet på hjørnet av bitter og søt. En søt roman om kjærlighet.
4. Geraldine Brooks: Undrenes år. En dyster og tragisk bok fra pesten på 1600-tallet. Samtidig var den fantastisk godt skrevet og rørte meg dypt.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 19:16   #131
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.809
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Havfruen, Camilla Läckberg. Denne likte jeg godt. Et oppsving i forhold til alle de andre.
2. Snø vil falle over snø som har falt, Levi Henriksen. Første gang jeg leser noe av Levi Henriksen. Likte denne godt.
3. Din til døden, Gunnar Staalesen. Mitt første møte med Varg Veum. Ikke like bra som Harry Hole, men slett ikke så dum denne heller.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 21:11   #132
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Jorun Thørring - Tarantellen. Ny forfatter for meg. Boka var veldig spennende, synes jeg. Må sjekke ut hvor mange andre bøker hun har skrevet.
2. Bjørn Olav Jahr/Olaf Olsvik - Rus og Rolex. En sterk historie der Olsvik forteller åpent og ærlig om sitt rusmisbruk.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 21:20   #133
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.028
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Jim Butcher: Fool Moon. The Dresden files, book 2 (lydbok). Fortsatt .
2. Terry Pratchett: Guards! Guards! (lydbok). Sviktet ikke - jeg gleder meg til å lese mer av guards-serien.
3. Karen Marie Moning: Bloodfever. Denne serien går helt klart i kategorien "a darker shade of råsa", men det passer greit med den mentale kapasiteten for tida. Irriterende blånn hovedperson, helt grei tidtrøyte.
4. Audrey Niffenegger: Mørkets symmetri (lydbok). Skuffet over denne, Den tidsreisendes kvinne var mye bedre.
5. Anonym: Kongepudler (lydbok). Tja, helt greit. Jeg er ikke så veldig interessert i de politiske mekanismene, så dette er sikkert morsommere for de som er det.
6. Jules Verne: Journey to the centre of the earth (lydbok). Her var det mye gåing, gitt.
7. Trude Teige: En hjelpende hånd (lydbok). Temmelig forutsigbart.
8. Jim Butcher: Grave peril. The Dresden files, book 3 (lydbok). Det burde ikke være lov å skrive så spennende bøker! Glad det finnes flere!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 21:46   #134
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.456
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Mål 52 bøker

1. Å elske noe annet - KarinFfossum. Relativt god krim. Lettlest og uventet
2. Drapet på Harriet Krohn- Karin Fossum. Grei nok, men ikke veldig bra
3. Trikken i ditt liv - Yvonne Kuhn. Litt underlig og rar bok, men på mange måter bra
4. Reinsdyr kan fly - ?. Barnesitater/utagn om julenissen. Koselig, men relativt langt mellom de virkelig gullkornene
5. Tingenes århundre - ?. Grei innføring og oversikt over stilarter, epoker mm
6. Hvitvasking - Tom Kristensen. Underholdende lettlest, men ikke uintelligent, krim med greit språk og plott
7. jeg fatter ikke hvordan hun får det til - Allison Pearson. Som alltid utrolig bra. denne leser jeg med jevne mellomrom.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 22:14   #135
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.907
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men føler du ikke dette målet som et press? Jeg hadde blitt stresset og ikke tord å velge lange bøker, og så hadde jeg lest fort-fort og kanskje ikke fått med meg innholdet.

Nei, egentlig ikke. Jeg leser uansett en del på toget, så lange bøker foretrekkes uansett ikke av vekt- og konsentrasjonsgrunner (med mindre forfatteren heter Knausgård, da. Og ja, ting som Shantaram utgår med høye kneløft i alle tilfeller.) Det er ingen krise om det blir 30 bøker et år heller, altså.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 23:02   #136
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.935
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Mitt mål er 104 på 52 uker. Jeg klarte 52 bøker på 52 uker i fjor, så jeg satser på å doble det. Ikke noe gøy med mål man vet man klarer! Jeg liker utfordringen. Dessuten får jeg lest mange bøker, og det er i grunnen hovedmålet mitt, å få lest mange bøker igjen! Leste mye før barn, men har liksom ikke fått lest like mye etter barn! Jeg føler ikke noe press, for det er kun meg som styrer målet! Leser ikke fortere enn at jeg får med meg det jeg vil i bøkene!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 23:59   #137
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.801
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

To bøker i uken? Jeg tror jeg må lese ekstremt sakte, eller noe. Men jeg er nøye på å få med meg handlingen. Før leste jeg nesten bare for å bli ferdig med boka. Nå sørger jeg for å gå tilbake og lese på nytt hvis jeg merker at jeg har falt ut. Sånn for å være sikker på at jeg virkelig har lest boka.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 09:48   #138
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1) Victoria Hishop; Hjemreisen: Veldig bra bok, kanskje ikke like bra som Øya, men likte den veldig godt.
2)Lars Kepler; Paganinikontrakten: Godt å lese krim igjen, og denne var like bra som Hypnotisøren.
3) Cecilia Samartin; Mofongo: Litt tung å komme i gang med, men tok seg bra opp etterhvert. Overraskende slutt for meg.
4) Kate Morton; Den glemte hagen: En fantastisk fin bok, fin balansegang mellom gammel og ny fortid og nåtid. Likte denne veldig godt.
5) Carl Frode Tiller; Innsirkling: Denne likte jeg veldig godt. Begynnelsen av boka var utrolig bra. Synes kanskje den siste delen tapte seg litt, men alt i alt en bok som innfridde forventingene

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 09:53   #139
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.947
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. Noah Gordon: The Physician. Historisk roman om en engelskmann som reiser til Persia for å studere medisin. Jeg leste den for mange år siden og likte den like godt denne gangen. En ordentlig "page turner".
2. Bill Bryson: Shakespeare. Ikke Brysons beste, bærer litt preg av å være et bestillingsverk. Men fremdeles lesverdig.
3. Camilla Läckberg: Isprinsessen. Litt på det jevne.
4. Lois McMaster Bujold: Cryoburn. Den svakeste Miles Vorkosiganboken så langt. Men bare det at det er en ny bok om ham er strålende.
5. Noah Gordon: The Shaman. Veldig frittstående fortsetter av The Physician. God, men ikke så god som den andre.
6. Alexander McCall Smith: The good husband of Zebra Drive.
7. Hanne Vibeke Holst: Thereses tilstand.
8. Alexander McCall Smith: The careful use of compliments.
9. Brandon Sanderson/Robert Jordan: The Towers of Midnight. Trettende bok i Wheel of Time serien. Nå er det bare en igjen og så er det slutt.
10. Alexander McCall Smith: The comfort of saturdays. Jeg liker Isabel Dalhousie.
11. Xiaolu Guo: A Concise Chinese-English Dictionary for Lovers. Fascinerende bok.
12. Frode Grytten: 50/50. Veldig god samling av essays og artikler. Anbefales
13. Connie Willis: Blackout. Jeg går bare og venter på neste bok nå.

Lydbøker
1. Terry Pratchett: Sourcery
2. Rosamunde Pilcher: Snow in April. Suppete bok, men grei bilunderholdning.
3. JRR Tolkien: The Lord of the Rings. Praktfull BBC dramatisering.
4. P G Woodehouse: The adventures of Sally. Ikke særlig spennende eller morsom.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 17:05   #140
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.059
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

JANUAR
Flimmer av Holt. Ja tja, var ikke så værst
Snøstorm og Mandelduft av Camilla Läckberg. Jeg forventa meg myyyyye mer. Kjedelig og forutsigbar
Hypnotisøren av Lars Kepler. Me like.
Flaskepost fra P av Jussi Adler-Olsen. Funnet en ny favorittforfatter tror jeg.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no