Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Liker dere svensk musikk?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-07, 03:05   #121
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker dere svensk musikk?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Dere er så søte når dere skriver på svensk Det blir ikke helt perfekt, men ganske bra.

Søtt? Jeg har mest lyst til å grine når jeg leser svensken i denne tråden jeg...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 03:23   #122
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker dere svensk musikk?

Imperiet har i alle fall en fantastisk nydelig sang: "Märk hur vår skugga"


(Kilde: youtube.com)


Ellers er Magnus Uggla helt fabelaktig -for noen hysterisk morsomme tekster...Illa jag mår illa, när Emilio står och kysser sin Pernilla....

Ulf Lundell med "öppna landskap". Kunne like gjerne vært Sveriges nasjonalsang. Helt nydelig låt med nydelig tekst:

Jag trivs bäst i öppna landskap
nära havet vill jag bo
några månader om året
så att själen kan få ro.
Jag trivs bäst i öppna landskap
där vindarna får fart .
Där lärkorna står högt i skyn
och sjunger underbart.
Där bränner jag mitt brännvin själv
och kryddar med johannesört
och dricker det med välbehag
till sill och hembakt vört.
Jag trivs bäst i öppna landskap
nära havet vill jag bo.

Jag trivs bäst i fred och frihet
för både kropp och själ.
Ingen kommer i min närhet
som stänger in och stjäl.
Jag trivs bäst när dagen bräcker
när fälten fylls av ljus.
När tuppen gal på avstånd
när det är långt till närmsta hus.
Men ändå så pass nära
att en tyst och stilla natt
när man sitter under stjärnorna
kan höra festens skratt.
Jag trivs bäst i fred och frihet
för både kropp och själ.

Jag trivs bäst när havet svallar
och måsarna ger skri.
När stranden fylls av snäckskal
med havsmusik uti.
När det klara och det enkla
får råda som det vill.
När ja är ja och nej är nej
och tvivlet tiger still.
Då binder jag en krans av löv
och lägger den vid närmsta sten
där runor ristats för vår skull
nån gång för länge sen.
Jag trivs bäst när haven svallar
och måsarna ger skri.

Jag trivs bäst i öppna landskap
nära havet vill jag bo.


Og ellers.... fy flate svenskene er flinke med musikk altså.

Eva, Dahlgren, Roxette, Abba, Gyllene Tider, Freestyle, Niclas Strömstedt, Europe,
The Ark, Thomas Ledin osv.osv. osv.....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 03:26   #123
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker dere svensk musikk?

åh, nå begynner jeg å grine her.... Denne filmen og denne sangen....

PS Sista Sommaren er filmen og sangen er med Tone Norum og Tommy Nilsson "Allt som jag känner".....

NYYYYYYYYYYYYYDELIG!!


(Kilde: youtube.com)
=

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 03:36   #124
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker dere svensk musikk?

Jeg er nok fortsatt ørlite grann forelsket i Tommy Nilsson tror jeg... for disse to er jo også bare helt nydelige:

"Ingen kan älska som vi" (fra filmen med samme navn)


(Kilde: youtube.com)
=

"Öppna din dörr"

(Kilde: youtube.com)


for ikke å snakke om "En dag"

(Kilde: youtube.com)
=

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."

Sist redigert av Elin : 30-06-07 kl 03:42.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 08:40   #125
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Liker dere svensk musikk?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Magnus Ugglas sang.


(Kilde: youtube.com)


(I Sverige får de fleste lønn den 25.)

Den sangen er jo helt KUNGE!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 09:29   #126
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.434
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker dere svensk musikk?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg er nok fortsatt ørlite grann forelsket i Tommy Nilsson tror jeg... for disse to er jo også bare helt nydelige:

"Ingen kan älska som vi" (fra filmen med samme navn)


(Kilde: youtube.com)
=

"Öppna din dörr"

(Kilde: youtube.com)


for ikke å snakke om "En dag"

(Kilde: youtube.com)
=

Jeg har aldri vært så stor fan så at jeg har kjøpt noen LP/CD. Men disse sitter langt inne i hjerteroten og gir meg mange flashbacks.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 11:16   #127
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker dere svensk musikk?

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Håkan Hellstrøm, Og en sang med han litt smågale, husker ikke hva han heter men sangen var med på den Svenske "Baren", :synger skingrende på latesomsvensk: "Då fins det ingen som tar en,man e kung kung kung i Baren". Den får fart i alle vorspiel :hvertfall der jeg er litt søplefull og småsjarmerende:

Det er Magnus Uggla - "Kung för en dag" !

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 11:17   #128
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker dere svensk musikk?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Søtt? Jeg har mest lyst til å grine når jeg leser svensken i denne tråden jeg...


Jeg gjør så godt jeg kan.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 14:10   #129
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker dere svensk musikk?

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Den sangen er jo helt KUNGE!!

Jag mår illa er også bra!



(Kilde: youtube.com)

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 14:12   #130
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker dere svensk musikk?

Huff...Får helt spasmer av Magnus Uggla, jeg.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no