Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-16, 10:02   #121
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.935
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Så lenge vi har har hatt barn så har vi laget kalendere. Men jeg vet jammen ikke om jeg gidder i år. Eller kanskje det blir noen triste besteforeldre. Jeg får spørre mamma om det kanskje.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-16, 12:33   #122
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.033
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Tallulah: Dere må definitivt ha en veranda alle legger merke til, og så må du ta bilde og legge ut her.

Anne C: Her tar vi pause fra hjemmelaget pakkekalender etter å ha hatt det hvert år siden eldste var 2. Det var ingen protester og de får velge en kjøpekalender etter eget ønske, så det var rett og slett problemfritt. I tillegg skal jeg adoptere Acinos nissebesøk i år og se hvordan det mottas. Jeg søkte litt rundt og ser at det er en ikke uvanlig skikk i Danmark (Drillenissen) så jeg fant masse idéer jeg skal bruke. Dette vet de selvsagt ingenting om da, ikke mannen heller.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-16, 12:47   #123
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.231
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg har lyst til å lese en bok sammen med ungene i desember. Det må ikke være en julebok, men hele poenget må være at vi leser litt hver dag og blir ferdig til jul. Vi har Julemysteriet av Jostein Gaarder, men den har eldste lest flere ganger. Ungene er 7 og 11 år, og liker det meste. Jeg har lest Pulverheksa for yngste i noen år, men nå er han for stor. Forslag?

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-16, 12:50   #124
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.033
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Tallulah tipset meg om Verdens Fineste Julefortellinger i fjor (?), veldig fin bok som jeg og storebror koste oss med i desember i fjor.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-16, 12:58   #125
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.937
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jeg har lyst til å lese en bok sammen med ungene i desember. Det må ikke være en julebok, men hele poenget må være at vi leser litt hver dag og blir ferdig til jul. Vi har Julemysteriet av Jostein Gaarder, men den har eldste lest flere ganger. Ungene er 7 og 11 år, og liker det meste. Jeg har lest Pulverheksa for yngste i noen år, men nå er han for stor. Forslag?

Gubben og katten og nissemaskinen et kapittel hver dag. Muligens litt barnslig når jeg ser alder, du kan jo se på den.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-16, 13:07   #126
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.868
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jula kommer snart på Ikea. Det er langt mellom gangene jeg finner noe fint der, jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe noe særlig. Men det hører da med. Og så har de noen gang er hatt fine lyslenker og slikt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-16, 15:07   #127
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.764
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jeg har lyst til å lese en bok sammen med ungene i desember. Det må ikke være en julebok, men hele poenget må være at vi leser litt hver dag og blir ferdig til jul. Vi har Julemysteriet av Jostein Gaarder, men den har eldste lest flere ganger. Ungene er 7 og 11 år, og liker det meste. Jeg har lest Pulverheksa for yngste i noen år, men nå er han for stor. Forslag?

"Trofast redder julen" av Roddy Doyle. Ellevill humor!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 05:50   #128
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.381
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jula kommer snart på Ikea.

Måtte inn og sniktitte på julekolleksjonen (som vel kommer i siste halvdel av oktober), og tenker jeg må ha en sånn til samle-juletrepynten min (jeg har samlet en del veldig gammel pynt):
http://www.ikea.com/no/no/images/pro...E584399_S4.JPG

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 09:16   #129
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg har kjøpt fire julegaver.


Er fortsatt i tenkeboksen ang julekalender. Vi har tradisjon på pakkekalender, men å kjøpe 72 små gaver som etter hvert blir liggende å flyte byr meg bittellitt i mot...

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 09:25   #130
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.937
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Vi har julegave til Mellombror i hus og fått Frost kalender til lillesøster.
Også har jeg bestemt å droppe noen gaver.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 09:58   #131
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Fordelen med å ha to hjem er at pakkekalenderne blir halvparten så dyre.
Trenger bare pakker til de dagene de er her. Jeg må jo lage 5 stk så det passer fint at det blir litt billigere.

Nå må jeg bare finne ut hva som skal inni.

Jeg har ikke ungene denne julen, og sambo drar til sin familie så jeg er helt alene. :hulk:
Neida, jeg får nok feire med eksen og ungene, det gjorde jeg i fjor og. Så har jeg og sambo alle barna på nyttårsaften, det blir stas. Vurderer å spørre eksen om å låne ungene noen dager ekstra når jeg er alene hjemme i julen. Skal i hvert fall låne dem 23. desember på kvelden, for da har det alltid vært fast tradisjon at vi ser Polarexpressen og den er uhyre viktig for både meg og barna. Eksen bryr seg ikke så mye om den tradisjonen, så da får jeg heldigvis fortsette med den selv om det ikke er min barneuke.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 10:21   #132
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Måtte inn og sniktitte på julekolleksjonen (som vel kommer i siste halvdel av oktober), og tenker jeg må ha en sånn til samle-juletrepynten min (jeg har samlet en del veldig gammel pynt):
http://www.ikea.com/no/no/images/pro...E584399_S4.JPG

Den vil jeg og ha!

I år blir det pakkekalendere hos oss, for mormor har blitt inspirert. Jeg sa vi kunne fikse halvparten hver. Bestilte mye på ebay. Blir bare til jentene må finne på noe annet til eldste. Hmm. Men vi har ikke pakkekalender hvert år, vi varierer alt etter hva vi føler for.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 10:28   #133
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Måtte inn og sniktitte på julekolleksjonen (som vel kommer i siste halvdel av oktober), og tenker jeg må ha en sånn til samle-juletrepynten min (jeg har samlet en del veldig gammel pynt):
http://www.ikea.com/no/no/images/pro...E584399_S4.JPG

Er det 24 knagger på den? Kunne vært en fin nedtelling til jul med å henge opp en pynt hver dag.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 11:18   #134
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.231
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Er det 24 knagger på den? Kunne vært en fin nedtelling til jul med å henge opp en pynt hver dag.

Ja, jeg måtte telle på bildet, og det er 24 knagger. Perfekt til julekalender!

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 15:12   #135
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.381
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Ja, jeg måtte telle på bildet, og det er 24 knagger. Perfekt til julekalender!

Hah, sannelig! Jeg var lur uten å vite om det.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 15:18   #136
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2016

I år SKAL jeg få kjøpt Star Wars julepynt! Jeg kommer alltid på det i midten av desember og da rekker jeg ikke kjøpe på nett.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 15:23   #137
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.764
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2016

Hvor finner du det da? eBay?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 16:11   #138
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.840
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2016

I dag kjøpte vi to stykk Legokalendere. Det blir pakkekalender i tillegg

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 17:15   #139
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.937
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg kjøpte noe julekalender stæsj på apoteket idag med 50%.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-10-16, 00:29   #140
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.764
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg handlet noen julegaver i København og har også handlet mye kalenderstæsj på eBay.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no