Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-22, 14:09   #121
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er med på Sokkegøy 2022 på facebook. Da kommer det en ny oppskrift hver måned, og gir i det minste litt variasjon. Men der er det ganske mye som strikkes i helt tynt sokkegarn (200 meter pr nøste). Jeg liker slike sokker best, men jeg vet at en del av deltakerne sutrer litt over det.

Takk for tipset, nå er jeg også i gang!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 01-02-22, 14:12   #122
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.973
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg trenger snart en nytt prosjekt, er på siste erme på genseren som jeg teststrikker også ser jeg at jeg må strikke en til hals til de jeg modellstrikker for, ikke helt fornøyd med maskebildet jeg fikk på den første, men det er bare en ettermiddag så er den ferdig tenker jeg.

Men hva skal jeg så strikke tro?
Har hatt opptelling for januar på ferdig strikkede nøster og meter og innser at strikking er livet mitt.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 01-02-22, 14:34   #123
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.336
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Hehe... Har en 7 åring som oppsummerte greit da hun snakket med tante i telefon i helga...
"Mamma strikker på hytta, hjemme og på jobb" (på vakt, når stille, altså)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 01-02-22, 19:20   #124
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Strikker Rauma sjøstjerne. i Inka alpakka.
https://www.raumagarn.no/oppskrifter/312-5-islender-4

Tranquil er ikke aktiv  
Gammel 01-02-22, 21:17   #125
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg trenger snart en nytt prosjekt, er på siste erme på genseren som jeg teststrikker også ser jeg at jeg må strikke en til hals til de jeg modellstrikker for, ikke helt fornøyd med maskebildet jeg fikk på den første, men det er bare en ettermiddag så er den ferdig tenker jeg.

Men hva skal jeg så strikke tro?
Har hatt opptelling for januar på ferdig strikkede nøster og meter og innser at strikking er livet mitt.



Jeg er inne i en fantastisk god strikkeperiode etter lang tids tørke, og det er jammen deilig. Jeg har lyst til å strikke ALT!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 02-02-22, 22:07   #126
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.832
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker en islender til datteren på 22. Hun jobber i barnehage og ønsket seg veldig en slik. Så da trår mor til, selv om jeg egentlig ikke liker å strikke mønster med farger. Får trening ihvertfall, for det er mønster over hele genseren.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv  
Gammel 03-02-22, 10:37   #127
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.887
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Zipper Sweateren min blir såååå fiiiin. Den er til eldstemann.
Fantastisk oppskrift. Jeg har akkurat kommet til under ermene og har samlet til bolen. Ullgarnet jeg strikker med passer supert til pinne 5. Går kjapt. Strikker med en tråd Peruvian Highland Wool.
Tusen takk til den herinne som foreslo det garnet. Mykt og deilig.

Skal strikke en til meg selv også. I hvit eller lyseblå.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 03-02-22, 10:44   #128
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.235
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg skal strikke julestrømper til hele slekta, etter denne oppskriften: https://aftenstrikk.com/products/aftens-julestrompe Tenkte å begynne i helga, jeg har litt igjen på sokk nummer to av Sunday socks, men det får bli møtestrikk.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv  
Gammel 03-02-22, 14:08   #129
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.152
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er straks ferdig med Sunday sweater til lillesøster, den blir ferdig i helgen. Før det strikket jeg en Sunday sweater til meg selv. Den er utrolig god, men jeg synes den ble litt stor og uformelig, og ikke så pen i avfellingen. Den går liksom ut nederst. Hvordan kunne jeg unngått det?
Lillesøster sin er strikket i billigere Drops-garn, men jeg synes nesten den blir penere.

Jeg tror likevel jeg kaster meg over noe nytt fra PetiteKnit. Enten Caramel sweater eller Ingen dikkedarer. Innspill? Jeg må finne et billigere garnalternativ, noen osm har prøvd noe?

Veldig i tvil om størrelsen nå kjenner jeg, strikket large sist og vurderer nesten gå for medium i maskeantall og heller strikke bare lenger.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 03-02-22, 15:25   #130
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.035
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ingen dikkedarer er i hvert fall kjempestor (oversize), så se på målene. Jeg strikker XS nå, og den ser gigantisk ut - men jeg holder på med ermene, så har bare strikket litt nedover bolen så langt. Og den sitter fint over skuldrene, så sannelig om jeg vet.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 03-02-22, 15:45   #131
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.152
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg så på målene på Sunday også, og mener at jeg holder strikkefastheten, men den ble mye større likevel. Egentlig så L ut til å skulle bli for trang .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 03-02-22, 16:09   #132
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.278
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er veldig glad i min ingen dikkedarer. Den er strikket en størrelse mindre enn jeg oftest strikker fordi den er oversized, det er ikke så vakkert på meg, gitt. Jeg velger størrelse ut fra ønsket overvidde. Ingen dikkedarer har fellinger før vrangborden som gjør den nettere, syns jeg.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 03-02-22, 16:18   #133
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Det er litt forskjell i hvor elastisk garn er, Apan. Kanskje det kan forklare saken? Garn som siger litt og hvor det er litt lite sprett i nøstet kan bli vidt etterhvert. Jeg har på meg en genser i tweed nå som har videt seg ganske kraftig ut. Den tar seg inn igjen i vask, men f.eks. plagg i spretten merino (Drops, f.eks.) tar seg inn igjen når jeg tar det av meg.

Vrangbord på mindre pinner hjelper, og litt lenger vrangbord.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 03-02-22, 18:08   #134
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.152
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jeg er veldig glad i min ingen dikkedarer. Den er strikket en størrelse mindre enn jeg oftest strikker fordi den er oversized, det er ikke så vakkert på meg, gitt. Jeg velger størrelse ut fra ønsket overvidde. Ingen dikkedarer har fellinger før vrangborden som gjør den nettere, syns jeg.

Jeg vurderer denne altså, og gjøre den lenger.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 03-02-22, 18:30   #135
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.152
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Bestemte meg for å lese litt i tråden, og ser at mange har strikket Ingen dikkedarer i Double Sunday. Det går ja?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 03-02-22, 18:44   #136
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.152
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Og da lurer jeg på, hvordan skjønner jeg garnmengden i Double Sunday? Blir det tilsvarende løpelengden for Sunday i oppskriften? 15 nøster double Sunday for garn til XL? (skal ikke strikke XL, men regner med å måtte gjøre den en del lenger)

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)

Sist redigert av apan : 03-02-22 kl 19:06.
apan er ikke aktiv  
Gammel 03-02-22, 21:15   #137
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.898
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Bestemte meg for å lese litt i tråden, og ser at mange har strikket Ingen dikkedarer i Double Sunday. Det går ja?

Jeg holder på med Ingen Dikkedarer i Double Sunday nå, etter anbefaling her inne fra. Jeg tror jeg bare regnet om sånn ca løpemeter fra vanlig Sunday til double Sunday. (Det skal sies at jeg er relativt newbie, så det vil vise seg om det er nok. Men hun i kassen trodde det ble riktig mengde).

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 03-02-22, 22:39   #138
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.152
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg holder på med Ingen Dikkedarer i Double Sunday nå, etter anbefaling her inne fra. Jeg tror jeg bare regnet om sånn ca løpemeter fra vanlig Sunday til double Sunday. (Det skal sies at jeg er relativt newbie, så det vil vise seg om det er nok. Men hun i kassen trodde det ble riktig mengde).

Ja. Jeg gjorde en omregning selv. Og så fant jeg noen genseroppskrifter i Double Sunday på nett og sjekket at antallet jeg fikk var i samme sjanger. Så nå har jeg bestilt. Det blir Ingen Dikkedarer i Double Sunday i fargen Havbris. Nå lurer jeg bare på størrelsen. Ut fra målene rundt puppene burde jeg ha 2XL, men det skjer ikke.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 04-02-22, 08:50   #139
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.161
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Sunday og Double Sunday kommer nå i egne petitknit-farger. Den designeren har virkelig slått gjennom.

Men det er ikke noe rart. Jeg synes oppskriftene hennes er utrolig gode, og jeg lærer masse nytt når jeg strikker dem (etter å ha strikket i 40 år).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 04-02-22, 08:53   #140
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.161
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har strikket to par sokker, og kjenner at jeg må over på en genser igjen. Men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken det skal bli.

Kanskje nok en bregnegenser? Denne gangen i mørkebrunt? Jeg har en i rustrød og en i olivengrønn allerede. Jeg bruker dem hele tiden.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no