Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Navn og forventninger til uttale

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-12, 08:48   #121
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.664
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Selv har jeg et navn som burde vært vanskelig å bomme på, hadde det ikke vært for at mange tror jeg har skrevet det feil når jeg skriver det, og at de ikke har hørt riktig når jeg sier det...
Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg som ungdom engang kranglet med en securitas-vakt som mente at postens ID-kort nok hadde stavet navnet mitt feil, og at det ikke egentlig var det jeg het. Og dermed også at jeg ikke kunne stave mitt eget navn... Jeg kranglet også med ei klassevenninne på barneskolen som mente at det "ikke gikk ann å stave det sånn" og at mamma og pappa hadde tatt feil da de valgte navnet.
Jeg har også sendt inn dåpsattest og id-papirer, for så å få tilbake med navnet feilstavet. Men det er blitt så selvsagt for meg at ofte ikke korrigerer det lenger, og irriterer meg heller ikke over det. Men jeg har full forståelse for at andre blir irritert, altså.

Jøss, hva heter du?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 08:49   #122
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.035
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er østlending og for meg er det helt fjernt å skulle si Maarn eller Anners.

Jøss. Er også østlendig og sier Maarn og Anners. Alle andre jeg kjenner gjør også det.

Har selv et navn med ch i seg i stedet for k og må alltid si det når noen skal skrive det ned. Av og til uttaler noen det med sch-lyd, men da kan jeg ikke garantere at jeg reagerer altså.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 08:55   #123
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Selv har jeg et navn som burde vært vanskelig å bomme på, hadde det ikke vært for at mange tror jeg har skrevet det feil når jeg skriver det, og at de ikke har hørt riktig når jeg sier det...
Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg som ungdom engang kranglet med en securitas-vakt som mente at postens ID-kort nok hadde stavet navnet mitt feil, og at det ikke egentlig var det jeg het. Og dermed også at jeg ikke kunne stave mitt eget navn... Jeg kranglet også med ei klassevenninne på barneskolen som mente at det "ikke gikk ann å stave det sånn" og at mamma og pappa hadde tatt feil da de valgte navnet.
Jeg har også sendt inn dåpsattest og id-papirer, for så å få tilbake med navnet feilstavet. Men det er blitt så selvsagt for meg at ofte ikke korrigerer det lenger, og irriterer meg heller ikke over det. Men jeg har full forståelse for at andre blir irritert, altså.

Kjenner jeg er litt nyskjerrig på navnet ditt jeg og. Snupsen har a-endelse på et navn som er veldig vanlig med e-endelse, og så godt som alle sier det med e når de leser det. De leser ikke navnet, men ser ordbildet og sier det automatisk med e. Det er litt irriterende.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 08:58   #124
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Kjenner jeg er litt nyskjerrig på navnet ditt jeg og.

Jeg også, og får lyst til å gjette. Poll med alternativer, takk!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 08:58   #125
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Sønnen min heter Luca. Da han var liten lurte jeg noen ganger på om jeg burde valgt å skrive det med k. For ved flere anledninger ble han kalt Lusa. Altså, når i all verden begynte man å uttale c før s som a?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Divine : 10-08-12 kl 09:05.
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:01   #126
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.896
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg har en Madeleine, som skal uttales Madelen. Det er åpenbart vanskelig for mange, ikke sjelden kalles hun med navnet sitt slik det skrives. Eventuelt Madelein. Jeg syns det er litt rart, for det er da mest vanlig at dette navnet uttales Madelen, ihvertfall her jeg bor.

Når det gjelder sære skrivemåter av "vanlige" navn, pleier jeg som regel å uttale dem på samme måte som de navnene de ligner på. Så får jeg heller korrigeres.

Jeg er en av de som ville kalt henne Madeleine og ikke Madelen før jeg hadde fått korreksjon ja. Madeleine og Madelen er for meg ikke samme navn og jeg klarer ikke skjønne hvordan man kan klare å få Madeleine til å bli Madelen?

Nå har jeg både ei Madeleine og ei Madelen i familien og de uttaler det forskjellig - Madeleine (de uttaler uten siste e men ellers alle bokstavene) og Madelen. Sikkert derfor jeg tenker at de er to forskjellige navn. Sånn at du ikke tenker at alle som uttaler navnet til datteren feil gjør det med vrang vilje altså.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:05   #127
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Jeg er en av de som ville kalt henne Madeleine og ikke Madelen før jeg hadde fått korreksjon ja. Madeleine og Madelen er for meg ikke samme navn og jeg klarer ikke skjønne hvordan man kan klare å få Madeleine til å bli Madelen?

Madeleine uttales jo 'madelen' det er jo et fransk navn.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:25   #128
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.896
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Madeleine uttales jo 'madelen' det er jo et fransk navn.

Så Madelen er en fornorsket utgave av Madeleine? Jeg kommer fortsatt til å si Madeleine før jeg får korreks siden jeg vet om folk som faktisk heter Madeleine som ikke uttales Madelen. Kan det være lokale forskjeller? Det er familien i Bergen som har Madeleine jenta. Mens hun fra Troms heter Madelen (og skriver det slik).

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:26   #129
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Madeleine uttales jo 'madelen' det er jo et fransk navn.

Å, jeg trodde det var svensk.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:30   #130
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Jeg har bodd i Nord-Norge og i Oslo, og har aldri hørt om noen som heter Madeleine uttalt som det skrives.

Ellers bor jeg i et område i Oslo der folk heter veldig mye forskjellig, stavet utfra uttaleregler fra veldig mange forskjellige språk, så for meg er det å spørre om både uttale og skrivemåte en fullstendig dagligdags ting. Har i grunnen aldri tenkt på om jeg fornærmer noen med verken det ene eller det andre spørsmålet.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05

Sist redigert av Karima : 10-08-12 kl 09:36.
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:33   #131
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

De jeg vet om som heter Madeleine uttaler det Madelen. Jeg har aldri hørt noen uttale det som det skrives, og jeg har heller aldri sett det skrevet Madelen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:33   #132
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Hvis noen kaller barnet sitt Chamilla, så sier jeg Chamilla. Vil de at jeg skal kalle henne noe annet, må de skifte navn.
Unntak: Når elever som heter Chamilla insisterer på å bli kalt Camilla, da bare nikker jeg og sier OK. Det er tross alt ikke deres feil at foreldrene er teite. : provoserer:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:36   #133
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvis noen kaller barnet sitt Chamilla, så sier jeg Chamilla. Vil de at jeg skal kalle henne noe annet, må de skifte navn.
Unntak: Når elever som heter Chamilla insisterer på å bli kalt Camilla, da bare nikker jeg og sier OK. Det er tross alt ikke deres feil at foreldrene er teite. : provoserer:

Jeg vil ikke insistere på å kalle noen Chamilla, som sier at de heter Camilla, men hvis jeg ikke vet bedre, antar jeg at de heter Chamilla.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:38   #134
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

De jeg vet om som heter Madeleine uttaler det Madelen. Jeg har aldri hørt noen uttale det som det skrives, og jeg har heller aldri sett det skrevet Madelen.

Det er ikke en uvanlig stavemåte i Norge.

Sitat:

Du søkte på kvinnenavnet: Madelen
Det er 1540 kvinner som har Madelen som første fornavn.
Det er 1374 kvinner som har Madelen som eneste fornavn.

Sitat:

Du søkte på kvinnenavnet: Madeleine
Det er 1827 kvinner som har Madeleine som første fornavn.
Det er 1505 kvinner som har Madeleine som eneste fornavn.

Jeg uttaler for øvrig også begge former for Madelen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:50   #135
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.430
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Navn som som f.eks begynner med Chris- uttales jo som Kris- så jeg ville automatisk tenkt at Chamilla er Kamilla.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:51   #136
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.100
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Og "Karlotte" for Charlotte også da eller?

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:52   #137
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Navn som som f.eks begynner med Chris- uttales jo som Kris- så jeg ville automatisk tenkt at Chamilla er Kamilla.

Bokstavkombinasjonen "Cha" uttales Sj.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:52   #138
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.191
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Navn som som f.eks begynner med Chris- uttales jo som Kris- så jeg ville automatisk tenkt at Chamilla er Kamilla.

Men Cha- uttales ikke vanligvis Ka- - jfr. for eksempel Charlotte, champagne, Charles og Chablis.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:53   #139
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Og "Karlotte" for Charlotte også da eller?

Nettopp.

Charlotte uttales Sjarlotte, og Chatrine uttales Sjatrine. Enkelt og greit.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:54   #140
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.430
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Hehe, der sa du noe. Charlotte er Sjalotte.

Hmm, da har jeg lært noe nytt i dag også. Ch + vokal får sj-lyd mens ch + konsonant uttales k når det er først i ordet?

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)

Sist redigert av Fersken : 10-08-12 kl 09:57. Årsak: u og o og stavning
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no