|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1341 |
|
Fortynnet
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Et kjæresteforhold er jo et klart overgrep når den ene er 13-15 og den andre femti. Det gjør ikke saken penere at det er en som utgir seg for å være en omsorgsperson for en jente med problemer. |
|
|
|
|
#1343 |
|
etterpåklokest
|
Det er jo derfor jeg spør. |
|
|
|
|
#1344 |
|
villende
|
Jeg mener jo at det er et overgrep. Men det i seg selv er ikke nødvendigvis et bevis for at de har hatt samleie (selv om jeg syns det virker temmelig åpenbart at hennes historie er sann, basert på det jeg har lest om det som er lagt frem i retten.) |
|
|
|
|
#1345 |
|
etterpåklokest
|
Men det kan vel være overgrep uten samleie? |
|
|
|
|
#1346 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeMen teknisk sett er han tiltalt for "seksuell omgang" og det er vel samleie, ikkje "bare" overgrep. Det var bakgrunnen for mitt spørsmål, kan ein dømmast for noko anna enn det ein er tiltalt for, reint teknisk? Eller kan vi risikere at han blir frikjent fordi tiltalen er "for grov"? |
|
|
|
|
#1347 |
|
villende
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHan et tiltalt for seksuell omgang med jenta. Straffeloven bruker så vidt jeg husker ikke begrepet "overgrep". Jeg har ikke klart å finne ut hvilken bestemmelse han er tiltalt for å ha overtrådt (men jeg har ikke lett så veldig hardt, altså). |
|
|
|
|
#1348 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Retten skal bare vurdere det han er tiltalt for.
|
|
#1350 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeIfølge en artikkel fra tv2.no, er han tiltalt etter straffelovens paragrafer 195 og 196. Og tiltalen kan ikke endres underveis.
|
|
#1352 |
|
Klar
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHvor lang tid tar det før dommen faller? Jeg har sittet som meddommer i lagmannsretten, og der tok det over en måned før vi offentliggjorde dommen. Lenge å vente for dem saken omhandler. |
|
|
|
|
#1353 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
To uker etter avsluttende prosedyrer, leste jeg i går.
|
|
#1354 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet går da bare ikke an at de to ikke hadde et forhold, når hun skriver: «Du som er kjæresten min fortjener mer gull» og han svarer: «Kjempejente i gull».
|
|
|
#1355 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg liker aktor. |
|
|
|
|
#1356 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeEg og likar aktor. Eg kan ingenting om slikt, men det som vert skrive på tv2 no, er overbevisende.
|
|
|
#1357 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeAktor har lagt ned påstand om 4 års fengsel ifølge Aftenposten. |
|
|
|
|
#1358 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHar han brent dobbeltsenga si?? Har det vore omtalt før?
Sitat henta her.
|
|
#1359 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJa, det har vært omtalt mange ganger. Øygard og kona påsto at sengen minnet dem om den forferdelige beskyldningen, men alvorlig talt, om de er grunnløse, burde det ikke være noe problem?
|
|
|
#1360 |
|
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg lar meg stadig fascinere over argumentet om at det ikke blir referert direkte til samleier i skype- og sms'ene. |
|
|
![]() |
|
|