Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-12, 22:08   #1341
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Men vil ikke bevis på et kjæresteforhold mellom en trettenåring og en voksen mann være et bevis på overgrep? Hva annet kan man kalle det?

Et kjæresteforhold er jo et klart overgrep når den ene er 13-15 og den andre femti. Det gjør ikke saken penere at det er en som utgir seg for å være en omsorgsperson for en jente med problemer.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 31-10-12, 22:09   #1342
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner jeg er fullstendig enig med Filifjonka her.

Gammel 31-10-12, 22:10   #1343
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Et kjæresteforhold er jo et klart overgrep når den ene er 13-15 og den andre femti. Det gjør ikke saken penere at det er en som utgir seg for å være en omsorgsperson for en jente med problemer.

Det er jo derfor jeg spør.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 31-10-12, 22:16   #1344
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Men vil ikke bevis på et kjæresteforhold mellom en trettenåring og en voksen mann være et bevis på overgrep? Hva annet kan man kalle det?

Jeg mener jo at det er et overgrep. Men det i seg selv er ikke nødvendigvis et bevis for at de har hatt samleie (selv om jeg syns det virker temmelig åpenbart at hennes historie er sann, basert på det jeg har lest om det som er lagt frem i retten.)

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 31-10-12, 22:17   #1345
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg mener jo at det er et overgrep. Men det i seg selv er ikke nødvendigvis et bevis for at de har hatt samleie (selv om jeg syns det virker temmelig åpenbart at hennes historie er sann, basert på det jeg har lest om det som er lagt frem i retten.)

Men det kan vel være overgrep uten samleie?

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 31-10-12, 22:26   #1346
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men teknisk sett er han tiltalt for "seksuell omgang" og det er vel samleie, ikkje "bare" overgrep. Det var bakgrunnen for mitt spørsmål, kan ein dømmast for noko anna enn det ein er tiltalt for, reint teknisk? Eller kan vi risikere at han blir frikjent fordi tiltalen er "for grov"?

nokon er ikke aktiv  
Gammel 31-10-12, 22:47   #1347
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han et tiltalt for seksuell omgang med jenta. Straffeloven bruker så vidt jeg husker ikke begrepet "overgrep". Jeg har ikke klart å finne ut hvilken bestemmelse han er tiltalt for å ha overtrådt (men jeg har ikke lett så veldig hardt, altså).

Det prosessuelle må nesten noen andre svare på. Jeg er rett og slett for forkjølet til å orke å slå opp akkurat nå. :mancold:

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 31-10-12, 22:48   #1348
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Men teknisk sett er han tiltalt for "seksuell omgang" og det er vel samleie, ikkje "bare" overgrep. Det var bakgrunnen for mitt spørsmål, kan ein dømmast for noko anna enn det ein er tiltalt for, reint teknisk? Eller kan vi risikere at han blir frikjent fordi tiltalen er "for grov"?

Retten skal bare vurdere det han er tiltalt for.

Gammel 31-10-12, 22:58   #1349
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Men det er mulig tiltalen kan endres før saken er tatt opp til doms.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 00:38   #1350
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Ifølge en artikkel fra tv2.no, er han tiltalt etter straffelovens paragrafer 195 og 196. Og tiltalen kan ikke endres underveis.

Gammel 01-11-12, 10:02   #1351
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Da tenker jeg at aktoratet er temmelig sikre på at det de har holder til domfellelse, hvis ikke hadde de som lagt inn en subsidiær påstand.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 10:12   #1352
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Hvor lang tid tar det før dommen faller? Jeg har sittet som meddommer i lagmannsretten, og der tok det over en måned før vi offentliggjorde dommen. Lenge å vente for dem saken omhandler.

Hvis ordføreren frikjennes, kan da aktoratet anke saken til høyesterett med endret tiltale, eller er det løpet kjørt?

Timar er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 10:31   #1353
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Hvor lang tid tar det før dommen faller? Jeg har sittet som meddommer i lagmannsretten, og der tok det over en måned før vi offentliggjorde dommen. Lenge å vente for dem saken omhandler.

To uker etter avsluttende prosedyrer, leste jeg i går.

Gammel 01-11-12, 12:52   #1354
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går da bare ikke an at de to ikke hadde et forhold, når hun skriver: «Du som er kjæresten min fortjener mer gull» og han svarer: «Kjempejente i gull».

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 13:12   #1355
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Jeg liker aktor.

teamor er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 13:34   #1356
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Eg og likar aktor. Eg kan ingenting om slikt, men det som vert skrive på tv2 no, er overbevisende.

Gammel 01-11-12, 13:48   #1357
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Aktor har lagt ned påstand om 4 års fengsel ifølge Aftenposten.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 15:46   #1358
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har han brent dobbeltsenga si?? Har det vore omtalt før?

Sitat:

– Det er åpenbart at det ikke er funnet DNA-spor fra Øygard i de aktuelle sengene. Blant annet dobbeltsenga. Spørsmålet er vel hvorfor tiltalte har brent opp rubb og stubb av disse sengene, poengterte statsadvokaten.

Sitat henta her.

Det er ikkje direkte vanlig å BRENNE senga si. Og i alle fall ikkje med mindre ein er engstelig.

Gammel 01-11-12, 15:48   #1359
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det har vært omtalt mange ganger. Øygard og kona påsto at sengen minnet dem om den forferdelige beskyldningen, men alvorlig talt, om de er grunnløse, burde det ikke være noe problem?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 15:49   #1360
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lar meg stadig fascinere over argumentet om at det ikke blir referert direkte til samleier i skype- og sms'ene.

Pleier folk flest å referere direkte til samleier/penetrering i tekstmeldingene de sender hverandre, altså?

Maverick er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.