|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1262 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Det tenkte jeg og. Tviler på at hun får noen nye kunder med det første.
|
|
#1263 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg trodde ikke det var tradisjon for karaktervitner i norske rettsaker. Jeg trodde det var slik her i landet at kun folk som kunne belyse saken noen er tiltalt for, skulle kalles inn.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#1264 |
|
Helt konge
|
Det er utrolig hva man kan få sagt i en rettsak om man bare er litt frampå og svarer litt rundt spørsmålene som man får. :erfart: |
|
|
|
|
#1265 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
I straffesaker vet jeg ikke, men i barnevernsaker er det i hvert fall utbredt med vitner som er der utelukkende for å fortelle for en hyggelig fyr far er e.l. Gjerne uten å ha møtt ungen(e).
|
|
#1266 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Støttesenteret er forbanna. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10055379 |
|
|
|
|
#1267 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeSMS: jeg elsker deg og bare deg.
|
|
#1268 |
|
Nek er allrighte dyr
Det kan jeg godt tenke meg de er.
|
|
#1269 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Det betyr "Har du husket aa kjoepe melk og gaa paa do foer kvelden?"
|
|
|
#1270 |
|
Fortynnet
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg syns det er rart at ikke Stoltenberg skal vitne for å avklare hvorvidt han sa at han skulle sitte ved siden av jenta på middagen, som Øygard skrev i minst en SMS. Statsministeren har vel sagt at han ikke visste noe om at Øygard skulle ha med seg noen andre enn kona, men dette burde jo også komme fram i retten som enda en ting Øygard juger om. |
|
|
|
|
#1271 |
|
Fortynnet
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg syns det GD skriver her er interessant. |
|
|
|
|
#1272 |
|
Nek er allrighte dyr
|
|
#1273 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeVeldig interessant, Filifjonka. Til nå virker det som tiltaltes naive og dumsnille side er det som får fokus i retten. Jeg nekter å tro at dette er svært framtredende egenskaper han har, det kan ikke være forenelig med å sitte som ordfører i 16 år. Jeg håper det perspektivet GD har skrevet om blir belyst i retten. |
|
|
|
|
#1274 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeVi må jo også huske at en del av drøyere private ting er ikke rapportert videre fra media. De som sitter i retten vet en god del mer av det store bildet enn oss.
|
|
#1275 |
|
|
Ja, det er det som er det største problemet med denne typen rapportering fra rettsaker, vi som sitter utenfor risikerer å få et helt feilaktig bilde.
|
|
|
#1276 |
|
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg trodde ikke det var lovlig å påvirke vitner heller, men det er visst helt ok å ringe etter at de har vitnet og påpeke at de husker feil. |
|
|
|
|
#1277 |
|
Aktiv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Han var ikke sikker da han var tilbake heller. |
|
|
|
|
#1278 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet begynner å ane meg at hvis dette ender med dom så blir det anke også kommer man dit at ingen noensinne vet hva som er sannheten annet enn de to involverte. Saken er skikkelig uggen. Jeg hadde så inderlig håpet på noen bevis for enten det ene eller det andre, noen bevis som ryddet unna enhver tvil. Jeg vet hvem jeg tror forteller sannheten, men det hjelper jo ikke. |
|
|
|
|
#1279 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er jo utrolig sjelden at det finnes håndfaste ugjendrivelige bevis i slike saker.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#1280 |
|
fri
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er også ganske ille at de nå tydeligvis innser at de burde ha fengslet ham tidlig, slik at han og kona ikke fikk samkjørt forklaringene sine. |
|
|
![]() |
|
|