Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-12, 21:30   #1261
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Ikke akkurat god PR for firmaet hun er ansatt i.

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 25-10-12, 21:31   #1262
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Ikke akkurat god PR for firmaet hun er ansatt i.

Det tenkte jeg og. Tviler på at hun får noen nye kunder med det første.

Gammel 25-10-12, 21:32   #1263
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde ikke det var tradisjon for karaktervitner i norske rettsaker. Jeg trodde det var slik her i landet at kun folk som kunne belyse saken noen er tiltalt for, skulle kalles inn.
Er dette ny praksis, eller har det vært vanlig lenge? Jeg er ikke akkurat vel bevandret i norsk rettspraksis.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 25-10-12, 21:32   #1264
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og hvorfor i alle dager får en kommunikasjonsleder lov til å stå i en rettsal og leke sakkyndigvitne på incest?!

Det er utrolig hva man kan få sagt i en rettsak om man bare er litt frampå og svarer litt rundt spørsmålene som man får. :erfart:

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 25-10-12, 21:34   #1265
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Er dette ny praksis, eller har det vært vanlig lenge? Jeg er ikke akkurat vel bevandret i norsk rettspraksis.

I straffesaker vet jeg ikke, men i barnevernsaker er det i hvert fall utbredt med vitner som er der utelukkende for å fortelle for en hyggelig fyr far er e.l. Gjerne uten å ha møtt ungen(e).

Gammel 25-10-12, 21:59   #1266
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det lurte jeg også på.

Og hvorfor i alle dager får en kommunikasjonsleder lov til å stå i en rettsal og leke sakkyndigvitne på incest?!

Støttesenteret er forbanna. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10055379

Frost er ikke aktiv  
Gammel 25-10-12, 23:02   #1267
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

SMS: jeg elsker deg og bare deg.
Er dette også Vågådialekt for et eller annet? Betyr det kanskje bare at jeg liker deg...

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 25-10-12, 23:04   #1268
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Støttesenteret er forbanna. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10055379

Det kan jeg godt tenke meg de er.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 25-10-12, 23:08   #1269
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

SMS: jeg elsker deg og bare deg.
Er dette også Vågådialekt for et eller annet? Betyr det kanskje bare at jeg liker deg...

Det betyr "Har du husket aa kjoepe melk og gaa paa do foer kvelden?"

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv  
Gammel 26-10-12, 08:56   #1270
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er rart at ikke Stoltenberg skal vitne for å avklare hvorvidt han sa at han skulle sitte ved siden av jenta på middagen, som Øygard skrev i minst en SMS. Statsministeren har vel sagt at han ikke visste noe om at Øygard skulle ha med seg noen andre enn kona, men dette burde jo også komme fram i retten som enda en ting Øygard juger om.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 26-10-12, 09:18   #1271
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det GD skriver her er interessant.

"Nå har retten til fulle lyttet til beskrivelser av jentas situasjon og tiltaltes sosiale omsorg. Rettens aktører skal ta stilling til hva dette eventuelt har å si for den alvorlige tiltalen. Partene leter etter relevans i saken. Ettersom Rune Øygard har omtalt seg om ordfører 365 d/24 t altså på fulltid, hvorfor er ikke karaktertrekk fra Rune Øygards politiske virke forsøkt belyst som relevant i saken? Til beste for ham eller til ugunst for ham, avhengig av hva som vektlegges.

Elisabeth Hartman har vært Vågå kommunes rådgiver og også Rune Øygards rådgiver. Hun vitner i dag. Som enhver ordfører har også Øygard arbeidet samvittighetsfullt for sin kommune. Men enhver ordfører har sitt sett av virkemidler å spille med. Inkludert metoder og systematikk i omgang med medspillere og motspillere. Trekk fra dette har også denne saken vist å romme utenfor rettssalen. Om aktor ikke i tilstrekkelig grad makter å tegne et slikt bilde som relevant for å underbygge fornærmedes autoritet, kan tiltalepunktet bli svekket."

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 26-10-12, 09:56   #1272
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Det betyr "Har du husket aa kjoepe melk og gaa paa do foer kvelden?"

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 26-10-12, 10:01   #1273
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Veldig interessant, Filifjonka. Til nå virker det som tiltaltes naive og dumsnille side er det som får fokus i retten. Jeg nekter å tro at dette er svært framtredende egenskaper han har, det kan ikke være forenelig med å sitte som ordfører i 16 år. Jeg håper det perspektivet GD har skrevet om blir belyst i retten.

skyfri er ikke aktiv  
Gammel 26-10-12, 15:35   #1274
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Vi må jo også huske at en del av drøyere private ting er ikke rapportert videre fra media. De som sitter i retten vet en god del mer av det store bildet enn oss.

Gammel 26-10-12, 15:39   #1275
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Vi må jo også huske at en del av drøyere private ting er ikke rapportert videre fra media. De som sitter i retten vet en god del mer av det store bildet enn oss.

Ja, det er det som er det største problemet med denne typen rapportering fra rettsaker, vi som sitter utenfor risikerer å få et helt feilaktig bilde.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 26-10-12, 16:05   #1276
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg trodde ikke det var tradisjon for karaktervitner i norske rettsaker. Jeg trodde det var slik her i landet at kun folk som kunne belyse saken noen er tiltalt for, skulle kalles inn.

Jeg trodde ikke det var lovlig å påvirke vitner heller, men det er visst helt ok å ringe etter at de har vitnet og påpeke at de husker feil.
Det er ganske utrolig at saken har versert i over 1 år, men først da han blir "minnet på det" husker han den riktige datoen.

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 26-10-12, 16:09   #1277
Honey
Aktiv

Honey imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Jeg trodde ikke det var lovlig å påvirke vitner heller, men det er visst helt ok å ringe etter at de har vitnet og påpeke at de husker feil.
Det er ganske utrolig at saken har versert i over 1 år, men først da han blir "minnet på det" husker han den riktige datoen.

Han var ikke sikker da han var tilbake heller.

Honey er ikke aktiv  
Gammel 29-10-12, 18:50   #1278
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Det begynner å ane meg at hvis dette ender med dom så blir det anke også kommer man dit at ingen noensinne vet hva som er sannheten annet enn de to involverte. Saken er skikkelig uggen. Jeg hadde så inderlig håpet på noen bevis for enten det ene eller det andre, noen bevis som ryddet unna enhver tvil. Jeg vet hvem jeg tror forteller sannheten, men det hjelper jo ikke.

banana er ikke aktiv  
Gammel 29-10-12, 19:12   #1279
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo utrolig sjelden at det finnes håndfaste ugjendrivelige bevis i slike saker.

Indisiene er jo ganske overveldende, da.

Og anke kommer han jo til å gjøre uansett.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 29-10-12, 19:14   #1280
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er også ganske ille at de nå tydeligvis innser at de burde ha fengslet ham tidlig, slik at han og kona ikke fikk samkjørt forklaringene sine.
http://www.dagbladet.no/2012/10/29/n...ssak/24087930/

LaBanga er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:36.