|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
|
|
#3 |
|
By the Sea
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Blåbær:
|
|
#4 |
|
ctrl+z
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Det er jo helt uforståelig. Jeg har snakket litt med ei som var der og som så bestekompisen bli skutt i hodet. Det sier seg selv at en slik opplevelse som 16-åring sitter i. En ting er å overleve, en annen ting er å leve videre. Det er så hinsides all fatteevne at en person ville så mange andre så mye vondt.
|
|
#5 |
|
Tankefull
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Nei, har prøvd å forstå jeg også Zoe. Jeg har lest, jeg har tenkt og tenkt, men jeg greier ikke. Finner trøst i at denne personens tanker og handlinger ligger så langt unna mine at jeg ikke greier å relatere meg til det i det hele tatt.
|
|
#6 |
|
guru advisor
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Sjokkerende kronikk av dansk prest. Som samtidig er journalist.
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg leste akkurat en artikkel i VG om hvilken formidabel innsats Ringerike sykehus gjorde 22. juli. Jeg er imponert og rørt. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10089255
|
|
#10 |
|
Ekvilist
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Det ble tårer og snufsing av den artikkelen her også, kokos. Tenk hvilket apparat som ble satt i sving, med kirurger med blålys og massiv mobilisering av personale. Fantastisk.
|
|
#11 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg satt utenfor under begravelsen av Marianne Sandvik i Stavanger Domkirke i dag. Det var sterkt, og alt ble enda mer virkelig. Synet av foreldrene og søsknene som kom gråtende ut av kirken kommer jeg aldri til å glemme.
|
|
|
#12 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg gråt også av artikkelen fra Ringerike sykehus. Jeg har på en måte fått det akutte på litt avstand de siste dagene, går ikke med gråten i halsen mer (selv om jeg tenker på det som skjedde hele tida, bare på en annen måte enn i starten). Da jeg leste artikkelen kom den følelsen jeg hadde da jeg våknet til sjokktallene lørdag morgen tilbake.
|
|
#13 |
|
By the Sea
|
Ja, dette sitter hardt i. Selv hadde jeg mareritt om skytingen på Utøya natt til i går, og jeg sover fremdeles urolig og våkner stadig av mareritt.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 05-08-11 kl 16:35. |
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg såg TV2 sin intervju med Eskil Pedersen og tre andre AUF ledere i går. Det er sterke fortellinger og det blir enda mer virkelig. Hva de har vært gjennom og de følelsene de sitter igjen med, lettelse, glede, dårlig samvittighet for å være en av de som overlevde. Tenk den følelsen, at overleve og så har du dårlig samvittighet for det. |
|
|
|
|
#15 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Ja, det var sterke historier. Spørs om ikke posttraumatiske stress-lidelser også vil være en del av bildet etterhvert.
|
|
#16 |
|
Off the map.
|
Det gjorde sterkt inntrykk på meg også. Særlig med tanke på at det er omlag 500 sånne historier, 500 livredde ungdommer. Jeg hadde fått det litt på avstand på et vis, men i går ble jeg liggende og kverne på dette i stedet for å få sove. Jeg kan godt tenke meg at dette er opplevelser det er vanskelig å komme seg videre fra. Og så hadde jeg ikke tenkt over det at de ikke skjønte hva som skjedde, at de ikke stolte på det ekte politiet eller på ambulansepersonell. Sterkt.
|
|
#17 |
|
Peppy!
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg har lest litt om Scandinavian Star-ulykken, som nå ligger mer enn 20 år tilbake i tid. Det fortelles der at det er vondt at et par-tre år etter en katastrofe så stor, og som rystet hele landet, så begynner folk å glemme. Foreldre som mistet sine barn ble på en måte erklært ferdig sørget, og det føltes som å miste støtten fra samfunnet. Det gikk innpå meg. Jeg vet ikke hvordan vi kan gjøre det annerledes for terrorofrene, men jeg ønsker i hvert fall å være klar over det, at de trenger vår støtte og medfølelse for alltid. Ikke bare det neste året. |
|
|
|
|
#18 |
|
har tatt seg sammen
|
Dette har jeg også tenkt på.
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg jobber sammen med en som overlevde Scandinavia Star. H*n er 50% uføretrygdet da den ulykken fortsatt preger h*n sterkt psykisk og fysisk og særlig søvnen. |
|
|
|
|
#20 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Det blir nok veldig mange som vil ha problemer i veldig mange år etter Utøya også, og noen vil sikkert ha problemer resten av livet. Forferdelig. Jeg så også intervjuet i går med de fire AUF-lederene og drømte ikke godt i natt etterpå. Tenkt på hvordan de har det de som faktisk har vært i marerittet? Helt utenkelig. |
|
|
![]() |
|
|