Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-22, 01:11   #1201
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg er lett brakkesjuk hos svigers, og gleder meg til å komme hjem i morgen, selv om det har vært avslappende og koselige dager. Neste år vil jeg insistere på en dag mer hjemme før vi drar hit.

Men koselig har det vært, og godt at det er en hel søndag hjemme før jobb.

Gammel 01-01-22, 12:18   #1202
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Julen er kastet på dør og oppsummerer med at det har vært en fin og fredelig jul sammen med de 3 jeg er mest glad i hele verden. Jeg er mer et romjulsmenneske enn et julemenneske gitt.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 01-01-22, 12:29   #1203
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Skal rydde julen ut i dag. Hatt en fin, stille jul.

Gammel 01-01-22, 12:48   #1204
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Her blir julen værende en uke til. Etter at julebesøket vårt reiste på mandag har vi hatt noen rolige og fine romjulsdager med mye god mat, godteri og mange timer brettspill. I dag får vi middagsbesøk, det blir veldig hyggelig. Som alltid på denne tiden er det litt vemodig at hverdagen snart er tilbake og julestemningen på vei ut, men sånn er det bare.

Gammel 01-01-22, 12:54   #1205
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Det som gjenstår er å huske og finne, Lyppa. Anbefaler å sette på pakkelapper, og ikke basere seg på at man selvfølgelig husker hva som er hva.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 01-01-22, 12:54   #1206
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Julen blir værende til langt uti januar, vi pynter ikke treet før lillejulaften. Gjester i morgen, syvende dagen med gjest(er) til middag, så godt med en pause fra vertinnerollen i dag. Finne ei venninne å gå tur med tenker jeg!

Gammel 01-01-22, 13:17   #1207
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jula rydda jeg bort på tirsdag/onsdag.
Jeg manglet julefølelsen fullstendig denne julen og tanken på å ha det oppe til neste helg gjorde meg uvel.
Men pynten min kommer opp i starten av desember da.

Imponert over at du har fått unna så mange gaver allerede, Lyppa!

Gammel 01-01-22, 13:45   #1208
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jula forblir ei uke til her også, det er jul enda.

Tar den ned neste helg. Vi pyntet lille julaften og pleiet ta der ned helgs mellom 13. Og 20.dag jul. Netr helg passer fint.

Jeg har en del tanker om julepynt - julegaver. Mumi-jjlekuler og litt annet som skal innkjøps nå på julesalg.

Gammel 01-01-22, 13:56   #1209
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Poff-jula er plukket ned her!
Alt føles så åpent og rent

Men, for en deilig jul vi har hatt, så takknemmelig for vår lille familie og tiden vi har hatt sammen i jula.

Niobe, det høres veldig koselig ut. Glad på deres vegne.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 01-01-22, 13:57   #1210
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har heller ingen hast med å fjerne jula, koselig om det får stå litt til. Regner med vi hiver ut treet neste helg.

Gammel 01-01-22, 14:08   #1211
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Det som gjenstår er å huske og finne, Lyppa. Anbefaler å sette på pakkelapper, og ikke basere seg på at man selvfølgelig husker hva som er hva.

Har lagd skjema som er lagret på skrivebordet på pcn
Skal skrive på lappene ferdig

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 01-01-22, 14:10   #1212
Lyppa

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker å starte et nytt år med et nytt frisk pust, så her har juletreet flyttet ut i dag. Julepynten forsvinner i løpet av kvelden, også skal det vaskes her i morgen.

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 01-01-22, 14:23   #1213
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Skal rydde julen ut i dag. Hatt en fin, stille jul.

Nydelig var det. Utelysene får henge litt til, i alle fall de fleste.

Gammel 01-01-22, 16:19   #1214
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vurderer å reise på hytta neste helg, så da kan det hende jula ryker i morgen. Jeg skal ha hjemmekontor fra mandag, og er usikker på om jeg skal ha jul på kontoret eller ikke. Muligens plukker jeg ned treet og lar stjerner og diverse pynt stå litt til.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 01-01-22, 16:46   #1215
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Her ble jula fjernet i går. Jeg synes det er helt greit- nå ser jeg fremover mot vår.

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 01-01-22, 16:57   #1216
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jula forsvinner neste helg. Tenkte den kunne få stå oppe til eldste drar på folkehøgskolen igjen. Men den kunne gjerne blitt borte i dag for min del.

Denne jula har vært veldig stille og rolig. Vi fire pluss hund var fire dager i en leilighet på fjellet, et sted vi har vært flere ganger før. Da står gutta på slalåm på julaften, og vi tar alt helt med ro. Jeg elsker å være der. Ellers var vi hos pappa alle sammen på det som skulle vært 73 års dagen til mamma. Vi hadde en fin ettermiddag der med hele familien.

Og det er alt som har skjedd. Jeg har hatt flere dager hvor jeg ikke har tenkt på noe jobb i det hele tatt, og det har vært utrolig digg.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 01-01-22, 17:23   #1217
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker vi tar ned jula i morgen – og knuser det overdådige pepperkakehuset, ikke minst!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 01-01-22, 18:05   #1218
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Pepperkakehuset vårt pleier vi knuse 31.12

Der glemte vi fakrisk, men det ordnet det selv så i dag skøa vi bare spise havariet.

Jeg leste om å montere med smørbukk. Ejg smeltet smørbukk og monterte huset, det gikk fint det. Mne utover romjula ble det mer og mer skakt. Det at som om bakveggen gled unna. Og Jepp. Sannelig. I går ga den helt etter... Så ikke noe knusing her, bare spising. Og ikke smørbukk til montering neste jul.

Gammel 01-01-22, 18:09   #1219
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi knuser det på bursdagen min, så vi må vente 10 dager til.

Gammel 02-01-22, 11:15   #1220
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sånn. Nå skal julen hives ut. Kjeeedelig oppgave men gleder meg til det er gjort. Det er bare ikke jul etter nyttår!

liefje er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.