Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-12, 11:06   #1181
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes det er helt irrelevant om han har hatt voksne elskerinner. Det hverken beviser eller motbeviser noenting i denne saken, og jeg håper virkelig at de har andre grunner til å sette dem i vitneboksen.

Det sier vel noe om karakteren hans på lik linje med karaktervitnene som sier at jenta er laus. Det er jo tydeligvis ikke irrelevant at de prøver å sverte henne, så det er jo mulig de leker samme leken andre veien også.

Gammel 23-10-12, 12:24   #1182
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Det sier vel noe om karakteren hans på lik linje med karaktervitnene som sier at jenta er laus. Det er jo tydeligvis ikke irrelevant at de prøver å sverte henne, så det er jo mulig de leker samme leken andre veien også.

Jeg mener at hvorvidt man er utro og holder seg med elskerinner ikke sier noe som helst om tilbøyeligheten til å forgripe seg på barn.

Jeg synes det er en like usmakelig og usaklig å hevde det, som det er å hevde at lettkledde jenter kan skylde seg selv om de blir voldtatt.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 23-10-12, 13:10   #1183
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg mener at hvorvidt man er utro og holder seg med elskerinner ikke sier noe som helst om tilbøyeligheten til å forgripe seg på barn.

Jeg synes det er en like usmakelig og usaklig å hevde det, som det er å hevde at lettkledde jenter kan skylde seg selv om de blir voldtatt.

Nå vil jeg gjerne påpeke at det ikke er mine tanker, men mine tanker om deres mulige tanker.

Gammel 23-10-12, 13:15   #1184
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg er sjokkert! Ikke bare snufler han rundt med småjenter, men han er utro med voksne kvinner i tillegg, og kona støtter han til fulle? Jeg lurer på hva det er med den mannen som er så utrolig at han faktisk får til dette.

Jeg lurer mer på hva det er med henne. Kanskje hun er så naiv (eller in denial) at hun faktisk tror at han ble lurt av denne jenta, men to elskerinner? Jeg blir nesten mer irritert på konene som blir hos slike drittsekker enn jeg blir på mannen, jeg.

rine er ikke aktiv  
Gammel 23-10-12, 13:29   #1185
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns det er veldig relevant med disse to elskerinnene; har kona og naboene visst noe om dem? Hvis ikke blir det jo straks mer sannsynlig at de ikke har oppfattet andre ting heller.

Gammel 23-10-12, 13:43   #1186
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg syns det er veldig relevant med disse to elskerinnene; har kona og naboene visst noe om dem? Hvis ikke blir det jo straks mer sannsynlig at de ikke har oppfattet andre ting heller.

Ja, og hvis jenta har hørt om disse fra Øygard selv så tyder jo absolutt det på et svært intimt forhold.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 23-10-12, 14:50   #1187
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil tro at kona til Øygarden har sine helt egne grunner for å oppføre seg som hun gjør, det er uansett ikke hun som er tiltalt her.

Hva _er_ det med denne mannen som er så tiltalende lurer jeg på?

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 23-10-12, 14:59   #1188
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Hva _er_ det med denne mannen som er så tiltalende lurer jeg på?

Ja du kan så si. Makt, store ord og pæng. Vet ikke om det siste er reellt her. Noen kvinner drages mot slike menn uansett utseende eller andre mere viktige kvaliteter.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 23-10-12, 15:05   #1189
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Noen kvinner drages mot slike menn uansett utseende eller andre mere viktige kvaliteter.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 23-10-12, 15:09   #1190
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Var viktig å få frem at jeg ikke kun er opptatt av utseende Måtte derfor føye til det med andre viktigere osv...

Selv om rumpa og øynene til min mann var vesentlig der og da.
Øygarden sin rumpe tviler jeg på er noe å se på.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 23-10-12, 15:10   #1191
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Gammel 23-10-12, 15:13   #1192
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Makt? En ordfører i Vågå? Unnskyld meg, no offense Vågå;

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 23-10-12, 15:14   #1193
Michelle
X First Lady

Standard

Ja for noen er det makt nok Ikke alle stiller like høye krav. Han var jo tydeligvis en mann mange så opp til utrolig nok.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 23-10-12, 15:35   #1194
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

For en 13 år gammel jente er nok en ordfører - selv fra Vågå - en person med makt, i allefall.

banana er ikke aktiv  
Gammel 23-10-12, 15:39   #1195
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Poenget er vel mer at han har vært en dyktig alliansebygger. Han hadde utbred kontakt med mange oppover i partiet, der i blant Jens Stoltenberg.

Han har også vært ordfører i 16 år og har vært vel ansett og høyt respektert. At han har hatt mye innflytelse i bygda Vågå er det vel ingen tvil om.

Gammel 23-10-12, 15:40   #1196
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er klart, forhold til Darth Vader er han en pingle.

Gammel 23-10-12, 16:49   #1197
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Det er klart, forhold til Darth Vader er han en pingle.

Se _der_ ja! Da snakker vi makt!

Terry Pratchett

Sist redigert av Pappalille : 23-10-12 kl 16:49. Årsak: Leif.
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 24-10-12, 09:47   #1198
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg håper og tror at vi vil se mer av dette; at vitner som på forhånd var ventet å gi udelt støtte til Øygard, har gjort seg noen tanker etter det som allerede har kommet opp i retten. Når man i ettertid ser samtaler, utsagn og situasjoner i lys av nye opplysninger, så ser det kanskje annerledes og mindre uskyldig ut enn man først tenkte.

Krogvold gir fortsatt full støtte til Øygard, selv om han er forferdet etter Skype-meldingene.

Sitat:

Til tross for at Morten Krogvold framholder at de to kun er bekjente og gode samarbeidspartnere, opplyste han til retten tirsdag at han hadde snakket med Rune Øygard så sent som dagen før han skulle vitne i overgrepssaken.

Fy F. Det virker som om hele hans vitnemål går ut på å bortforklare, og også få fram hvor mye "ubehageligheter" han har hatt.

Sitat:

- Det har vært hatmeldinger. Det har til og med kjørt opp en bil utenfor huset, kona så en bil med to-tre mann satt utenfor huset i rundt 20 minutter om natta, sier han.

- Har du tenkt noe på hvordan denne situasjonen er for fornærmede, spør bistandsadvokat Nina Emilie Braathen Hjortdal.

Virkelig bra at noen stilte det spørsmålet!! Jeg har vært i tvil om aktor er tøff nok til å ta fatt i påstandene fra vitneboksen. Jeg reagerte på den synsingen som en av de første vitnene fikk komme med, at hvis det var begått overgrep, så var det ihvertfall ikke snille, gode Rune som hadde gjort det. Siden leste jeg dette, som satte på plass det jeg hadde følt. http://www.aftenposten.no/meninger/k...n-7021109.html

Jeg er redd for at karaktervitnene ikke skal vise at den fornærmete jenta er "løsaktig" som noen tror. Men vise til at jenta skal ha snakket om overgrep fra andre menn. At det kan være noe hun dikter opp for å få sympati, for så å trekke det tilbake. Også spre rykter om at hun kan ha vært utsatt for overgrep fra andre, og at hun kan være ustabil og anklaget ordføreren etter en krangel. Hennes psykiske tilstand er det eneste forsvareren kan bruke, Rune Øygard har jo kjørt seg helt opp i et hjørne. NB, jeg tror ikke han er uskyldig. Men det kan være at jenta har vært litt umoden og dramatisk i 13-14 års alderen. Det er forskjell på en 13-åring og en reflekterende 16-åring, det håper jeg aktor slår ned på. Å ha en hel rekke av vitner sitte og gjenfortelle slarv i dagevis må retten gå lei av. Jeg håper det blir så ekstremt at det virker mot ordføreren, ikke til hans fordel.

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 24-10-12, 09:57   #1199
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg for min del håper at sannheten blir klargjort. Jeg synes det er ganske langt over streken å sitte og spekulere i hva som er den beste taktikken for å få en tiltalt dømt, midt i en pågående rettsak. Ærlig talt!

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 24-10-12, 10:03   #1200
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Du trenger å gi tilbakemeldinger til andre brukere før du kan gi til Teofelia igjen."

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.