Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-11, 12:04   #1181
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Og der har scientologene krøpet fram fra steinen de har gjemt seg under for å gi deres helt spesielle form for "hjelp"

http://twitpic.com/5w8hah

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv  
Gammel 27-07-11, 12:51   #1182
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.079
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Jeg gremmes over folk på FB. Her er en som forsvarer sitt synspunkt om at AP og Høyre er mot demokrati (selv om han sier at de elsker det, så mener gan altså at de er mot):
"Ap og Høyre ønsker helt klart å kontrollere folks tanker, på lik linje med andre diktatoriske krefter, så som kommunistiske Stalin og despoten Saddam Hussein, for å nevne et par liknende autokrater. I likhet med østerrikske kunstneren Adolf elsker Ap og Høyre demokrati, for det er en ypperlig måte å innføre diktatur på. Jo mer folket stemme på dem, dess mer reduserer de folkets rettigheter."

Snippa er ikke aktiv  
Gammel 27-07-11, 12:54   #1183
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

"Ap og Høyre ønsker helt klart å kontrollere folks tanker, på lik linje med andre diktatoriske krefter, så som kommunistiske Stalin og despoten Saddam Hussein, for å nevne et par liknende autokrater. I likhet med østerrikske kunstneren Adolf elsker Ap og Høyre demokrati, for det er en ypperlig måte å innføre diktatur på. Jo mer folket stemme på dem, dess mer reduserer de folkets rettigheter."

Hæ?! Finnes det folk som virkelig mener dette i fullt alvor?!?

For å sitere Bertrand Russel:

"Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil."

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv  
Gammel 27-07-11, 12:57   #1184
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.079
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Mener det, og tør å si det høyt...

Snippa er ikke aktiv  
Gammel 27-07-11, 13:13   #1185
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.697
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Helt utrolig, rett og slett. At noen kan mene det, og tørre si det. Skrive det. Ja, de dumme er sikre, og de kloke er i tvil.

Jeg har nylig fått vite at enda en av mine slektninger var nær ved å rammes, som ved enhver normal omstendighet skulle sittet i bilen sin omtrent akkurat der det smalt, men som av uviss grunn gjorde noe annet enn normalt, og begynte å kjøre derfra, og var bare "noen få meter i rett retning" unna, hele bilen hoppet i luften da det smalt. Om han hadde gjort som normalt, ventet der til han fikk nytt oppdrag, så hadde ikke bilen bare hoppet...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå  
Gammel 27-07-11, 14:51   #1186
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

En særdeles lite oppegående kjerring fra Karmøy KrF, til alt overmål også formannskapsmedlem, har gitt en rørende oppvisning i nestekjærlighet og forståelse i praksis:
http://www.h-avis.no/nyheter/fikk-fo...rodt-1.6386946

Jeg ble så forbannet at jeg hoppet da jeg leste artikkelen. Gjemme seg bak tragedien for å spy ut forkvaklede syke synspunkter og sutre etterpå for at man får pes for det? Makan!

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 27-07-11, 14:52   #1187
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Andreas Wiese skriver om hvorfor vi ikke skal tie ihjel drapsmannen "manifest":

Sitat:

Fortier vi manuskriptet i det offentlige rom, slipper vi det ikke inn i nettopp det rommet der det kan møte motforestillinger. Samtidig risikerer vi at verdien og betydningen av papirbunken øker i nettopp de miljøer den kan gjøre mest skade, de miljøer som ikke selv holder seg med motforestillinger.

http://www.dagbladet.no/2011/07/26/n...rror/17464399/
Verdt å lese.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv  
Gammel 27-07-11, 14:56   #1188
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Og er det noen i hele landet som etter dette fortsatt ser for seg Siv Jensen som statsminister?
Jeg siterer min 24 år gamle bror: "De fleste bør skjønne at vi ikke kan ha en statsminister som uansett hva som skjer, ingenting for stort og ingenting for lite, er dypt rystet og sjokkert"

Og FrP er jo allerede, i meget kjent stil, ute og sanker sympati for at alle er så skrekkelig stygge med dem. Går det ikke an å stille noen fra det partiet et kritisk spørsmål uten at de setter seg ned og furter? Og har dere kikket på fansiden til Siv Jensen de siste dagene?

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 27-07-11, 15:04   #1189
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Siv Jensen blir aldri statsminister.

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv  
Gammel 27-07-11, 15:05   #1190
teamor
Superduperaktiv
 
teamor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 565
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

En særdeles lite oppegående kjerring fra Karmøy KrF, til alt overmål også formannskapsmedlem, har gitt en rørende oppvisning i nestekjærlighet og forståelse i praksis:
http://www.h-avis.no/nyheter/fikk-fo...rodt-1.6386946

Jeg ble så forbannet at jeg hoppet da jeg leste artikkelen. Gjemme seg bak tragedien for å spy ut forkvaklede syke synspunkter og sutre etterpå for at man får pes for det? Makan!

Jeg håper hun har fått seg en skikkelig vekker, og nå er et klokere og mindre forhåndsdømmende menneske..

teamor er ikke aktiv  
Gammel 27-07-11, 15:08   #1191
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av teamor, her.

Jeg håper hun har fått seg en skikkelig vekker, og nå er et klokere og mindre forhåndsdømmende menneske..

Hun tar ikke akkurat selvkritikk, hverfall ikke mer enn hun føler er påkrevetm og etter å ha reagert på flere innslag med henne på lokal-TV tidligere er jeg ikke overrasket. Premienek.

Jeg er sint i dag kjenner jeg.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 27-07-11, 18:13   #1192
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.521
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

For en innsats og for et samhold. Jeg finner ikke ord. Den åpenhet og medfølelse fra alle instanser har vært over all forventning. All kjærlighet,sang og alle blomsterhavene, er det rart en ikke klarer å slutte å grine? Jeg hilser på omtrent alle jeg møter og kjenner dette samholdet. Noe vi alle har til felles er at dette må ikke få hende igjen.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 27-07-11, 22:00   #1193
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Når slutter man å være trist? Jeg er fryktelig trist, synes alt er tungt og mørkt om dagen, og selv om det er en FinTing å føle dette for andre mennesker, ønsker jeg å ta tilbake hverdagen min.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv  
Gammel 27-07-11, 22:22   #1194
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Når slutter man å være trist? Jeg er fryktelig trist, synes alt er tungt og mørkt om dagen, og selv om det er en FinTing å føle dette for andre mennesker, ønsker jeg å ta tilbake hverdagen min.

Jeg tror det er normalt å være trist lenge. Det lå en artikkel ute et sted (Dagbladet? NRK? Kan leite), der det sto at man kunne vurdere å få hjelp eller noen å snakke med dersom man hadde reaksjoner lenger enn ei ukes tid. Det gjaldt også for dem som ikke er direkte berørt eller har mistet noen.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå  
Gammel 27-07-11, 22:27   #1195
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.339
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Jeg har det söm deg, Skremmern. Jeg har funnet ut at det bare må være slik, jeg kommer nok til å trenge lang tid på denne sorgen, selv om ingen jeg kjenner er berørt. Men jeg føler så inderlig med alle de som ble rammet av dette, de som ble drept og familiene deres, de sårede og alle som var der og måtte oppleve dette monsteret. Og så må jeg bare leve med at alle ikke er like trist som meg, og at det for noen nå er helt ok å skrive om trivialiteter på FB. Alle jeg møter IRL er iallefall preget.

skyfri er ikke aktiv  
Gammel 27-07-11, 22:31   #1196
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.668
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Når slutter man å være trist? Jeg er fryktelig trist, synes alt er tungt og mørkt om dagen, og selv om det er en FinTing å føle dette for andre mennesker, ønsker jeg å ta tilbake hverdagen min.

Sånn er jeg også.. Føler meg nesten litt nummen. Har lyst å fortelle noen at sønnen min har fått sin første tann og jeg er solt, men så er jeg bare helt nummen..

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 27-07-11, 22:39   #1197
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Når slutter man å være trist? Jeg er fryktelig trist, synes alt er tungt og mørkt om dagen, og selv om det er en FinTing å føle dette for andre mennesker, ønsker jeg å ta tilbake hverdagen min.

Jeg tror også det er helt normalt at det sitter i lenge. Det er jo helt forjævlig grusomt det som har skjedd, og hver eneste dag får vi presenter ansikter på de pårørende og streke historier fra overlevende og pårørende. Det er overveldende. Men jeg tenker at hvis det sitter så hardt i en at man ikke lenger evner å glede seg over positive ting i eget liv, så bør man søke hjelp til å komme ut av det, snakke med noen. Så voldsomme følelser som er i sving her kan fort utløse reaksjoner som bunner i egne, ubearbeidede traumer også.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Sånn er jeg også.. Føler meg nesten litt nummen. Har lyst å fortelle noen at sønnen min har fått sin første tann og jeg er solt, men så er jeg bare helt nummen..

Gratulerer med den første tannebissen! Håper du snart kan glede deg over det. Prøv å finn fram til stoltheten og gleden. Den onde mannen skal da ikke ta fra oss sånne fine ting!

__________________

Hot Lips er ikke aktiv  
Gammel 27-07-11, 22:41   #1198
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Jeg fant artikkelen, og en til.

Oppsøk hjelp hvis psykiske plager vedvarer

og

Her kan du oppsøke hjelp

Den siste artikkelen lister noen generelle råd fra Røde Kors nederst.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå  
Gammel 27-07-11, 23:28   #1199
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.126
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Når slutter man å være trist? Jeg er fryktelig trist, synes alt er tungt og mørkt om dagen, og selv om det er en FinTing å føle dette for andre mennesker, ønsker jeg å ta tilbake hverdagen min.

Jeg vet ikke når man slutter, men jeg har det som deg. Jeg er så trist og nummen, noe som er veldig, veldig ulikt slik jeg pleier å reagere på triste ting.

007 er ikke aktiv  
Gammel 27-07-11, 23:36   #1200
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Jeg kan huske fra Estonia og Scandinavian Star som vel er det nærmeste vi kommer - det satt jo i en god stund.

Selv føler jeg meg kjemperar og veldig utenfor for tiden fordi det ikke ligger som en sånn tung tåke mer. Jeg får helt vondt når jeg tenker på de tomme sengene det ikke ligger barn i mer. Men ellers slapp det verste taket for min del når vi begynte å få et innblikk i gjerningsmannen.

 
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no