Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-10, 11:17   #1
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Jeg blir fort lei av hvordan ting er rundt meg og da tenker jeg at det er mye greiere å skifte farge på puter, duker, lys og eventuelt gardiner enn å pusse opp. Gardiner til 3 vinduer i spisestua (pluss en lift til kjøkkenet som ikke passet) kom på den nette sum av 680,-. Det er liksom ikke den aller største utgiftsposten.

Gammel 12-09-10, 12:41   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Gardiner til 3 vinduer i spisestua (pluss en lift til kjøkkenet som ikke passet) kom på den nette sum av 680,-. Det er liksom ikke den aller største utgiftsposten.

Nei, men det skaper jo mer unødvendig søppel, i tillegg til at det skaper økt unødvendig produksjon.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 20:02   #3
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, men det skaper jo mer unødvendig søppel, i tillegg til at det skaper økt unødvendig produksjon.

Søppel? Da tar du det jo for gitt at jeg kaster de gamle. Det gjør jeg jo ikke. De vaskes og legges bort til neste sesong.

Gammel 12-09-10, 11:17   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Min mor synes at det vilt at vi ikke har gardiner.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 11:38   #5
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Servietter og blomster er veldig, veldig, veeeeeldig uviktig for meg.

Levende lys er koselig, så det kjøper jeg innimellom.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 12:13   #6
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjøpe blomster til helga?

Servietter er forbruksvare, men kjøpes billig også. Lys har jeg i skapene i mange farger, men selv om de står fremme, holder de lenge, da de sjelden blir tent på, tydeligvis.

Gardiner byttes sjelden, og jeg har vel kanskje noen ekstra putetrekk i skapene om jeg må bytte. Noe som skjer enda mer sjelden..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 12:16   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi bruker litt stearinlys om vinteren når det er kaldt ute, ellers bruker vi det ikke. Servietter og blomster er svært sjelden i hus, men det hender at jeg kjøper med meg en bukett fairtraderoser.
Vi skifter ingenting sesongbasert. Og vi har ingen pynteputer. Ikke gardiner heller.

Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 13:01   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har linservietter som jeg stiver og stryker til fest, så pene servietter er ikke noen utgiftspost. Jeg ville uansett ikke invitert til middagsselskap om jeg hadde så lite penger at jeg måtte spare på serviettene, så akkurat den utgiftsposten tror jeg aldri jeg ville kommet på å skulle spare inn på.

Hverdagsservietter kjøpes på IKEA, og er det tomt for slike, så bruker jeg gjerne tørkepapir. Stearinlys bruker jeg gjerne om vinteren, men de skal helst være hvite, så det å "bytte etter sesongen" er helt fremmed, bortsett fra akkurat til jul og påske, da jeg skifter til hhv røde og gule lys.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 13:10   #9
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et årlig budsjett på servietter og lys på ca 500 kroner, og innkjøpet skjer sånn ca 23. desember. Jeg eier ingen duker, ingen gardiner, og blomster har vi kun i hus ved dødsfall eller spektakulære eksamensresultater. Nei, slike ting er ikke viktige for meg.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 13:24   #10
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, slikt kjøper jeg aldri. Forsøker å tenne lys hvis vi har gjester, og kjøper bruksservietter på Ikea. Å bytte puter i stua og slikt kunne ikke ramle meg inn, har annet å bruke tid på og for lite lagringsplass som det er.

Gammel 12-09-10, 13:34   #11
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei.

Eier ikke grønne fingre og har ikke en blomst i hus. Sitter liksom ikke og ser på dem heller, så da syns jeg de bare lager jobb for meg. Blir glad for å få blomster da, men det e rmer fordi det er en romantisk gest enn at jeg setter så voldsomt stor pris på at det er nettopp blomster jeg får. Satser på å utvikle denne interessen først når jeg blir pensjonist.

Lys og servietter kjøper jeg kanskje en gang i året, på ikea, og har kun et sett med gardiner. Er ikke så glad i gardiner heller, og når vi får bygget vårt funkishus skal vi ikke ha det. Kun noe lamell-saker tenkte jeg.

Gammel 12-09-10, 13:28   #12
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Selv om jeg liker blomster, servietter og lys så har heller ikke jeg gardiner. Puter i sofaen har jeg, mange faktisk... men jeg kjøper ikke masse nye, men bytter heller litt på.

Gammel 12-09-10, 13:33   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tenner masse stearinlys. Masse. Men de kjøper vi på Nille eller Ikea. Det samme med servietter. Vi går ikke ut og kjøper dyrere stearinlys eller servietter om vi skal ha gjester. Blomster kjøper jeg aldri. Det synes jeg er en unødvendig luksus.

Jeg har hatt de samme gardinene i snart åtte år, og puter har vi ikke. Det kunne ikke falle meg inn å bytte dette regelmessig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 13:52   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Venninna mi ler av meg, siden jeg alltid dekker på med servietter. Hun har verken tørkerull eller servietter i hus, og kjenner ingen andre enn meg, sier hun, som bruker det.

Så enten er vi en familie som søler mye når vi spiser, eller så lever venninna mi i en helt annen verden enn meg.

Gammel 12-09-10, 13:53   #15
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenner en del telys på vinteren, ellers ikke. Gardiner, puter og duker har vi ikke i stua. Servietter bruker vi når vi dekker på, ja. Og selvsagt, jeg dekker på med duk hvis vi har selskap eller inviterer folk på en litt ordentlig middag.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 14:17   #16
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg har forresten noen julegardiner liggende også husker jeg nå. Selv om jeg i den nye leiligheta har valgt å ikke henge opp gardiner, vurderer jeg å kanskje henge opp de røde til jul. De er faktisk utrolig fine og jeg liker den stemningen det gir stua. Jeg pynter ikke med noe annet stæsj til jul så da synes jeg kanskje gardinene kan få gjøre jobben. Når det gjelder servietter så har jeg vel noen liggende, men brukes sjeldent. Tørkerull funker helt fint.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 14:24   #17
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette var en ganske opplysende tråd. Eg ser at eg er likare mi mor enn eg likar å tru at eg er.

Men dokke som ikkje har puter i sofaen, sitte dokke berre rett opp og ned? Aldri slaraffenliv og middagssoving?

Gammel 12-09-10, 14:27   #18
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Dette var en ganske opplysende tråd. Eg ser at eg er likare mi mor enn eg likar å tru at eg er.

Men dokke som ikkje har puter i sofaen, sitte dokke berre rett opp og ned? Aldri slaraffenliv og middagssoving?

Alene med 2 små er det lite rom for middagsoving gitt

Nei, men jeg liker ikke så godt puter i sofaen, jeg klarer meg fint uten og slapper veldig godt av uten det

Gammel 12-09-10, 14:26   #19
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Det fulgte to løse puter med sofaen, så de fungerer som soveputer hvis jeg skal ta en dupp. Men vi har ingen løse puter i tillegg, nei. Og det foregår både soving og slaraffenliv i den sofaen. Støtt og stadig, faktisk.

Gammel 12-09-10, 15:49   #20
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker å bytte ut gardiner, puter og duker + lys-/serviettfarger noen ganger i året. Men bruker ikke å ha blomster (buketter).

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.