Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en klager/sutrer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-07, 13:56   #1
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en klager/sutrer?

*tusler etter en kopp kaffe*

Gammel 10-02-07, 19:19   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er litt rart at det er enten eller. Jeg klager lite. Om noen spør meg hvordan jeg har deg så svarer jeg generelt bra og jeg har det generelt bra. Er jeg sliten, så sier jeg at jeg er det, uten å dvele noe mer ved det. Det går fint an å ha et realistisk syn på sin tilværelse uten å skulle grave seg ned i driten og syns synd på seg selv om man har litt motgang. Snakker nå ikke om de som virkelig opplever kriser altså, der har jeg ennå ikke vært og kan ikke sette meg helt inn i det.

Gammel 12-02-07, 11:49   #3
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg klager lite. Om noen spør meg hvordan jeg har deg så svarer jeg generelt bra og jeg har det generelt bra. Er jeg sliten, så sier jeg at jeg er det, uten å dvele noe mer ved det. Det går fint an å ha et realistisk syn på sin tilværelse uten å skulle grave seg ned i driten og syns synd på seg selv om man har litt motgang. Snakker nå ikke om de som virkelig opplever kriser altså, der har jeg ennå ikke vært og kan ikke sette meg helt inn i det.

Som om jeg skulle skrevet det selv.
Har opplevd mitt av tøffe ting, men ingenting å sutre over.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 20:00   #4
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forum er vel ikke nødvendigvis den eneste mulige ventilen. Men en veldig ok og tilgjengelig en når man f.eks. er innesperret med syke barn.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 20:03   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Forum er vel ikke nødvendigvis den eneste mulige ventilen. Men en veldig ok og tilgjengelig en når man f.eks. er innesperret med syke barn.

Ja, ingen tvil om det og jeg synes ikke det er noe negativt med det, bortsett fra at det kan bli i overkant mye av det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 20:07   #6
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, ingen tvil om det og jeg synes ikke det er noe negativt med det, bortsett fra at det kan bli i overkant mye av det.

Jeg er ikke akkurat uenig. Det hender det blir en del scrolling forbi. Og jeg håper at andre uinteresserte også har vett på å scrolle forbi mine utblåsninger om de allerede er mettet av slikt når jeg poster mine greier. Noen ganger er det jo selve skrivingen som er ventilen. Ikke nødvendigvis at alle skal lese og kommentere det.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
Gammel 10-02-07, 20:01   #7
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Klaging til venninner over telefonen mens barna hører på i bakgrunnen er det jo fortsatt en del som bruker. Selv om jeg personlig foretrekker at barna ikke får med seg enhver utblåsning som går på dem selv.

Gammel 10-02-07, 20:09   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man skiller jo litt. Jeg lufter ut frustrasjon som (nesten) alle andre i blant, selv om det kanskje handler om annet enn syke unger. Men hos noen går det igjen, og det er mye sutring (og gjentaking), om noe som i mine øyne er bagatellmessig.

Gammel 10-02-07, 20:15   #9
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Man skiller jo litt. Jeg lufter ut frustrasjon som (nesten) alle andre i blant, selv om det kanskje handler om annet enn syke unger. Men hos noen går det igjen, og det er mye sutring (og gjentaking), om noe som i mine øyne er bagatellmessig.

Noen har kanskje en generelt sutrete måte å være på.

Gammel 10-02-07, 20:22   #10
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Nei vet du hva , jeg synes virkelig man skal få lov å sutre så mye man vil her jeg. Så får de som irriterer seg over det gå i en annen tråd å kikke i stedet.

Sutrer.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 20:16   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Sant.

Gammel 10-02-07, 22:11   #12
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du ikke sett charterfeber?

Gammel 11-02-07, 02:18   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring, fra de siste par dagene, er at folk som jobber i serviceyrker selv kan være VELDIG sutrete og flinke til å klage.
De har nemlig lov ettersom de jo jobber med service selv, og andre klager til dem.

Gammel 11-02-07, 02:22   #14
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Min erfaring, fra de siste par dagene, er at folk som jobber i serviceyrker selv kan være VELDIG sutrete og flinke til å klage.
De har nemlig lov ettersom de jo jobber med service selv, og andre klager til dem.

Den skal jeg være med på, og de gangene jeg opplever det, ja da er jeg førstemann til å si fra eller rett og slett spør hvorfor vedkommende er grinete.
Enkelte vet nemlig ikke når de bør slutte i jobben sin, men blir av gammel vane, god lønn osv.

Det er også fryktelig slitsomt å jobbe sammen med slike som du her viser til, for man føler hele tiden at man må gå bak dem og "rette opp inntrykket" pga. at vedkommende ikke vet hva service-innstilling er lenger, og man blir redd for at gjesten/kunden skal tro at alle i selskapet er slik som den sutrete medarbeideren.

Gammel 11-02-07, 02:25   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jobbet med service selv, og vet hvor irriterende slik folk er.

(Det beste jeg hørte på en tidligere arbeidsplass, var en som klaget over hvor mye negativt hun hørte ifb. med jobben. Hun jobbet på en Complaint-avdeling, tydeligvis rett dame på rett sted )

Gammel 11-02-07, 03:01   #16
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sendte en klage til mills, da potetstappen ble suppe, men de har ikke svart meg.

Gammel 11-02-07, 03:05   #17
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Jøye meg. Hvis du mener dette representerer den gjennomsnittlige nordmann, Elin, så tror jeg jammen meg ikke jeg er en gjennomsnittlig nordmann.

Men jeg husker å ha lest noe om det i avisen.

Gammel 11-02-07, 03:27   #18
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Jeg er ganske så sikker på at det også i kriser befinner seg folk med relativt usympatiske trekk, men er tilbøyelig til å ha i bakhodet at det også kan være krisereaksjonen som gjør at de ikke reagerer "som forventet".

Ellers kan jeg vel si at jeg har en søster som har jobbet i et serviceyrke og dersom jeg skal klage på noe og ikke kommer noen vei, er hun den rette å be om hjelp av. For å si det sånn. Hun er ganske storforlangende. Så stilte hun også strenge krav til seg selv da hun var serviceyteren.

Gammel 11-02-07, 11:03   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er faktis ikke helt uenig med deg, Elin . Men vi er uenige om det viktigste, selvsagt.

Nordmenn er flinke til å sutre om slike ting du nevner, og det sa jeg også i mitt første innlegg. Det er total ukonstruktivt og kjempeslitsomt når man står i mottakerenden. Og nordmenn klager mer, og det synes jeg er bra. Man skal stille krav til service, ellers blir det aldri bedre. Så lenge det er saklig, selvsagt.

Jeg synes f.eks. det var for dårlig av et visst flyselskap som var forsinket da jeg skulle hente Sneipen i Bergen, slik at jeg da ikke rakk flyet jeg skulle ta tilbake. Og de klarte ikke å booke meg om på noe annet fly hjem den dagen - neste dag skulle vi fly på ferie. Jeg var mer fortvilet enn sint, og damen som satt i andre enden var totalt ukonstruktiv og kom ikke med et eneste løsningsforslag. Det er rett og slett ikke holdbart.

Selv har jeg en servicetelefon 24/7 og må være blid og konstruktivt innstilt hvis den ringer halv syv om morgenen med en fortvilet og sint kunde i andre enden. Jeg skal ikke skryte på meg at jeg kan noe om krisehåndtering, men jeg kan litt om serviceinnstilling. Og jeg forventer pokker meg å få det tilbake når jeg har betalt for en tjeneste. :sur enda:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 14:06   #20
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg synes f.eks. det var for dårlig av et visst flyselskap som var forsinket da jeg skulle hente Sneipen i Bergen, slik at jeg da ikke rakk flyet jeg skulle ta tilbake. Og de klarte ikke å booke meg om på noe annet fly hjem den dagen - neste dag skulle vi fly på ferie. Jeg var mer fortvilet enn sint, og damen som satt i andre enden var totalt ukonstruktiv og kom ikke med et eneste løsningsforslag. Det er rett og slett ikke holdbart.

Det er ikke sikkert at hun kunne booke deg om på noe annet fly samme dag, slik du ønsket. Det kan ha vært fullt og da går dessverre de andre passasjerene før deg, selv om ditt fly uheldigvis var forsinket. Hun kan ikke tilby deg å fly med et hvilket som helst annet flyselskap dersom ikke selskapet du fløy med har samarbeidsavtale med det selskap du fløy med.
Det kunne/burde hun fortalt deg.

Hun kunne ikke tilby deg overnatting, tog. leiebil dersom du ikke var betydelign forsinket.
Det kunne/burde hun fortalt deg.

Jeg vet det er surt å bli forsinket, og jeg forstår veldig godt frustrasjonen og sinnet da man føler at man ikke får hjelp eller løsningsforslag, som du sa. Noen ganger er det ikke en annen løsning enn at man må vente, og det er surt.

Om du reiste med SASBraathens kan du gå inn og lese om serviceløftene under punktet Hjelp og kontakt. Der finner du informasjon om hva som gjelder og bl.a. dette skrivet:
http://www.sasbraathens.no/upload/SA...r_261-2004.pdf

Dersom du føler at flyselskapet har brutt reglene, så MÅ du klage. Det er det beste råd jeg kan gi deg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.