|
|||||||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?Det skal du ha, Iset. Du har fullstendig omvendt oss. Vi bruker nå utelukkende smør. Tidligere gikk det i margarin. Mannen var lett å overbevise med illustrasjonene dine.
|
|
|
|
#4 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?Vi har hatt barn i 14 år og har enda aldri hatt en boks sjokade eller nugatti i hus. Jeg hadde fri tilgang som barn. Man en også, men vi tok et valg om å ikke ha ting som tilsynelatende ser ut som godteri på brødskiva. Heldigvis. Da ble det lettere å få en som tåler dårlig sukker. Jeg liker godt sjokade, men vil ikke bruke opp sukkerkvoten min på frokosten. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?Alt med måte. Inklusive måtehold. |
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?
Nei, sier du det? Ungene spiser sjokade på en brødskive annenhver uke. Da ser jeg ikke problemet. De synes det er ålreit, men ikke mer enn det.
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Jeg og. |
|
|
|
#8 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?Her i huset liker ingen sjokoladepålegg. Vi har aldri hatt det i hus (ikke av prinsipp, men siden den står så lenge at den sukrer seg), men gutta har smakt det hos min mor. De foretrekker saltpålegg - men altså: Har de hatt et lidenskapelig forhold til sjokoladepålegg, så har vi godt kunne hatt det som helgepålegg.
|
|
|
#9 |
|
En Som Trener
|
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?Vi har en boks stående, men de spør aldri etter det. Men vi fikk overdose i ferien da, for når vi var i Sverige og stadig vekk på farten så var det så enkelt å ha med en stabel polarbrød, sjokopålegg og en kniv. Greit med pålegg som tåler noe annet enn kjøleskapstemperatur. Vi kjøpte også peanøttsmør (ut fra kriteriet om temperatur og enkelt smørbart) og det var da jeg fant ut at det var fantastisk sammen...så nå bør jeg helst ikke ha noen av delene i hus gitt!
|
|
|
#10 |
|
Etylbarbital
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?Aner jeg et sjokkert ansiktsuttrykk hos den unge mannen også? :myser:
|
|
|
#11 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?Veronal: Focaccia med sjokoladepålegg!?
|
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Veronal; herlig.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg har definitivt ikke inntrykk av at de er så sunne, nei. Da vi var der nå besto frokostene for en god del av sjokolade og kaker, grøss og gru. Og veldig mye Nutella overalt! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?Jeg er oppvokst uten tilgang på sjokoladepålegg, og syns det var vidunderlig å spise Nugatti hos venner. Vi har alltid sjokoladepålegg i skapet, men de får bare til frokost i helgene.
|
|
|
|
#16 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?Kan melde at hos oss har vi Nugatti i skapet - diabetesbarn til tross. Det er lov å få i helgene, om dei vil ha da. Ikkje alltid det blir spurt etter. Vi syns det er heilt ok å få skive med nugatti ein sjeldan gang, men med dette som alt anna så er det måtehold som er viktig. Prim er jo også veldig søtt, men mulig ikkje så søtt som sjokoladepålegg? Eg har veldig tru på at forbud og faste grenser når det gjeld mat kan gjere meir skade enn nytte. Balanse og måtehold er derimot viktige prinsipp hos oss. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Jeg vet ikke hvor mye som er tilsatt, har bare observert at det er tilsatt druesukker, og smaker overraskende søtt for meg som er vant til peanøttsmør som kun inneholder peanøtter og salt.
|
|
|
#18 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Nei, det er det absolutt ikke, men jeg kan likevel ikke skjønne poenget med å kjøpe det når det fins et uten sukker, og som i tillegg ikke er tilsatt noe annet, som f.eks herdet fett. Jeg har ikke smakt mills sin, men det lyseblå skippy-peanøttsmøret, og det smakte merkbart søtt i forhold til det jeg er vant til.
|
|
|
#19 |
|
saftig
|
Det er 7 g sukker pr 100 g i peanøttsmør fra Mills. Det er dessuten tilsatt fullherdet vegetabilsk fett, som jeg ikke ønsker at barna skal få i seg mer enn høyst nødvendig av. Ellers er jeg enig i at det forsåvidt er bedre ernæringsmessig enn Nugatti og Sjokade.
|
![]() |
|
|