|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Vi pleier å gå ut å spise på familievennlige restauranter/cafeer, så der er det som regel andre barn som de går bort til. Vi har gått ut å spist med dem siden de var omtrent nyfødte, så de er vant med settingen. Lillebror er mer vanskelig til å få til å sitte i ro og venter på maten. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?
Det er ikke det det går på, Elin. Det er det at du tror alle barn reagerer likt på samme type oppdragelse og at det "bare er å gjøre sånn og sånn" så har man robotbarn som sitter pent og neier og bukker. Jeg husker at ei her inne var ekstremt lik deg i dine uttalelser da hun bare hadde eldstebarnet, jeg hadde selv bare 1 barn da men reagerte på påståeligheten hennes når det gjaldt barneoppdragelse. Vel, hun fikk nummer to, som var som natt og dag i forskjell fra eldstejenta til tross for at hun gjorde akkurat de samme tingene, og nå er hun blitt ekstremt mye mer ydmyk i disse tingene. Du ser jo bare hva folk her i tråden skriver om søsken, at de er svært ulike og at det som var superenkelt med eldstemann var helt umulig med andremann osv.
|
|
|
#103 |
|
© All rights reserved
|
Ikke mine 3 heller. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Jeg har jo ikke kustus på ungene mine i følge mamma, så jeg bør nok ikke uttale meg om denne saken. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
kamerat
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Skyttergravsdiskusjonen er jo kjedelig.
|
|
|
#106 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Det er vel så enkelt som at noen barn er modne før andre? Modne for skolen, den lille rolige restauranten, lese Harry Potter på egenhånd.
|
|
|
#107 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Det blir bedre og bedre med årene, Toffen. Vårt problem nå er at 16-åringen spiser som en voksen, vi spise ALT, gå på dyre restauranter og jo mer mat, jo bedre. I tillegg maser han hull i hodet på oss og krangler på at han vil smake øl og vin. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
kamerat
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Jeg kan se at dette kan skje med minst en av våre unger også, 007.
|
|
|
#109 |
|
Kjernesnill
|
|
|
|
#110 |
|
kamerat
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Jeg var ikke så veldig sånn, jeg likte mye forskjellig, om ikke alt. Men søsteren min (30) er sånn fortsatt.
|
|
|
#111 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Det er morsomt å lese at eneren er så enkel på restaurant, og toeren er vanskelig. Sånn er det her også. Hvorfor er det sånn? Kan grunnen være at til barn nr 1 så kan man gi all sin oppmerksomhet fordi vi voksne vet at det er litt strevsomt på restaurant for barn, men med nr 2 så MÅ oppmerksomheten fordeles?
|
|
|
|
#112 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Ener'n min kunne sittet på en hvilken som helst restaurant i timesvis, uten noen form for underholdning. Jepp, I am that good a parent!
|
|
|
#113 |
|
Bedreviter
|
Slik tenkte jeg også da vi bare hadde én; hun var perfekt restauranttrenet fra hun var to år. Med Blobben er det en helt annen sak: uansett hvor mye vi trener, klarer vi ikke å få henne til å sitte ved bordet et helt måltid gjennom. Hun bare må opp og hoppe litt mellom tredje hver bit. Hun er for stor til å bli fysisk nektet, og skulle vi prøve på det, hyler hun, noe som heller ikke er veldig skarmerende for de andre gjestene. Ikke klarer hun å sitte til bords like lenge som søsteren heller. Dessert har blitt en sjeldenhet, for hun er lei og vi er utslitt før hovedretten er fortært. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Det går sånn passe greit å ha de med på restaurant. Begge har hatt perioder hvor vi rett og slett har droppet å dra noen steder med de. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Bedreviter
|
For vår del er det mest snakk om at Blobben av natur har mer lopper i blodet. Samt at hun nesten har spisevegring for tiden: i går spiste hun et halvt pizzastykke til middag og ha klart seg på det siden. Det sier seg selv at det fort blir kjedelig å sitte til bords i halvannen time da. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Jeg skjønner deg godt, sånne kommentarer henger ofte i ufrivillig lenge. Det er derfor jeg hisser meg litt mer opp enn jeg vil av slike ting som Elin sier, for det minner meg om de gangene min (barnløse) svoger har kommet med lignende kommentarer. Verdensmestere i oppdragelse har jeg særdeles lite sans for, det er noe av det mest usjarmerende jeg kan tenke meg. Svogeren min er blitt mye bedre, heldigvis, han har vel innsett at barna våre faktisk er ganske greie å ha med og gjøre. Men fremdeles kan han lire av seg at "de barna er ganske god prevensjon" når toåringen leker litt for høyt.
|
|
|
#117 |
|
kamerat
|
Ja, det gjør jo vi også. Og strekker strikken alt vi kan.
|
|
|
#118 |
|
saftig
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Her er det faktisk toern som liker seg best på restaurant og spiser det meste. Enern oppfører seg jo helt fint (og har alltid gjort det), men er fryktelig konservativ i matveien. Det skal helst være pølse og pommes frites, mens toern gjerne tar biff eller blåskjell.
|
|
|
#119 |
|
Fru Jacobsen
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Mjaaa, når jeg tenker etter så er det stort sett treern som er lettest å ha med seg på restaurant. De to andre tror jeg skulle ha oppført seg eksemplarisk på restaurant hver for seg, men sammen blir det mye tull, og når får jeg egentlig sjansen til å ta med meg bare ett av barna mine noe som helst sted? :hjertesukk:
|
|
![]() |
|
|