Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Uforklarlige hendelser og prester

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-10, 14:34   #101
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uforklarlige hendelser og prester

Bra at det ikke er de ansatte i barnehagen som har tilkallt presten. Dumt at ledelsen ved skolen/barnehagen og tekninsk etat har gjort det.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 14:41   #102
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Altså... saken er jo festlig.

Så ser jeg at det er kommunens tekniske etat og skoleledelse som har tilkalt presten. Javel, da tenker jeg at dette var noe de gjorde for å roe ned hysteriske barnehagekjerringer. De var sikkert lei av å måle og forklare og trøste, og skjønte at her må man spille på lag med de barnehageansatte. Dette er jo pedagogikk. I stedet for å si "tullprat" sier man "ja, vi tror dere, så vi har ringt presten!". Da føler folk seg hørt, de føler seg trodd, og tatt på alvor. Og så iverksetter man tiltaket, og folk tror at alt er blitt bra.

"Tro kan flytte fjell". Så hvis de ansatte i barnehagen tror at spøkelsene er borte, så er det ikke noe problem lengre.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 14:48   #103
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Nå må vi holde kortene riktig her da. Det er ikke barnehagepersonalet som har tilkalt presten eller tror på spøkelser. Det er kommunes folk - altså teknisk etat og skoleledelsen. Barnehagepersonalet har bare gått til sine overordnede og bedt de finne ut hva som skjer.

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Så ser jeg at det er kommunens tekniske etat og skoleledelse som har tilkalt presten. Javel, da tenker jeg at dette var noe de gjorde for å roe ned hysteriske barnehagekjerringer. De var sikkert lei av å måle og forklare og trøste, og skjønte at her må man spille på lag med de barnehageansatte. Dette er jo pedagogikk. I stedet for å si "tullprat" sier man "ja, vi tror dere, så vi har ringt presten!". Da føler folk seg hørt, de føler seg trodd, og tatt på alvor. Og så iverksetter man tiltaket, og folk tror at alt er blitt bra.

Nå går det jo veldig tydelig fram av det Lhi-My skriver at barnehagepersonalet ikke tror på dette tullet, så hvorfor du må Tenke Ditt og kalle dem "hysteriske barnehagekjerringer" sier vel mest om deg egentlig.

Gammel 14-06-10, 15:02   #104
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Nå går det jo veldig tydelig fram av det Lhi-My skriver at barnehagepersonalet ikke tror på dette tullet, så hvorfor du må Tenke Ditt og kalle dem "hysteriske barnehagekjerringer" sier vel mest om deg egentlig.

Så, så, roe seg ned. Jeg antar bare at de i kommunen som har bestilt presten har gjort det for å roe ned "hysteriske barnehagekjerringer".

Gammel 14-06-10, 15:07   #105
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så, så, roe seg ned. Jeg antar bare at de i kommunen som har bestilt presten har gjort det for å roe ned "hysteriske barnehagekjerringer".

Og det var det jeg syntes var en litt for rask antakelse skrevet på en nedlatende måte.

Ellers kan jeg fortelle at hvis jeg roer meg mer ned nå, så sovner jeg. :mandagstrøtt:

Gammel 14-06-10, 15:09   #106
bina
Ustabil

Standard

Og det var det jeg syntes var en litt for rask antakelse skrevet på en nedlatende måte.

Ellers kan jeg fortelle at hvis jeg roer meg mer ned nå, så sovner jeg. :mandagstrøtt:

Og jeg syns du sutrer nå. Ærlig talt.

Gammel 14-06-10, 15:11   #107
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Og jeg syns du sutrer nå. Ærlig talt.

Hvorfor synes du det da?

Gammel 14-06-10, 15:13   #108
bina
Ustabil

Standard

Hvorfor synes du det da?

Har det egentlig noen betydning hvorfor jeg syns du sutrer? Kan vi ikke bare stoppe her?

Gammel 14-06-10, 15:14   #109
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Det er veldig greit å huske på at også hysteriske barnehagekjerringer kan være aktive på foreldreportalen.no. De har IKKE tilkalt presten, men kommunens eiendomssjef. De har handlet riktig. De har heller ikke avgjort at barna skulle informeres. Det har skoleledelsen, samt et allmannamøte blant foreldrene avgjort (mot min stemme, riktignok, men jeg må bøye meg for flertallet). De har heller ikke bestemt at saken skulle tas til media. Det er det også kommunens ledelse (skolesjef, rådmann og teknisk sjef) som har avgjort.

Det er utrolig tøft å være ansatt i denne barnehagen nå. De leser dritt om seg selv på nettet og i avisene over alt. Det har de absolutt ikke fortjent! Jeg kan gjerne være med på å drite ut kommuneledelsen, men jeg synes ikke de ansatte i barnehagen skal hudflettes på denne måten.

Det er alltid lett å sitte å slenge med kjeften om en sak man kun leser om i media. Det er atskillig vanskeligere å være på innsiden og skulle forholde seg til dette i hverdagen sin. Ja, kommuneledelsen har bedt om dette selv, men ungene og de ansatte i barnehagen har ikke gjort det.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 15:14   #110
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir litt bekymret over en teknisk etat som syns prester med nedgravde kors er en kjekk løsning på mulig byggtekniske greier.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 15:18   #111
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Har det egentlig noen betydning hvorfor jeg syns du sutrer? Kan vi ikke bare stoppe her?

Jøss.

Gammel 14-06-10, 15:22   #112
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg blir litt bekymret over en teknisk etat som syns prester med nedgravde kors er en kjekk løsning på mulig byggtekniske greier.

Jeg kan jo bare prøve å se for meg den gjengen de har avsatt til kirke og kultur hvis dette er de som driver med byggteknisk ja.

Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 15:30   #113
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ingenting får opp temperamentet og saklighetsnivået her på FP som det å nevne ordet prest.

Gammel 14-06-10, 15:35   #114
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Ingenting får opp temperamentet og saklighetsnivået her på FP som det å nevne ordet prest.

Tenker du at dette var en logisk og løsningsorientert måte å håndtere en komplisert situasjon?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 15:39   #115
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Tenker du at dette var en logisk og løsningsorientert måte å håndtere en komplisert situasjon?

Nei, den var vel like lite løsningsorientert som det meste andre som er skrevet i denne tråden. Det var bare en betraktining. Men løsningen med presten var kanskje ikke så dum?

Gammel 14-06-10, 15:41   #116
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, den var vel like lite løsningsorientert som det meste andre som er skrevet i denne tråden. Det var bare en betraktining. Men løsningen med presten var kanskje ikke så dum?

Jo, den var hinsides latterlig, hvis man evner å tenke hakket lenger enn "hjeeeeelp, det spøøøøker!" og vurderer signaleffekt og hva man faktisk lærer disse barna.

Gammel 14-06-10, 15:43   #117
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvorfor synes dere det er så problematisk at de har tilkalt en prest? Jeg tror ikke på ånder, men jeg synes ikke det er problematisk med bønn (det er bare det at jeg ikke tror det virker).

Gammel 14-06-10, 15:44   #118
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men løsningen med presten var kanskje ikke så dum?

Nehei? Du mener altså at prester er mer kompetente til å finne ut om eventuelle byggtekniske ting, eller omkringliggende faktorer som kan påvirker magneter i barnehagen, enn noen som er utdannet mer i de baner?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 15:45   #119
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jo, den var hinsides latterlig, hvis man evner å tenke hakket lenger enn "hjeeeeelp, det spøøøøker!" og vurderer signaleffekt og hva man faktisk lærer disse barna.

Ja, men da er det avgjort. Mao: Det er farlig at presten kommer?

Gammel 14-06-10, 15:46   #120
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Skal vi se, hva lærer barna her?

Oi, noe skjer som vi ikke kan forklare. Det er skummelt. Vi kaller'n Kasper. ( ) Når noe er skummelt ringer vi presten. Presten, hvorfor han kan hjelpe? Eh, jo, fordi dette sikkert har noe med ånder og sånn å gjøre, og de er sikkert slemme, eller i hvert fall ganske skumle, så da er det bare en prest som funker, som veiver rundt med kors og sånt. Ah, det er kanskje noen barn her som ikke er kristne eller er med i statskirken eller noe sånt, og som ikke er flasket opp med at spøkelser finnes? Nei, dere driter vi i, og så gjør vi dere forbanna usikre og om dere ikke har vært redd for spøkelser før, så blir dere det nå. Og da er det presten dere ringer, altså.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.