Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Streiken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-10, 19:54   #101
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Streiken...

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/...r-3223975.html

jajaja ....

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 20:06   #102
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Streiken

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Er det så enkelt som å skifte etternavn på en av dem altså?

Jentene min har ikke samme etternavn da.
Skolen til storesøster er ikke rammet av streiken da, bare SFO.
Lillesøster har barnehage hver 3 dag.

Eneste ulempen er at minstejenta nesten aldri har vært alene hjemme (kun ved sykdom) så hun vill ha med meg til å gjøre alt!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 20:06   #103
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

uff, og eg som hadde begynt å håpe

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:54   #104
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
nicomama er litt kul
Standard

Lenge leve optimisten meg Nå har da riksmeklingsmannen landa i Oslo.. Det må da være en grunn for det?

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:57   #105
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av nicomama, her.

Lenge leve optimisten meg Nå har da riksmeklingsmannen landa i Oslo.. Det må da være en grunn for det?

Ja, la oss håpe det, men et eller annet sier meg at jeg nok ikke våkner i morgen til gode nyheter....

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 09:39   #106
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det var vel berre rykter. Men eg håpar at dei kjem til ei løysing i løpet av dagen i alle fall

Gammel 08-06-10, 09:54   #107
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I løpet av dagen kan jeg like. Skal til legen i morgen og vil helst slippe å drasse med en trassig 3-åring.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 11:11   #108
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
nicomama er litt kul
Standard

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10001265

Gjennombrudd i forhandlingene i følge VG

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 11:13   #109
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Nekter å være optimistisk.

Bølla og jeg er begge smått sliten av å være hjemme sammen hverandre....

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 11:22   #110
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hmmm, her står det motsatte. Nettopp lagt ut på FB.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 11:27   #111
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke rammet av streiken i hele tatt. Men skjønner at folk blir frustrete av å være rammet som tredje part.

Kommunen her er ikke tatt ut enda. Om vi blir tatt ut etter hvert ramme det meg ikke så mye da heller. Siden jeg er sykemeldt og ikke kan streike, og ungen går i privat barnehage.

Men jeg håper vi får et godt resultat av streiken.

Men jeg nyter godt av gratisk parkering i kloster garasjen

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 13:16   #112
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville nok ikke vært for optimistisk. Det VG skisserer her at KS tilbyr ser jeg ikke på som noe gjennombrudd. Hvis Unio går med på det vil jeg anse streiken som bortkastet, og ut fra det jeg har snakket med kolleger om i dag kan det nok ligge an til masseutmeldinger i så fall. Det tror jeg ikke Unio ønsker, og jeg håper de sentrale forhandlerne forhører seg med lokallagene før de evt. går med på noe sånt som dette.

(Det er ikke det at jeg har veldig lyst til å streike videre, men når vi først har holdt på så lenge som vi har kan vi ikke gi oss uten et resultat å leve med.)

Gammel 08-06-10, 13:23   #113
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg ville nok ikke vært for optimistisk. Det VG skisserer her at KS tilbyr ser jeg ikke på som noe gjennombrudd. Hvis Unio går med på det vil jeg anse streiken som bortkastet, og ut fra det jeg har snakket med kolleger om i dag kan det nok ligge an til masseutmeldinger i så fall. Det tror jeg ikke Unio ønsker, og jeg håper de sentrale forhandlerne forhører seg med lokallagene før de evt. går med på noe sånt som dette.

(Det er ikke det at jeg har veldig lyst til å streike videre, men når vi først har holdt på så lenge som vi har kan vi ikke gi oss uten et resultat å leve med.)

Jeg signerer dette. Er også lei av å streike, men hvis dette er alt vi har streiket for, ville det vært mye bedre å la være. Kommer til å melde meg ut sporenstreks hvis Unio godtar dette.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 14:11   #114
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg signerer dette. Er også lei av å streike, men hvis dette er alt vi har streiket for, ville det vært mye bedre å la være. Kommer til å melde meg ut sporenstreks hvis Unio godtar dette.

Mulig dette er et dumt spørsmål, men jeg er hverken kommuneansatt eller med i Unio, så bær over med meg. Hva er det egentlig realistisk å forvente å få? Sånn sett i forhold til økonomien generelt? Er kravene til Unio realistiske?

Ikke strup meg nå, jeg spør fordi jeg ikke vet.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 15:36   #115
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan informere om at musikernes protesttog hadde himla mye mer futt og bedre sangere enn lærerne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 15:45   #116
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Men så lenge det ikke står noe på meklingsmannens sider om at mekling er gjenopptatt, da pågår det vel ikke mekling, eller?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 16:03   #117
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men jeg begynner å bli lei av Poden. Og han begynner å bli lei av meg. Og det er jammen ikke lenge til det er tre uker ferie heller. Vi kommer til å gå hverandre skikkelig på nervene denne forsommern.

Der er eg også, gitt. Me gjekk rett frå ferieveke til streikeveke, og om denne streiken varar ei veke til, så går me rett ut i skuleferie. Det er 11 veker det

Her får dei streikande ikkje så mykje reduksjon i lønn, men streikekasse-betalinga er skattefri, så her er dei streikande nøgde. Legg til det fine været og berre tre-fire timars økter som streikevakter per dag, så trur eg dei har kosa seg vel og bra.

Gammel 08-06-10, 16:14   #118
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Nå kunne eg godt tenke meg litt oppdatering

Gammel 08-06-10, 19:39   #119
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/...k-3224978.html

Legg merke til kommentaren under.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 19:45   #120
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Fantastisk kommentar.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.