|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Jeg husker ikke mye av hva vi lagde. Jeg husker at på ungdomsskolen måtte vi si om vi likte, eller ikke likte det som skulle lages. Alle måtte smake, men vi fikk utdelt matmengder etter hvor mange som likte. De som ikke likte fikk forsyne seg lite...
|
|
|
#102 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?
Håper mine barn blir sånn.
|
|
|
#103 |
|
Øyboer
Jeg tåler ganske mye |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Jeg lurer litt på hva jeg må gjøre for å få Knerten til å bli slik, om en ti års tid... Fortelle ham om det, ofte? (Utelate den delen om hvor gledelig overrasket min tante ble, en gang vi hadde overnattet der en lørdag... det smittet ikke over på hennes barn, forøvrig.)
|
|
|
#105 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
En Som Trener
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Appelsinris
|
|
|
#107 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Jeg glemmer aldri pizza med makrell i tomat.
Mellomoppvask. Og grundig regime på rekkefølgen når man vasket opp.
|
|
|
#108 |
|
trøtt
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Vi hadde heller ikke bok, men fikk utydelige stensiler med oppskrifter som vi limte inn i en bok. Det var forresten ikke bare oppskrifter, men faktaark om diverse, f.eks. vitaminer, gjær, egg osv.
|
|
|
#109 |
|
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Appelsinris, ja. Den husker jeg også. Og så er jeg jaggu for gammel for den derre burritosboka, for den husker jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
En Som Trener
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Også minnes jeg en potetmos (fra pose faktisk) som fikk litt grønn konditorfarge i seg før servering.
|
|
|
#111 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Vi hadde husstellærer av den "gamle skolen". Det var ikke oppskrifter ala "Fra boller til burritos" der, nei. Det eneste matretten jeg husker fiskeburgere fulle av bein. :urk: Sist redigert av Éowyn : 06-06-10 kl 23:28. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Haha, ja. Og så var det et eller annet som jeg ble tvunget til å spise, som jeg viiiiirkelig ikke taklet, og kastet opp etterpå, og ble kalt inn på samtale for å sjekke om jeg hadde anorexia. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Jeg tror det eneste jeg har med meg fra skolekjøkkenet er en eplekakeoppskrift. Den er til gjengjeld utrolig god.
|
|
|
#114 |
|
WF: BNBE
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Det jeg husker best fra skolekjøkkenet er læreren vi hadde på ungdomsskolen. Hun hadde et sinnsykt system i tingene sine, som hun krevde at alle elevene også fulgte.
|
|
|
|
#115 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Nå kom jeg forresten på at vi hadde skriftlig, teoretisk eksamen i heimkunnskap på lærerskolen, altså i det som var definert som et praktisk fag. Jeg beskrev trinn for trinn hvordan man laget bacalao.
Snupsen -05 og Rusket -10 Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs Sist redigert av Mrs. Longbottom : 07-06-10 kl 09:23. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Jeg husker egentlig ikke at vi lagde mat i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Saftsuppe husker jeg vi laget. Egentlig ble det store sprettballer i stede. Potetmel var djevlens verk. I allefall for den stakkars læreren.
|
|
|
#118 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Jeg husker kun "risotto" jeg. Kjøttdeig og ris i kjøttsaus.
|
|
|
#119 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Bakepulverscones, krydderkake, berlinerboller, ulike middagsretter, rundstykker (som ramlet ned i vasken da vi skulle heve over varmvann), betasuppe, brød, sukkerbrød, skolebrød, julekaker, et.c. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Vi laget en god del gjærbakst. Klippekrans, osterundstykker og stilen der. Ellers så husker jeg kjøttsuppe, torsk i karrysaus (den var god) fæl risotto (oppvokst med god risotto fra min mors kjøkken) appelsinfromasj (den var god), pizza med middagspølse, spaghetti med farsedeig, seibiff...
|
![]() |
|
|