Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-10, 23:04   #1
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Handkle blir brukt mange gonger. Vaskar folk dette etter ein gangs bruk altså?? Dei kan da umulig vere skitne??

Håndklær blir ikke skitne slik jeg ser det, men jeg vet at etter at jeg har vasket underliv/føtter så er det allikevel mengder med bakterier i området, jeg desinfiserer jo ikke etter vask heller (jeg bruker såpe, men jeg har jo lest av utallige tråder her at svært mange også bare skyller seg nedentil for ikke å forstyrre floraen). Så med dette i mente så klarer jeg bare ikke å bruke håndkleet to ganger. For jeg husker jo ikke akkurat hvor på håndkleet jeg tørket meg nedentil og på føttene (jeg står også på det tilslutt så det er jo innom badegulvet også), så jeg klarer ikke tanken på at neste gang jeg tørker håret/ansiktet så er det med samme område på håndkleet som jeg tørket meg i rompa med sist. Jeg fatter ikke at noen orker å bruke håndkleet flere ganger.

Gammel 31-05-10, 01:10   #2
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Håndklær blir ikke skitne slik jeg ser det, men jeg vet at etter at jeg har vasket underliv/føtter så er det allikevel mengder med bakterier i området, jeg desinfiserer jo ikke etter vask heller (jeg bruker såpe, men jeg har jo lest av utallige tråder her at svært mange også bare skyller seg nedentil for ikke å forstyrre floraen). Så med dette i mente så klarer jeg bare ikke å bruke håndkleet to ganger. For jeg husker jo ikke akkurat hvor på håndkleet jeg tørket meg nedentil og på føttene (jeg står også på det tilslutt så det er jo innom badegulvet også), så jeg klarer ikke tanken på at neste gang jeg tørker håret/ansiktet så er det med samme område på håndkleet som jeg tørket meg i rompa med sist. Jeg fatter ikke at noen orker å bruke håndkleet flere ganger.

Slik tenker jeg også. Men jeg bruker ett håndkle rundt håret og ett til resten av kroppen. Det jeg bruker til håret kan jeg bruke en gang til.
Også tenker jeg at det sikkert løsner en god del døde hudceller når man tørker/skrubber seg tørr med håndkleet, og jeg vil ikke tørke meg med en håndkle fullt av døde hudceller og bakterier neste gang jeg dusjer.
Da føler jeg at en t-skjorte jeg har brukt under noe annet er mye renere etter en dags bruk (så lenge jeg ikke har svettet), og bruker den gjerne to dager(dusjer hver dag).

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 12:55   #3
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 00:30   #4
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ca 10 maskiner i uka. Som regel er maskinen full. Vi tromler ikke.

Er 2 voksne og 4 barn.

Gammel 31-05-10, 00:51   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå er det vel bare 2-3 ganger pr uke, men så har jeg en diiiiiiger haug med skittent tøy ligendes. Når jeg ikke har eksamen og vaskerommet under oppussing så bør det gå en vask om dagen for at det ikke skal hope seg opp. Vi er 2 voksne og 2 barn. Minsten blir veldig møkkete etter en dag i bhg. Vi andre kan godt bruke tøy et par ganger før vask.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 13:04   #6
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjører 5-7 maskiner i uka, tipper jeg. Gjennomsnittlig en om dagen.

Da byttes sengetøy en gang i uka, kluter og kjøkkenhåndklær ca. annenhver dag, undertøy og skitne klær hver dag, og så bruker sønnen tøybleier.

Vi er to voksne og en ett-og-et-halvtåring.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 15:49   #7
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

3 - 5. Vi er bare to stk. Tipper det er 3 maskiner med klær. Håndklær og sengetøy står for de 2 siste.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 16:10   #8
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tror fort det blir en 7-8 maskiner her også i uka. Vi er to voksne og tre barn.

Gammel 08-06-10, 22:32   #9
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sikkert 10. Vi er to voksne og fire barn.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 22:53   #10
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

5 kanskje? Vi er 1 voksen og 2 barn som bor her annakvar veke.

Gammel 10-06-10, 22:41   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Er vel over 10 maskiner i uka med "de vanlige tingene". Går vel minst én per dag, og i helgene kan det bli litt ekstra. Da to voksne og tre barn. så kommer det en del ting i tillegg - småting som nesten kjøres alene, spesielt yttertøy av noe slag, sengetøy osv.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.